Wie is er wel eens failliet geweest en wat zijn je

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Wie is er wel eens failliet geweest en wat zijn je

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 22:43

ervaringen.

Hoi allemaal.
Ik zelf heb een faillisement achter de rug.
Zijn er nog meer mensen die dat gehad hebben.
Ben erg benieuwd.
Ik heb er bijna 10 jaar aan vast gezeten en nu is het een 1 voorbij.
Het was voor mij een vreselijke tijd.
Het is niet zo leuk ondewerp,maar iemand bedrijgt mij om het openbaar te maken,vandaar ik het maar zelf even vertel.
Nou vertel jullie ervaring is,maar alleen als je er over wilt praten natuurlijk.

Groetjes Zauber,
Ps als je al mijn berichtjes lees,dan zie je dat ik je de moeite bespaart heb.want ik schaam me er niet voor hoor!
Haha! Haha! Haha! Haha! *LOL* *LOL* *LOL*

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:11

Mijn ouder zijn ongeveer 12 jaar geleden failliet gegaan met het bedrijf; ik heb het dus niet zelf meegemaakt, maar wel van nabij genoeg om te weten dat het gewoon bijzonder akelig is om te ervaren.
Zoiets doe je niet met opzet, en bovendien, heel vaak ligt de oorzaak van een faillisement echt 100 % buiten je beinvloedingssfeer.
Ik vind het persoonlijk niet iets om je voor te hoeven schamen; heck no! Ik zeg altijd maar zo; het is een les die jij hebt geleerd die ze op geen enkele HEAO leren - een grote aanvulling op je CV; jij kent de klappen van de zweep, dat gat zla jij niet gauw weer in draaien, toch?

Ook van rotperiodes kan je veel leren, en je voordeel ermee doen. Als het je dan toch overkomt, zorg dan wel dat het niet voor niets is geweest.

En eh...dat 'openbaar maken' door een ander (hier op Bokt? waarom heeft dat nut?)...
Al die gegevens zijn te vinden hoor, voor de echt geinteresseerde. Ik zou als ik werkelijk ging graven, in allerlei archieven kunnen vinden wanneer, waarom en voor hoeveel jij over de kop bent gegaan; dat is tot op zekere hoogte nl gepubliceerd via KvK, Belastingdienst en bijv. Graydon en wellicht BKR Tiel.
Dus eh, openbaar maken...peoh poeh - ik ben errug onder de indruk...NOT.
Zauber; faillisement is niet iets waarvoor iemand zich hoeft te schamen. laat je niet kisten door enige dreiging, zijn ze helemaal gek geworden!

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 23:37

Hoi,

Heel fijn dat je zo met mij mee leeft.
Het is niet leuk als mensen zo boos op je worden, en dan dit soort dingen gaan gebruiken.
Ik neem aan dat ze dit willen gebruiken teggen mij want iets anders zou ik niet weten.Ik sta er gelukkig boven daarom heb ik zelf dit topic geplaats.Bedankt voor je berichtje.

Groetjes Zauber.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 23:43

Ps.Nog even sorrie ik ben woordblind dus ik maak een hoop fouten.

Groetjes zauber

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:08

Als het buiten jouw wil om is en je er zeker van bent dat het niet 100% jouw fout is waarom je dan schamen? Het kan iedereen overkomen. Zeg dus nooit te snel dit zal mij niet overkomen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:19

Hahaha, Failliet, tja zit nog een beetje in de taboesfeer. Terwijl ik vind dat failliet gaan dus helemaal niet erg is. Iedereen heeft mindere periodes in zijn of haar leven en bij sommige mensen kan het even zo tegen zitten dat iemand een faillissement aanvraagt, geeft toch niks. Meeste mensen die failliet gaan die komen er sterker uit.

Ik vind in ieder geval dat het niets is om je voor te schamen!

Wat een getrut zeg dat iemand jou daarmee wil blackmailen, Je pakt het overigens wel goed aan om het dan maar zelf openbaar te maken. Je bent dus in ieder geval niet failliet gegaan omdat je dom bent..........

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 16:15

Hoi allemaal,
Ik zal julie vertellen hoe het is gekomen.
Het is heel simpel,ik heb gewoon borg gestaan voor iemand.
En ja als die niet betaald dan komen ze bij de volgende en dat was ik.
Ik heb er wel van geleerd,nooit meer borg staan.
Wat ik ook niet erg op prijs stel dat is als mensen mij een waarschuwing geven dat ik mijn kop moet houden want anders.......
Ach ja daarom dit topic,kan het zelf heel goed vertellen.
Ik dacht dat dit een site was waar je je mening en je ervaringen mag vertellen.Als als je denkt dat ik om dingen ga zitten liegen wat strafbaar is wordt mij vertelt dan ja moet je me maar aangeven dacht ik zo.Want dingen die strafbaar zijn die moet je zeker niet pikken.
Of wat denken jullie er van?Ik maak perpaalde ervaringen mee en als ik die wil vertellen dan doe ik dat.uit

Groetjes Zauber

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:17

Je hebt groot gelijk hoor!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:22

Zauber schreef:
Ps.Nog even sorrie ik ben woordblind dus ik maak een hoop fouten.

Groetjes zauber


Valt mee hoor, je maakt niet ernstige fouten ofzo Knipoog
Het lijkt me idd een rotervaring, maar aan alles komt een eind zo moet je maar denken.

En wat probeer je ons/ iemand wijs te maken??

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:06

O jongen, als het om geld gaat....
Dan is gewoon niemand te vertrouwen.

O nee? Nee, als het bedrag maar groot genoeg is.....

Eerst nummer 1, dan de rest.
Jammer dat je er op zo'n manier achter bent gekomen, Zauber.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 01:25

Zauber schreef:
Het is heel simpel,ik heb gewoon borg gestaan voor iemand.
En ja als die niet betaald dan komen ze bij de volgende en dat was ik.


Mijn nicht heeft dat ook een keer gedaan en is daar ook behoorlijk de boot mee in gegaan.
Diegene betaalde ook niet en verdween zelfs naar het buitenland.
Zij heeft jaren lang elke maand FL500,= op kunnen hoesten om de lening van een ander af te betalen Boos!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 02:07

Heel triest verhaal zeg, wat zul je je teleurgesteld voelen in mensen! Sterkte! Ik heb het niet zelf meegemaakt maar wel van dichtbij, het lijkt mij vreselijk! Vooral op de manier die jij beschrijft. Ik denk dat het nog wel een tijd zal duren voor je werkelijk weer wat vertrouwen krijgt in je medemensen.......maar onthoudt wel er zijn ook nog wel "goede" mensen, dat zie je aan alle hartverwarmende reacties maar weer! Moedig dat je het gedaan hebt, en nu zie je maar weer, heb je er ook nog steun aan!