Lange rit-hoe duur zijn die bontjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-01 14:23

Binnenkort, volgende week zondag is er op de manege een pijltjesrit, das een rit van ongeveer 7 uur (ligt er natuurlijk aan hoe hard je gaat) Ergens in het midden heb je een plek waar we dan met z'n allen even stoppen, je mag je paard dan even laten grazen en je mag wat eten en drinken. Ik heb vorig jaar ook al meegedaan, tis heel leuk, maar als daar aan komt ben je echt blij dat je er even af mag! (Zere kont!) Nou vroeg ik me af hoe duur die bontjes zijn die je over het zadel heen doet, of zijn jullie voor die geldingen? Ik wilde er wel graag eentje hebben, maar niet voor al te veel geld natuurlijk, ik ga anders eigenlijk bijna nooit zooo'n lange buitenrit maken! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 14:27

Nou ellen. We gaan ook nog een paar keer samen buitenrijden en naar et strand he! Schijnheilig Dus zo'n ding is wel handig voor jou dan! hehe ik heb lekker al een zacht zadel vind ik. Veel plezier met de pijltjesrit. En ik denk dat zo'n gelding fijner is dan een bontje!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 14:29

Haha, ik heb vannacht nog over die bontjes gedroomd! Geen grapje trouwens. Lachen

In de Divoza-gids staan verschillende. De simpelste en goedkoopste is er alleen in het zwart en kost 35 piek. Eentje van echt schapenvacht (cremekleur) is een stuk duurder, namelijk 130 piek. Die gelzittingen zijn ongeveer net zo duur - 110 piek - en het allerduurst is de seatsaver van 295 piekjes.

Als je zo af en toe een lange rit maakt, kun je maar het beste zo eentje van 35 gulden kopen. Hoewel ik van Laui (enduranceruiter) heb begrepen dat zij liever zonder zo'n bontje rijdt omdat het nogal gaat zweten (schijnt).

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 14:49

Wij hebben voor het zadel van Aldira zowel een bontje (F 35,-) en een gelzitting (F 99,-)

Ik heb laatst met de gelzitting gereden maar ik gleed alle kanten op. Daar heb ik met mijn bontje geen last van, dus die bevalt me prima en het zit heerlijk zacht. Na een tijd wordt hij wat minder dik, maar dan gooi ik hem altijd in de wasmachine en droger en dan is hij weer heerlijk dik en zacht.

Nog fijner: je bontje over de gelzitting Pling

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-01 15:11

Maar ik heb me laatst laten vertellen dat die bontjes niet echt helpen met lange ritten, maar met die gelzittingen lijkt me dat je ontzettend uit je zadel veert... Verward

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 15:16

Nee hoor met een gelzitting veer je niet enorm uit het zadel *LOL*
En ik vind dat de bontjes zeker wel helpen. Ik heb er van de winter regelmatig ritten van 2 uur mee gemaakt en geen last van mijn kont gehad Haha!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-01 15:32

Ja maar die rit duurt ruim 7 uur! Scheve mond\ Ik denk dat ik morgen zo'n bontje ga kopen...Maar nou zei m'n moeder net: "en wat heb je voor Ilonka, dat die geen zere rug krijgt..." Scheve mond\ Zou het fijn zijn om voor haar een gelpad ofzo te kopen? Of is het niet nodig (jaja, begin ik weer te zeuren he Lips are sealed Haha! )