achter de loodlijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
summerfeel

Berichten: 1290
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: den bosch

achter de loodlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 19:49

het paard waar ik elke week op rijd, rijd super. maar ze heeft heel vaak de neiging om achter de loodlijn te gaanlopen. en als ik dan probeer om haar naar boven te rijden zodat ze haar hoofd op de juiste plek heeft komt ze vaak in opstand, en wil ze niet meer verder. en op schouderbinnen/buitenwaarts wil ze vaak ook niet reageren. verder buigt ze prima in, en zit nooit vast. wat kan ik hier tegen doen??

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:58

meer voorwaarts rijden proberen als ze te diep gaat lopen extra aantedrijven tot bijv een uitgestrekte draf anders stilzetten. vee suc6

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:22

inderdaad met meer been komen! Dan komt het hoofdje omhoog, en als ze goed loopt is het belangrijk om je hand te ontspannen. Dit is wel erg moeilijk hoor, moet je heel consequent in zijn. En het ligt er ook aan hoe ver je paard met rijden is. Die van mij is nog niet zo ver, en loopt ook iet ste diep. Dit is nu alleen nog niet erg, ben eerst bezig met goed aan het been krijgen en haar haar eigen balans laten opzoeken enzo!
Succes ermee

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:38

Achter de teugel of achter de loodlijn?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:43

Mulan schreef:
Achter de teugel of achter de loodlijn?


Er staat "achter de loodlijn", dus daar gaan we dan maar vanuit Knipoog

Als je paard te diep komt, dan met je been bijdrijven totdat hij zich opricht.
Let er wel op dat je haar middels je hand genoeg ruimte geeft om op te richten, dat wordt nl. vaak vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:44

Hand naar voren en been er bij! Oefen ook tussendoor veel met halsstrekken.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:27

summerfeel schreef:
op schouderbinnen/buitenwaarts wil ze vaak ook niet reageren. verder buigt ze prima in, en zit nooit vast.


Dit vind ik een beetje onlogisch...
Of... ze reageert dus duidelijk niet op je been.

Ik rijd zelf een merrie die ook achter de LL kroop. Deze merrie heeft juist meer steun van de hand nodig. Goed voorwaarts blijven rijden, zodat je naar je hand toe rijdt, en af en toe een (felle) ophouding maken om het hoofd omhoog te 'hijsen'.
Als je paard protest geeft als ie bovenin loopt kan het ook zijn dat ie nog niet sterk genoeg is van achter. Dit heeft tijd nodig.
Hoe oud is ie????

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 02:11

Hand ontspannen en been geven! Direct belonen na resultaat zodat je haar motiveert om het goed te doen.