info gezocht over bas safari en g.basgier (arabier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

info gezocht over bas safari en g.basgier (arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 12:33

de titel zegt het eigenlijk al. ik ben op zoek naar info over de hengsten bas safari en g.basgier.
mijn vriend en ik hebben gisteren een veulen gekocht waarvan safari dus de vader is en basgier de opa. op het internet heb ik niet veel kunnen vinden alleen een pagina waar basgier ter dekking aangeboden wordt, maar ik wil graag meer weten over prestaties, karakter etc van deze hengsten. ook het type arabier (pools, rusisch, spaans of egyptisch, weet niet of er nog meer typen arabier zijn).
moeder van het veulen is a.f. shanaya (weet zo gauw geen verdere afkomst). de moeder is volgens de fokker een egypt (als ik het goed onthouden heb).

wie kan mij meer vertellen verder over kruisingen tussen de verschillende typen arabieren dus bijv. egyptisch x pools.
kortom ik zoek veel info over arabieren..........


Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:51

Hai,

Ik denk dat er hier wel enkelen onder ons zijn, die je zullen kunnen helpen... Is het niet Franca??!!

Franca heeft zelf ook een G Basgier dochter (en nog een hele knappe ook!). I bed she would love to give you some more information!

Heb je foto's van je nieuwe aanwinst? Ik ben nieuwsgierig!

Emx

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 13:59

ik heb nog geen foto´s, maar op de site van shamal arabians staat eer wel een foto toen hij nog heel jong was (bij te koop). was wel grappig toen mijn vriend en ik die foto zagen hadden we zoiets van daar zouden we nou nooit op vallen en gisteren in de wei vielen we dus als een blok voor hem. hij heeft ook zo´n lief karkater echt een knuffel is het, die ook heel brutaal kan zijn.

we gaan deze week zeker nog een keer langs en dan gaat de didi mee Haha!

ik ben verder helemaal niet bekend in het arabieren wereldje, altijd wel mooie paarden gevonden, maar nooit gedacht er ooit 1 te bezitten vandaar dat ik ook zoveel info vraag eigenlijk vooral door die verschillende typen.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 09:37

is er verder niemand die informatie voor mij heeft? vooral over de hengst bas safari kan ik niets vinden op het internet.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:39

Emme schreef:
Hai,

Franca heeft zelf ook een G Basgier dochter (en nog een hele knappe ook!). I bed she would love to give you some more information!



Dat wou ik ook net zeggen Franca heeft inderdaad een G Basgier dochter, Cheyenne. Franca heeft ook mooie foto's van G Basgier in haar profiel.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 09:41

als ik jullie begrijp kan ik dus het beste franca opsporen en haar een berichtje sturen?
de foto´s van basgier heb ik gezien ,wat een hengst he *zucht*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:12

We hebben elkaar inmiddels ge-pb't. Ik raad je aan om de fokker waar Basgier zelf staat ook te contacteren; zeer aardige en behulpzame mensen. Verder heeft horseranch hier op Bokt ook net een Basgier-nakomeling gekocht en Basgier laatst IRL gezien. Zij kan je dus ook meer vertellen. En daarnaast is er nog een bokster Nancy, Countree op bokt vlgns mij, die heeft meerdere Basgier-nakomelingen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:14

Oja, en G. Basgier is vnl pools gefokt. Ik heb begrepen dat hij uit Amerika geimporteerd is. Hij is gefokt op de stallen van mode-ontwerper GUCCI.


duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 18:05

thnx voor de info, ben al een stuk verder geholpen. Haha!:D:D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: denisesilver en 112 bezoekers