IK BEN THUIS !!!!!!!!!!!!!!!!!! lang + foto's !!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

IK BEN THUIS !!!!!!!!!!!!!!!!!! lang + foto's !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 14:24

Hallo aan alle bokkers.

Een uurtje ofzo geleden ben ik eindelijk thuis gekomen uit het ziekenhuis na precies 2 maanden, op 1 dag na 9 weken...........................
19 juli erin, 19 september eruit................werd tijd.


Zzterdag 19 juli; jullie zullen het verhaal kennen; ik had 's ochtends vroeg m'n bijrijdpaard Keyoma flink gereden, het was erg warm etc etc.
Daarna ging Cinzano springen en ik zou foto's maken, zo gezegd zo gedaan. Toen vroeg ze of ik ook even wilde; nou goed dan, maar HEEL laag, want ik heb zo'n 2 jaar geen sprongetje gemaakt.
Hoe het kwam kwam het, maar ik heb een black out gekregen en kan me vanaf het moment dat ik bij A afwend om op de "sprong" aan te rijden niets meer herinneren totdat de ambulance kwam.

Nou de schade was: 2 breuken in m'n schaambeen aan de rechterkant (een instabiele breuk) en m'n heiligbeen gebroken, wat een zeer gecompliceerde breuk is. Bovendien was het geheel iets verschoven.
Het heiligbeen zit boven je stuitje en onderin je rug zeg maar.

De planning was 6 weken plat, maar na 3 weken werden er nieuwe foto's gemaakt en het zag er goed uit, dus ik mocht die platligtermijn verkorten naar 4 weken.
En platliggen betekent dan ook platliggen he............alles plat doen. Platliggend eten, drinken, plassen (katheter) poepen, ja noem het maar op. Ik mocht nog geen teen bewegen, maar aangezien m'n 2e bijnaam eigenwijs is..............................( Schijnheilig )

De eerste week is vreselijk geweest, vreselijk veel pijn gehad en paniekaanvallen omdat ik niet mocht draaien op m'n zij. Ik werd platgespoten met morfine, maar helaas ben ik daar vreselijk ziek van geworden en heb ik een nacht lang liggen overgeven, ook liggend dus. mijn god, wat deed dat een pijn.............Overgegaan op andere pijnstillers dus maar.
Na de eerste week was de allerergste pijn al weg gelukkig, alhoewel het uiteraard geen pretje is geweest.

Okee, na 4 weken mocht ik proberen overeind te gaan zitten waar ik door duizeligheid nog zo'n 4 dagen over heb gedaan. Ik dacht dat wel even te doen maar dat viel tegen..... De 5e dag heb ik 5 minuten in een rolstoel kunnen zitten. Ik werd dmv een "dextra" uit bed getild
Afbeelding

Nou dat zitten moest ik uit gaan breiden.
Na een week of 6 mocht ik gaan zwemmen bij die leuke fysio Benno, waardoor het extra leuk werd Vingers aflikken Haha! Lachen dat bleek dat jullie ook zo over hem dachten. De eerste keer zwemmen ging erg voorspoedig op wat spierpijn na maar na de 2e keer (van de foto's) heb ik echt heel veel pijn gehad. Ik heb in het water m'n eerste stapjes gezet, maar daar voel je je eigen gewicht niet, dus dat is wel handig.
Afbeelding
HOUD ME MAAR GOED BEET HOOR FYSIO......... Haha!

Nou okee, toen was ik ondertussen 8 weken verder en was bekend dat ik afgelopen maandag mocht gaan proberen m'n rechterbeen te gaan belasten, en vanaf dat moment had mijn eigen fysio in het ziekenhuis gezegd dat het dan nog zo'n week of 2/3 zou duren. Maar aangezien in ook nogal een vechtersmentaliteit heb is dat fijn verkort.
Nee, afgelopen maandag heb ik 3 keer op m'n rechterbeen gestaan en viel 3 keer net zo hard weer flauw hahaha.
Toen de fysio (Michel) me boven bracht had hij het erover dat zijn streven was om me vandaag ontslag te geven maar ik raakte helemaal in paniek, want help dat kan ik niet, ik kan nog geen eens staan, laat staan wat strompelen. Nou ik in paniek, maar ik werd dinsdag wakker en dacht ............"mmmmmmm vrijdag naar huis, ik zal dan ook zorgen dat ik vrijdag naar huis mag!!!!!!!!!!!!"" Dus gelopen dat ik heb dinsdag.

Het lopen doet me ERG veel pijn, en gaat gepaard met veel gvd's en ka u t's, maar het lukt, hele mini stapjes met een vierpoot.
Woensdag geoefend om met die vierpoot uit bed te komen, en dan zelf in m'n rolstoel te komen v.v. en gisteren nog alleen gelopen en ja hoor, het lukt een klein beetje. Ik kan nog vrijwel niets, maar okee, ik heb ook nog een rolstoel. Maar zie hier:
Afbeelding

En hier speciaal voor mijn "peut" Michel een foto van hem, want hij was flink jaloers op z'n collega Benno......... Haha! Hij vraagt dus om reactie......... Ach gut
Afbeelding

Nog een lieve foto van mij en Sacha, het dochtertje van m'n vriendin:
Afbeelding

En dan de laatste foto van m'n kaartenverzameling, ik heb ze nog niet geteld, maar we kwamen rond de 140, WAARVOOR IK ALLE BOKKERS DIE OOK EEN OF MEERDERE HEBBEN GESTUURD HEEL HARTELIJK WIL BEDANKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Afbeelding


Het zijn 9 erg zware weken geweest, maar desondanks ben ik super vrolijk gebleven (al zeg ik het zelf) en dat is mede te danken aan de leuke zusters en 2 broeders waar ik vaak zat gigantisch mee heb gelachen!!!!!!!!!!! Ik heb dingen meegemaakt die heel vervelend zijn en waarvan ik de details jullie van zal besparen maar die dingen voelden op dat moment erger dan de breuken zelf.....................van baby tot dement gevoeld, laat ik het daar maar bij houden.

Nu heb ik nog een zeer lange weg te gaan, een kwestie van maanden, maar ook daar zal ik mee doorheen weten te slaan. IK KOM ER WEL !!!


Nogmaals; iedereen hartelijk dank voor de steun van jullie gehad!!!!!!!!!!!

En special thanks to Tineke (Cinzano) ze weet wel waarom
Laatst bijgewerkt door IngridM op 19-09-03 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:25

Fijn dat je weer thuis bent.
Veel sterkte nog bij de weg die je nu thuis gaat afleggen.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:33

Heel erg fijn dat je weer thuis bent, heel veel sterkte

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:34

Welkom thuis Haha! Goed dat je er weer bent En bokse alvast Haha! Je zal wel veel bij te lezen hebben na 2 maanden!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:02

O, wat een verhaal zeg, ik vind echt dat je heel dapper bent, heb bewondering voor je mentaliteit!
Heb je nu een speciaal bed enzo in huis? Neem aan dat je niet naar boven kan om te gaan slapen enzo....En kreeg je die leuke fysio's mee naar huis? Knipoog
Iig welkom thuis en ik hoop dat deze opwaartse lijn doorzet.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:05

Welkom thuis en weer terug op bokt Haha!
Het klinkt allemaal vreselijk, en ik vind het dan ook heel knap van je dat je zo vrolijk en positief weet te blijven OK dan!
Heel veel sterkte nog de komende tijd...

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:05

Wow wat een kaarten Ingrid!! Je bent idd een flinke tind weggeweest! Ik ben afgelopen woensdag 1 dagje geweest in het ziekenhuis, nu, ik was blij dat ik weer thuis was! En dat was maar 1 dagje! Maar iig welkom terug op Bokt, hoop dat je snel beter zult worden!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:16

Welkom thuis, dapper diertje,
hopelijk went het snel met bokt bij de hand.
En is je thuisfysio ook zo hapsappig
(dat bevordert de genezing)! Haha!

OK dan!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:19

Welkom thuis!!!! Ik hoop dat je snel weer ales kan doen wat je normaal ook kon!!! Groetjes Merilyn

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:21

wat ontzettend fijn dat je weer thuis bent, heb hartstikke met je meegeleefd
nog heel veel sterkte met de verdere revalidatie!

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:26

Welkom thuis, Ingrid OK dan!
Heel veel sterkte met de revalidatie!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:30

Welkom thuis, wat zal jij blij zijn om weer gewoon je eigen spulletjes om je heen te hebben en te kunnen rondtutten hoe jij het wilt.
Hebben ze nog meer van die leuke fysio's in de aanbieding.... plaats aale foto's maar dan gaan wij wel oordelen hahahaha.

Heel veel succes en heel veel sterkte doe je best je kan het dat blijkt maar weer.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:32

Hai Ing, vind het leuk weer berichtjes van jou tegen te komen op bokt. Ik zag je dan wel om de zoveel dagen in het ziekenhuis, maar dit is toch ook leuk hoor, zo kunnen kleppen.

Ben blij dat je veilig bent thuisgekomen! Ik kom snel weer bij je langs!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:33

Heee goed zeg dat je weer thuis bent Lachen
Veel suc6

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:42

Super dat je weer thuis bent, leuke fysio had je trouwens Knipoog !

Net even zitten spieken op je prikbord en ja hoor, ook mijn kaartje heeft aan je muur gehangen! Leuk dat er zoveel kaarten zijn verstuurd!

Beterschap en liefs! Ach gut

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:55

heel veel succes de aankomende maanden met je verdere herstel.
Hou je rustig en blijf vechten.

Super dat je terug bent!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:59

Nou... ik vind jouw "peut" Michel eigenlijk leuker dan Benno hoor Bijna net zo leuk als mijn eigen lief. Enne...heel veel beterschap en sterkte in de komende maanden! Dat je ook nu maar weer een leuke "peut" treft. Haha!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:00

Welkom thuis!!! Fijn zeg, eindelijk weer in je eigen bed, in je eigen huis!!

Ik zie mijn kaartje hangen Knipoog Je hebt er écht veel gekregen!

Heel veel succes, en beterschap met nog meer beter te worden Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:04

wat moet jij het zwaar hebben gehad zeg! maar echt super dat je nu weer thuis bent!!!

veel beterschap en sterkte de komende tijd!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:08

pff wat een verhaal zeg, ik dacht dat ik het af en toe al zwaar had in het ziekenhuis.
Ik lag dan ook wel aardig plat maar kon desondanks nog strompelend naar de plee en douche komen.
Vraag me niet hoe ik daar wel eens gezeten heb hoor.

Maar goed dit heb je achter de rug en nu kun je lekker vooruit gaan kijken en aan je herstel gaan werken, iets wat ik dus nog steeds niet kan.

Maarre gaat het wel helemaal goed komen met je?
Of kunnen ze dat nog niet zeggen?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:08

Super die doorzettingsvermogen en optimisme in het ziekenhuis, echt heel knap. Je zal het zwaar hebben gehad, en je moet nog een tijd, knap hoor!!

Fijn dat je weer thuis bent, lekker bokken...Lachen

Veel sterkte, knuffels aan de katten (die zullen je wel enorm hebben gemist).

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:09

Wat heerlijk dat je nu weer lekker thuis bent, in je eigen omgeving. Ik hoop dat het herstel thuis ook zo vlot blijft gaan. Als ik dat zo hoor heb jij je schouders er flink ondergezet!

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:11

heel veel succes en sterkte in de komende tijd toegewenst. maar het gaat je hoe dan ook lukken.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:16

leuk dat je weer thuis bent! Is wel rlx zeker!
Heel veel succes met leren lopen enzo!

groetjes

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:27

Hey stoere Ingrid ! Cool
Ontzettend fijn dat je weer thuis bent !
Meid, wat zul jij gelukkig zijn dat je eindelijk weer in je eigen huisje bent.....
Ik vind het ontzettend knap dat je ondanks alles zo positief bent gebleven.
Heel veel sterkte de komende tijd, ik hoop dat je supersnel (en pijnloos ) op de been bent ! Ach gut