Bodyprotector...Sommige mensen :n

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Bodyprotector...Sommige mensen :n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 19:24

Gister hadden we weer springles en ik had een bodyprotector aangeschaft aangezien we a en toe best hoog springen en ik eerst op een ander (wat pittiger Haha!) paard zat.

Voor de les zat ik even naar de les van 8 uur te kijken, toen vertelde i k tegen iemand dat ik een bodyprotector had gekocht waarop een vrouw naast mij antwoordde: "Ben je bang dan" " Zo een ding heb je toch niet nodig?!"

Nouja! Ik ben geen held met springen maar ik ben zeker niet bang (bang zijn en springen werkt niet samen) Dus ik antwoordde maar: "Nee, maar ik wil nog langer kunnen lopen en ben al eens op de balk gekletterd (niet hard, maar dat weet jij, dat weet ik maar dat weet zij niet Knipoog)
Met andere woorden: ik was een watje en haar kind had dat niet nodig die kan zo goed rijden Scheve mond

Nouja ik ben niet de enige die er mee springt en vind het ook absoluut niet voor schut.
Mensen kunnen wel zeggen dat het voor schut is, maar dan zeg ik maar mooi dat ik toch echt minder kans heb dat mijn rug breekt Haha! ach ja.. sommige mensen...

Wie rijd er nog meet met een BP?

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!



Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:27

Verstandig besluit Ik wil er ook nog steeds 1 hebben. Is zeker handig met het inrijden van jongebeesten.

Fiesta, freiberger, what else?

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:30

je hebt gelijk hoor alleen maar veilig!!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:30

Sommige mensen..
Ik vind die dingen echt stoer, zag er pas een met leger print die is echt helemaal waus!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 19:33

Belker: Ik heb hem in Bussum gekocht bij de hippo, was hij 100 euries Haha! vond het opzich meevallen (tis zon beta ding Haha!)

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:35

Ik vind het heel slim van je. Net als rijden met een cap.
Nu wij een eigen paard hebben zie je dat de meeste mensen toch zoiets
hebben van: Goh, die hebben een eigen paarden en rijden met een
cap. Ze kunnen het zeker niet??? Verward
Ik trek me er niks van aan. Ik vind mijn eigen gezondheid belangrijker dan mijn 'looks'.
En zeker met het springen vind ik zo'n BP heel verstandig.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:49

Melissa schreef:
Met andere woorden: ik was een watje en haar kind had dat niet nodig die kan zo goed rijden Scheve mond


whahahah...ook al rijd haar kind nog ozo goed...je kunt altijd lelijk vallen!
heel verstandig van jou dus!!

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:23

Als ik ooit verder ga met springen koop ik er cker weten een. Je zal maar verkeerd terecht komen...

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:48

wie het laatst lacht, lacht het best
als zij valt en mankeert wat, wat niet te hopen is natuurlijk, dan wenst ze dat ze er ook eentje had gedragen
Je draagt hem voor jezelf en niet voor een ander
Dus lekker doen

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:50

Ik vind het heel verstandig!! Zelf draag ik hem niet maar het is zeker slim van jou! Als je valt van je goed Haha!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:57

Tien ik met een cap ging rijden , werd er ook altijd zo gekeken van ben je bang geworden?? In middels is het geaccepteerd, en hoor ik er niets meer over, alleen de vrouw van me vader toen ik foto´s ging laten zien, wat heb je voor raar ding op je hoofd had je een wedstrijd(ja in een groen rijbroek met een zwart hemd erop Lachen ach ze is Thaise en daar is paardrijden niet normaal)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:57

Verstandig van je !
En wat anderen er van denken/zeggen is niet belangrijk, het gaat om jouw veiligheid.

Overigens rijd ik zelf niet met een bodyprotector (rijd momenteel alleen maar hobbelpaard *LOL* ), ik zit net in het "helm-stadium" Knipoog

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:15

Bij ons op stal rijd een jong meisje er ook mee! Ik vind het echt verstandig +dan nog een cap op (nou moet ik ook wel zeggen) paardje is best wel een heet hoofd!

..........................................................

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:15

Braaf hoor Lissa OK dan! Haha!

Is het een kind wat ik ken? Tong uitsteken vast niet?

Volgens mij rijd dat echt voor geen meter, of valt dat wel mee?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:59

Slim hoor, laat die mensen maar kletsen, jij weet toch dat je verstandig bezig bent?

Met springen, crossjes en buitenrijden heb ik hem ook aan. Safety First!

Toos paardloos

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:07

bij ons is het zelfs VERPLICHT om een cap te dragen tijdens de springles en buitenritten, en kinderen moeten ze altijd op doen.

Ik vind die bodyprotector een uitstekend idee. Zelfs de beste ruiter maakt soms lelijke vallen. Die vrouw heeft nu misschien veel praat, totdat ze het zelf eens ondervind. Ik rij zelf ook altijd met een cap, ookal zin er zovele andere die dat niet doen, als ik geen cap op mij heb voel ik mij een stuk minder amazone Knipoog

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:14

Op de vorige stal waar ik stond had ook een meisje van 12 een BP aan. Zij was een jaar daarvoor van haar (pittige) pony afgevallen en het groene ding was bij haar bovenop haar rug gaan staan. Toen droeg ze nog geen BP. Het meisje heeft flink lang moeten revalideren omdat haar nieren beschadigd waren (nou ja aan een kant dan) en haar ruggengraat was op een haar na ontweken. Zo'n D-pony is dan toch zwaar genoeg... laat staan een paard.

Op de stal waar ik nu sta rijdt ook iemand met een BP dressuur. Op een of andere manier heeft zij altijd een (eigen) paard dat niet wauws in z'n hoofd is... of zij helpt het dier steeds over de zeik, daar ben ik nog niet over uit. Bij ons op stal is het geaccepteerd, het lijkt me alleen zo warm en ongemakkelijk zitten. Met springen, en zeker als het hoger wordt, lijkt het me helemaal niet dat je voor paasei rijdt. Je hoeft maar 1x ongelukkig te vallen. Alleen mensen die interessant gaan zitten doen met zo'n ding rijden voor l*l, maar dat kan ook met iets 'geaccepteerds' als handschoenen.
Een gladde rug dan maar met dat soort mensen... OK dan!

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 22:31

Ik dacht ook eerst dat het ongemakkelijk zat, maar dat valt me reuze mee! ik heb er helemaal geen last va gehad onder het springen Haha!

Bedankt voor de reacties, tja als haar kind een keer valt (en die rijd dressuur gee springen) piept ze wel anders misschien!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:40

wedden? zo'n hoefafdruk in je zij is echt zo sexy niet op het strand...

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:57

Ik heb er een en met crossen wordt hij braaf gebruikt In de springles vind ik het een drama...ik rijd zonder gewoon net even fijner. Maar er wordt bij ons wel mee gereden en ik zal er niemand om veroordelen

Met buitenrijden met een wat heftiger dier of zadelmak maken trek ik hem trouwens ook uit de kast Knipoog

Ik vind het heel verstandig van je! Het gaat tenslotte om je eigen veiligheid en vaak geeft het ook een veilig gevoel

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:09

Heel erg verstandig!
Maar als je nu valt kan je je wel oprollen dan, want ik heb gehoord dat dat een nadeel is bij sommige BP's?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:15

Ik ga er morgen een aanschaffen.. Ik MOET er een van mijn moeder Tong uitsteken Schijnheilig

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 00:21

Ik wil er ook vet graag één! *LOL* Misschien dat ik er ook morgen één ga kopen Haha!
Het is zo veel veiliger. Ik val afentoe tijdens het springen nog wel eens.. en als ik dan val, val ik ook echt hard. (In de oxer enzo Haha! ) Dus een bodyprotector is wel veilig *LOL*
Hmm.. maar ik wil dan wel een mooie Lachen Zo'n geruite ofzo Tong uitsteken

*geen onderschrift*

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 00:21

Belker schreef:
Verstandig besluit Ik wil er ook nog steeds 1 hebben. Is zeker handig met het inrijden van jongebeesten.

Ik gebruik ook vaak een Body protector bij het inrijden.
Heb tijdje geleden zwaar ongeluk gehad dus mijn lijf kan toch al niet zoveel hebben

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 08:37

Ik heb er met crossen altijd een aan (is gewoon verplicht, ook met trainen) en met springen zou ook geen overbodige luxe zijn omdat ik nogal eens afval, en dan meestal superongelukkig. Als ik vorige week bij de crosstraining dat ding niet aan had gehad kon ik nu zometeen niet lekker naar Deurne, dat weet ik zeker. Ik viel (met losrijden nota bene!, zo zie je maar), er hoogst ongelukkig af, net op een paal en plank omdat Jumper schrok van een merrie met veulen die uit het bos kwamen rennen. Nu viel het mee, maar anders was ik behoorlijk beschadigd geweest denk ik want Jumper viel ook nog eens half over me heen.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Anne_vD, Fayyah19, IASCrawler, Milow2018, SusanH, tienus63, Titsia, Yavanna en 138 bezoekers