Nooit op een manege gereden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 10:51

Mensen kijken me raar aan als ik zeg dat ik nooit op een manege heb gereden maar wel met een pony buiten rij.
IK ging vroeger toen ik een jaar of 10 was wel elk weekend naar Ome Arie in Rijsenhout waar je een uurtje les kreeg voor 8 gulden!
Dit was gewoon een man die ong 12 paarden en pony's had en waar er meisjes van 17-18 jaar les gaven.
Ik heb daar geleerd hoe ik de teugels vast moest houden, hoe ik moest ligrijden enz.
Verder heb ik les gehad van mijn vriendin die 7 jaar heeft gereden en haar ruiterwijs heeft en daarna heb ik lesgehad op Margot in Nh, zonder zadel.
Zijn er hier meer mensen die nooit op een manege les hebben gehad?

[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt [/edit]
_________________
Natural Horsemanship
'The way to your horses heart'

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-30 14:23 ]</font>


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 10:53

Ja, ik heb priveles gehad voor een jaar bij een springruiter.Dat was de dochter van een vriend van mijn vader.


flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 11:09

ik heb nooit op een manege les gehad, heb een eigen pony, en rij vaak buiten. zegt genoeg denk ik? Haha!

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 11:55

Ik ben begonnen met privé les op een fjord, welsh x shetlander en arabier! En heel soms een haflinger. Ongeveer 2,5/3 jaar toen wilde ik een grote pony waar ik op kon rijden. Maar mijn ouders vonden dat ik eerst op een manege moest rijden. Daar heb ik ongeveer 4 jaar gereden en toen heb ik een rijpony gekregen.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 18:21

Het voordeel van als je op een manege rijd is dat je verschillende paarden en pony's rijd waardoor je een goede houding krijgt.
Als ik op een andere pony ga zitten moet ik heel erg wennen, want ik rij altijd alleen maar op Margot, en ben niks anders gewend!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 19:27

Ik vind het niet vanzelfsprekend dat je een goede houding krijgt van op verschillende pony's rijden. Manegepony's lopen niet allemaal fantastisch, waardoor je leert om te schoppen en te trekken aan de teugels om ze voorwaarts of "aan de teugel" te krijgen... Ik denk dat het afhankelijk is van hoe je les krijgt. Daarnaast hebben de meeste meisjes die mijn pony gingen verzorgen en op manegepony's reden, moeite om de bewegingen van mijn pony te volgen... (ik zelf vond het ook wennen)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Foreverkliek, greendragon, IASCrawler, Indy75 en 39 bezoekers