meisje geslagen door andere pony op concour wie is aansprake

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 19:21

hoi,

ik was vandaag op concour in varseveld en toen reed een vriendin (suzan) van me ff op de pony (C) van haar broertje omdat die zo lastig was.....

toen reed ze op de hoefslag en kwam er een andere pony (E)aan en die sloeg haar zo van die pony van af....

resultaat: rijjasje himmel uitgescheurd, rijbroek kapot en een scheurtje in een bot in haar arm

nou vraag ik me af: is dit meisje er voor aansprakelijk of niet??

de moeder van het meisje heeft zelf toegegeven dat het meisje de pony nie aankon en ze hadden geen rood lintje in de staart van dat die sloeg?

moet ze nou betalen of niet??

graag jullie mening

greetzz ingrid

Love the life that you live, live the life that you love


ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:46

Wat ik ervan vindt is niet zo belangrijk, het gaat erom wat de verzekering vindt. Maar ik zou in overleg met betrokken personen wel een aansprakelijkheidsstelling doen, en dan maar kijken wat eruit komt. Het heeft voor niemand echt financiele gevolgen, maar je kunt mogelijk extra kosten ten gevolge van het ongeluk, claimen bij de verzekering.
Dit zijn geen gemakkelijke zaken, aansprakelijkheid in deze is moeilijk aantoonbaar.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:49

Het lijkt mij logica dat de mensen van de E het moeten betalen. het was hun pony.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 19:51

ja dat vind ik ook
en al helemaal dat ze geen lintje in de staart doen dat die kan slaan
ik was pislink wou het liefst dat k*tblaag van die pony aftrekken.. Extreme duivel Extreme duivel
haha

ik vind het nie kunnen

Love the life that you live, live the life that you love

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:01

dit kan ook niet hoor wat asociaal. mense van E moeten betalen sterkte met je vriendin

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 20:02

tnxxx
ze heeft eg hele erge pijn
misschien moet ze gips ( over een week trug komen) en dan kan ze dus net zo lang nie meer rijden

Love the life that you live, live the life that you love

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:10

Die mensen van de E pony hebben als het goed is een WA verzekering, die zou dit soort dingen moeten dekken, in ieder geval de materiële schade. Als het een beetje vriendelijke mensen zijn willen ze daar heus wel aan meewerken, verzekering betaalt toch.

Nulla tenaci invia est via

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 20:11

dat meisje van de E ( en dat is waar ik het boost over was) heef geeneens sorry gezegd heeft gewoon door gereden en toen ben ik dus ook nog naar haar gelopen en heb haar eens ff flink de waarheid gezegd.....
bij het secretariaat zeiden ze dat het eigen verantwoordelijkheid is om op concour te gaan en wat er allemaal kan gebeuren maar daar ben ik deze situatie absoluut niet mee eens

en er zijn ook nog getuigen dat het is gebeurd iedereen vond het gewoon te gek voor woorden dat zoiets gebeurd ben je aan het rijden wordt je gewoon van je paard afgetrapt

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ingrid op 2001-09-29 21:28 ]</font>

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:35

Ik zou zeggen het meisje van die E en ik hoop voor jullie dat de verzekering daarin mee gaat maar jullie zijn ook in overtreding geweest als dit teminste een officieel concour was (nbvr,knf,nkb of npc)
je zegt namelijk:

ik was vandaag op concour in varseveld en toen reed een vriendin (suzan) van me ff op de pony (C) van haar broertje omdat die zo lastig was.....

Maar op concour mag er nooit een ander op het paard/pony van de wedstrijdruiter stappen.
alleen losstappen en uitstappen aan een lange teugel mag maar erop rijden niet en aangezien je zegt dat hij lastig was neem ik aan dat je vriendin hem even heeft gereden en dat is tegen de regels omdat jullie in overtredeing waren heb je kans dat hun verzekering zegt eigenschuld dat meisje mocht niet op die pony en dan was het niet gebeurd (erg krom maar zo zijn verzekeringen) iig veel sterkte en ik hoop dat de verzekering wat betaald

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 20:38

ja dat weet ik dat ze in overtreding was
maar ja het is gebeurd
maar ik vind nog steeds dat de fout wel bij hun ligt... mij heeft had ze ook al een paar keer vande sokken gereden ik moest queen eg op de rem trekken nie normaal meer joh

Love the life that you live, live the life that you love

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:40

ooh fout zijn hun zeer zeker want je bent aansprakelijk voor wat jouw pony aanricht (vind ik teminste ) maar zoals Ikke al zei het is niet wat wij vinden maar de verzekering

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 20:41

ja
en dat zijn altijd van die lastige lui.....
maar ik hoop in ieder geval ook dat dat meisje ervan geleerd heeft.....

Love the life that you live, live the life that you love

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 21:08

maar ze vertellen gewoon nie dat ze op een andere pony reed Knipoog

Love the life that you live, live the life that you love

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:26

ze zijn allebei fout zijn fout, ik weet niet of de pony vaker trapte, als ie dat niet deed, heeft het niks te maken met een rood lintje want ieder paard kan wel eens trappen en dan zou dus ieder paard een rood lintje in de staart moeten hebben, weet trouwens niet eens zeker of dat verplicht is dan, maar het is wel beter en eerlijker, zeker tegen over de anderen.

maar toen ik het stukje las, moest ik ook meteen denken dat zij (E) in principe aansprakelijk zijn, maar dat dat problemen kan opleveren omdat je vriendin op een pony reed waar het niet de bedoeling van was.
haar broertje had er op moeten zitten, dan was het probleem wat betreft uitbetaling een stuk makkelijker geworden.

als je op concours bent, moet je er zelf op rijden, dus niet zo dat een ander rijdt en je er even van te voren zelf op gaat zitten en zo een proefje wegrijdt, daar is deze regel waarschijnlijk ook voor bedoeld.
wat betreft uitstappen en losrijden zou het misschien nog wel mogen, denk het eigenlijk ook wel, maar daar was in dit geval geen sprake van.
het lintje betekent volgens mij ook niets, want zij zou kunnen zeggen dat ie het hiervoor nooit deed.
en dat dat meisje haar pony niet aan kon volgens haar moeder heeft ook weinig te beteken wat betreft uitbetaling.

de zukenhuis kosten worden meestal wel vergoed door eigen verzekering, maar is het de schuld van een ander, heeft de ander er ook mee te maken.
rijjasje en broek worden volgtens mij niet door eigen verzekering vergoed, dus dat zou die ander moeten betalen dan, door de verzekering of door hun zelf.

heeft je vriendin hun naam, adres en telefoonnummer wel, evt van de verzekering van hun???
anders heb je er nog niks aan.
wat betreft het doorrijden, dat is gewoon hoogst onfatsoenlijk, maar dat zal het aard van dat meisje dan wel zijn en je kunt daar niks tegen doen, of ze moest op dat moment ff haar paard aanpakken omdat hij zoiets had gedaan of ze was te beduusd of wat dan ook, ok geen excuus maar toch.

hoop voor je vriendin dat het toch goed komt, maar of dat zal lukken Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 22:38

Dat je een overtreding voor de bond maakt, maakt voor de WA-verzekering geen donder uit.

Hier is sprake van wat je noemt een "onrechtmatige daad": je brengt een anders schade toe zonder dat je dat met opzet doet, m.a.w. een ongeluk(je) Je W(ettelijke) A(aansprakelijkheids)-verzekering dekt doorgaans dat soort schade. Je hoeft dat dus niet uit eigen zak te betalen.

harmvh
Berichten: 56
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 08:45

Het is net als wat " Ikke" Al zecht. Wat een buiten staander er van vind is niet van belang. Ik denk dat het verstandiger is om dit met de " veroorzaker" te bespreken hoe of dat dit word opgelost. Mischien vindt deze wel dat zij dit uit eigen zak gaan betalen om een daling in hun korting bij de verzekering te voorkomen. Of mischien vinden ze juist dat het moet worden opgegeven aan de verzekering.

In elk geval is het denk ik geen zaak van wie is er schuldig maar meer van hoe word een oplossing gezocht. wij krijgen als <A HREF="http://www.paardentrefpunt.nl" TARGET="_blank"> Paardentrefpunt.nl </A> Regelmatig van deze vragen. Ik heb dan ook deze vraag eens voor gelegt aan een verzekerings agent die veel van dergelijke zaken behandeld. Ik heb het ook voor gelegt bij een advocaat die tevens veel van deze zaken heeft gehad en opgelost. Beide geven aan dat het een kwestie van een ongeluk is. In dergelijke zaken is het haast niet mogelijk een "dader" aan te wijzen. Praat er dus met elkaar over en zorg dat er een voor beide partijen werk bare situatie blijft bestaan!

Verstrekte informatie is tevens terug te vinden
op www.paardentrefpunt.nl


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 10:40

Het kan ook zijn dat de organistatie ervoor verzekerd is. Als wij keuring hebben zijn we dat wel. Zou toch vene bij de organisatie navragen

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 17:31

ze hebben het nummer van de vereniging waarvoor het meisje reed....
en wat betrefd dat zij op een andere pony reed: haar broertje was himmel bang geworden voor dat meisje dus vadaar dus suzan er ff opging en toen werd ze er door de pony van dat meisje af getrapt...

en die mensen zijn na het voorval gelijk naar huis gegaan want toen suzan naar het ziekenhuis ging ben ik hun gaan zoeken voor het adres mocht er evt. schade zijn maar ze waren al weg....

Love the life that you live, live the life that you love

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 19:39

Omdat ik een meisje mijn pony laat verzorgen heb ik ge vraagd hoe het zat met de aansprakelijkheid. Via je AVP (WA verzekering) is de pony ook verzekerd als een ander er op rijd, mits op recreatieve basis! Als je wedstrijden rijd ben je niet verzekerd als er iets gebeurt op het wedstrijd terrein. Dit is niet bij te verzekeren. De organisatie zal een aansprakelijkheids/ risico verzekering af moeten sluiten! Mijn verzekering zou dus niets vergoeden als mijn pony schade aanricht aan personen of goederen op het wedstrijd terrein! (Ohra) Ik weet natuurlijk niet of dit voor alle verzekeringen geld, en hoe ht zit met de aanvullende WA verzekeringen via je paardenverzekering... Bellen dus en uitzoeken!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 10:34

dus als ik het goed begrijp: stel: ik heb een verzorgpaard en ga concoursen starten en ik word geslagen ben ik niet verzekerd omdat ik niet op mijn eigen paard rijdt?
dat kan toch niet??

_________________
queen je bent mijn alles
ook al heb ik je binnenkort niet meer
je bent en blijft mijn schat
VOOR ALTIJD!!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ingrid op 2001-10-01 11:54 ]</font>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 10:51

Huh? Dus als ik op Leysander officieel ga starten ben ik ook niet verzekerd? Prisca?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 11:39

Nee je moet dat bij je eigen verzekering regelen. Je moet je eigen WA verzekering aanpassen. Heb ik toen in d´r tijd ook gedaan.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 11:44

ow dat wist ik himmel niet goed dat ik dat weet.... als ik dadelijk de kroongraaf ga starten moet ik dus ook ff mijn verzekering aanpassen......

maar als het goed is is suzan wel verzekerd met die pony dusse krijgt ze het wel vergoed

Love the life that you live, live the life that you love

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 12:04

De eigenaar van de pony is altijd aansprakelijk als een pony iets doet maakt niet uit wie eropzat. Alleen op wedstrijden moet je vaak wel je verzekering aan hebben gepast dus het kan dat je dan niet verzekerd bent. Koe

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 12:08

maar moet dat meisje dan betalen ook al is ze nie verzekerd? of hoeft ze niks te betalen omdat suzan misschien nie verzekerd is met dat paard??

snap er niks meer van met die verzekeringen Schijnheilig

Love the life that you live, live the life that you love


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers