Te groot voor de pony: beugels korter? :?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Te groot voor de pony: beugels korter? :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:28

Ik heb wel eens mensen gezien die eigenlijk te groot waren voor hun pony, en daarom de beugels belachelijk kort maakten om maar niet met de benen onder het paard uit te steken. Verward

Wat vinden jullie? Verward


Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:34

Tsjah, als je op een shet rijdt waar je eigenlijk te lang voor bent, dan is het wel verstandig om je beugels veel korter te maken, zodat je je pony niet uit evenwicht kan brengen. Ik rijd altijd liever met te lange beugels, maar het is voor iedereen verschillend... Je hebt ook van die mensen die het alleen maar doen voor het plaatje... achjah, dat moeten ze zelf weten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:42

Maar ik bedoel als je nou een pony van 1.45 hebt ofzo, en je bent zelf 1.85. Ik vind het wel een beetje een rare gewoonte.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:45

Ja, dat lijkt me er wel raar uitzien (ik kom het niet veel tegen), maar dan zal het wel beter staan voor het 'plaatje' ofzo Verward

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:57

haha het klopt! ik deed het op een gegeven moment ook bij mijn oude pony, toen ben ik trouwens wel gelijk naar een pard gaan zoeken,, maar ik deed de beugels dus korter omdat ik ander niet meer kon drijven en zonder drijven valt niet te rijden...

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:02

Ik vind het belachelijk staan, en bovendien lijkt het me niet goed voor je evenwicht. Voor het oog helpt het helemaal niet.. zie liever benen iets onder de buik door komen dan een samengedrukt propje op de rug.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:18

Je moet ze op de voor jouw gemakkelijke lengte doen, en niet kort doen omdat je benen er anders onderuit komen. Als je benen er toch te veel onderuit komen, kan je beter een pony/paardje maatje groter nemen. Dat lijkt me veel beter zitten dan Lachen

Ik moet bekennen mijn beugels heb ik ook een gaatje te kort hoor (rijd western oeioei) maar meer uit gewenning.
Ik heb een pony van 1.48 en ben zelf 1.64m, als ik mijn beugels op de goede lengte zou hebben kom ik nog niet onder de buik uit, misschien net als ik mijn hakken uitdruk Bloos

Maar ja ik vind gewoon echt als je ruim met je voeten eronder uitkomt, dan is het wel tijd voor een grotere pony, lijkt me gewoon fijner zitten, tja en het plaatje hè. Maar ja recreatief valt daar dan niet zoveel over te zeggen denk ik, als je maar plezier hebt Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:35

ja ik zie het heel veel!
op de hippiade reden er erg veel grote kinderen op B en C-pony's die makkelijk een flinke D of E pony konden hebben!

ik vind het geen gezicht die korte beugels, want je lichaam steelt ook boven de pony uit als je te groot wordt

en je drijft aan met je kuit, niet met je hak dus al komt je hak 10 cm onder de buik uit, je hebt altijd nog een stuk been over om mee aan t drijven!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:46

Haha, dat doen heel veel mensen hoor Knipoog kunnen niet accepteren dat ze eigenlijk een grotere pony nodig hebben....

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:01

Idd dat doen heel veel mensen...
Als ik op een pony zou rijden die te klein is dan zou ik gewoon op goede (bij mij iets te lange) maat doen. En niet opgepropt een uurtje rijden omdat het beter staat....Echt niet!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:34

Ik rijd ook op een ukkie (Cheyenne is 1.50 en ik ben 1.73), maar ik doe mijn beugels gewoon op de goede lengtemaat hoor. De onderkant van mijn voet komt misschien net iets onder haar buikje uit, maar niet storend. En ik vind dat het niet echt om je lengte gaat, maar vooral om je gewicht. Op E-pony's moet je geen mensen van over de 80 kilo zetten, vind ik zelf.

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:52

Vind het niet bijster slim en ook niet zo slim van instructeurs want je zit word er niet bepaald beter op.

Leo

Berichten: 50038
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:53

Mij lijkt het dat je zere rug van te korte beugels krijgt Scheve mond
Vind het ook niet mooi, je moet wel mooi op je pony kunnen passen

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:12

Leo_ke schreef:
Mij lijkt het dat je zere rug van te korte beugels krijgt Scheve mond
Vind het ook niet mooi, je moet wel mooi op je pony kunnen passen


vind ik ook, helemaal mee eens.

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:30

is maar net wat voor epony je hebt, ik zijn best mensen van 80 kilo op een haflinger, maar das wat anders:
ik vind dat je je beugels wel een beetje kan aanpassen aan je pony, maar het niet overdrijven, als ik op een ppony van iemand anders rijd, en die is wat te klein, dan doe ik de beugels wel wat korter dan normaal, maar niet te veel natuurlijk, moet er nog wel een beetje normaal uitzien/ Haha!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:33

Ik zorg er gewoon voor dat mn pony goed aan mn kuit is waar door ik mn beugels geen gaten korter hoef te doen Haha! simpel zat toch Tong uitsteken
Maar als je echt te groot word voor je pony kan je het beste een grotere gaan rijden want als je je beugels een gat korter doet dan ga je steeds verder voor over zitten Haha! das natuurlijk ook niet mooi! ( we praten over dressuur toch?????)

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:52

ik ben ook een beetje te groot, en ik maaakte laatste ook mijn beugels een gaatje korter, dat vind ik veel lekkerder rijden, meer steun en ik kan zo beter bij zijn buik. 't ziet er niet stom uit hoor ofzo, ik zat gewoon eerstv rij lang.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:29

Franca schreef:
Op E-pony's moet je geen mensen van over de 80 kilo zetten, vind ik zelf.


Ik heb een D maatje, geen flauw idee hoe zwaar ik ben, maar zeker niet echt licht. Toch heeft Fleur daar echt absoluut geen last van, ze is zelfs in staat om met een volwassen vent van ca 1.85 nog een sprintje te trekken Knipoog
Nou is dat voor het dagelijkse werk idd echt te zwaar, maar we moeten die pony's ook weer niet gaan betuttelen.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 01:42

gewoon je beugels op de goede lengte en so what als er met je voeten onderuit steekt, lekker belangrijk(not), zolang je niet te zwaar bent voor je pony maakt het geen barst uit, of je moet mee kunnen lopen tja dan zou je misschien eens aan een grotere moeten gaan denken, of ermee gan mennen oid

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 08:45

Ik heb ze ook te kort. Enkel om Dennis niet te storen. Ik ben er zeker te lang voor, dat is geen nieuws. We hebben samen heel veel lol, dus dan maar op deze manier een beetje smokkelen.
Maar ik rijd hem ook net zo makelijk zonder zadel(met dus wel m'n benen lang) en dat gaat ook goed. Maar op een kleine pony vind ik het eenmaal lekkerder zitten met korte beugels.
Maar als ik Dennis z'n zadel op een D pony leg en er dan op stap vind ik die beugelmaat dus afschuwelijk zitten en gaat hij wel een hele boel gaatjes langer.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 16:46

JoyLady schreef:
Haha, dat doen heel veel mensen hoor Knipoog kunnen niet accepteren dat ze eigenlijk een grotere pony nodig hebben....


er zijn ook mensen die voor de lol rijden en niet voor het plaatje. Mijn pony is ook 1.42 en ik ben 1.70. Als ik groter wordt zal het er ook niet uitzien, maar mijn pony verkopen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 16:52

Hier staat hetzelfdfe onderwerp: [SC] Grote ponyclubmensen!
I vindt het eigenlijk maar stom om je beugels korter te doen, je kunt dan mischien wel makkelijker drijven, maar het is zeker niet goed voor je knien en je enkels. Die kunnen zo sneller overbelast worden. Meestal ga je met korte beugels ook verder achter in het zadel zitten met je kont (dus te ver) en dat lijkt me weer niet goed voor de rug van de pony. Dus dan kun je de beugels maar beter lang laten, naar mijn mening.

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:16

hou gewoon je beugels zoals ze horen als het er belagelijk uitziet zonder zadel of niet rijden!!

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:56

Iedereen zegt nou wel van goh ik zou de beugels wel langer doen maar mensen hebben jullie er wel es over nagedacht dat je dan bijna helemaal geen been kunnen geven?? En je moet een pony naar beneden rijden met je been!! Tenminste ik kon dan geen been geven als ik die beugels zolang had en tsja dat mensen nog even door willen rijden op hun (te kleine) pony vind ik hun eigen keuze. Sommigen willen hun ponytje gewoon nog niet kwijt, en ik snap ze volkomen.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:08

krunsjkim schreef:
Iedereen zegt nou wel van goh ik zou de beugels wel langer doen maar mensen hebben jullie er wel es over nagedacht dat je dan bijna helemaal geen been kunnen geven?? En je moet een pony naar beneden rijden met je been!! Tenminste ik kon dan geen been geven als ik die beugels zolang had en tsja dat mensen nog even door willen rijden op hun (te kleine) pony vind ik hun eigen keuze. Sommigen willen hun ponytje gewoon nog niet kwijt, en ik snap ze volkomen.


Heelemaal mee eens!!
ik bedoel sommige zeggen van Neem dan een pony maatje groter!!
Ik denk niet dat iedereen zo maar een andere pony kan kopen, financieel niet maar ook niet omdat je natuurlijk veel waarde aan zon beestje geeft.
En dan maar minder voor het plaatje zolang de pony er geen last van heeft Kan het best vind ik Haha!

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers