ik ben erg blij, maar toch...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

ik ben erg blij, maar toch...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 15:10

Ik ben dus eigenlijk altijd heel vrolijk en blij, maar zo af en toe...bleeh Boos!

Het zit zo, toen ik in 2000 ziek werd heb ik 8 maanden in t ziekenhuis gelegen. En al lijkt dat allang voorbij, toch heb ik er eigenlijk elke dag last van. Klinkt misschien raar, maar ik dacht hier kan ik het vast wel neerzetten, ik ben namelijk niet van het type dat graag praat. Maar das ook niet goed he.

In die 8 maanden, bijna een heel schooljaar heb ik zoveel gemist en meegemaakt, dat het er niet 1 2 3 uit is. Ik heb die tijd niet kunnen doen wat ik wilde, heb me enorm aangepast, omdat je er natuurlijk weinig privacy hebt. Ik teken graag, echt heel graag, en dat heb ik die tijd bijna niet gedaan omdat ik bang was dat iemand mijn paarden niet mooi vond. Of dat ze het raar vonden. En zo waren er meer dingen. Altijd eerst zeggen wat je gaat doen, douchen, naar de wc, enzovoorts.

Ik mocht ook een tijd lang niet eten, dus duurde het allemaal veel langer. Gelukkig ben ik wel doorgegaan met school, en ben toen ook met uitzondering, in het ziekenhuis geslaagd.

Toen ik eenmaal thuis was, kon ik mijn werk niet meer doen en moest dus nieuw werk zoeken.

Op de school waar ik nu zit wilde ze me eerst niet aannemen omdat ik het vanwege mijn ziekte niet aan zou kunnen. weer werd ik geconfronteerd met wat ik mankeer. Maar ik zette door, het ging goed totdat ze zeiden dat ik het beter in 4 dan in 3 jaar kon doen, toen ging t weer slecht. Ik zit nu in het 2e jaar en knok er hard voor om het 'gewoon' in 3 jaar te doen.

Ik wil namelijk niet apart zijn, en je krijgt zo snel een stempel.

Omdat ik hele lieve ouders heb, en een lieve opa en oma, mocht ik na een leasepony toen ik terug kwam uit t ziekenhuis. Die heb ik een jaar lang verzorgd, maar t ging daar niet fijn qua regels. Toen mocht ik zelf dan een paard. En nu heb ik Sjors dus al weer 10 maanden.

En dan is het ergste dat mensen zeggen: hoe kan je nou een paard hebben, je kunt school bijna niet aan. En dat soort dingen. Maar hoe druk je ook bezig bent met Sjors ik heb er nooit geen zin in. Ik vind het flauw van mensen als ze dus zeggen dat ik beter geen paard kan hebben. Door het paard ben ik weer wat opgebloeid.

Maar misschien kennen jullie me een klein beetje (zet nooit zo heel veel reacties) ik lijk heel normaal, ben ik ook, maar nog elke dag denk ik aan 3 jaar terug. En dat vind ik zo jammer, maar kan er niets aan doen.

Waarschijnlijk is het niet zo boeiend, maar zo kan ik het toch eens kwijt.

groetjes saskia Haha!



Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:15

Goed hoor, om eens van je af te schrijven. Hier op Bokt kan dat gewoon.
Ik kan me voorstellen dat je het nog weleens moeilijk hebt. Het is ook niet niks om zolang in het ziekenhuis te moeten liggen en waarschijnlijk veel vervelende onderzoeken en behandelingen te ondergaan. Ik kan me best indenken dat je zoiets niet snel vergeet.
En wat je paardje betreft: iedereen heeft afleiding en vrije tijd nodig. De ene doet dat met voetballen en jij hebt een paard! Prima toch? Laat je niet door anderen van de wijs brengen, hoor.

* To Belg, or not to Belg *

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:29

Dat ze zo negatief doen tegen jou??
Dat snap ik niet, je probeert immers je school gewoon in 3 jaar tijd af te maken en dan heb je ook nog een paard waar je voor moet zorgen.

Ik vind het juist knap dat je het allemaal red. OK dan!

Ik zit ook al maanden thuis ivm een hernia en het enige wat ik nog kan doen is een stukje autorijden en mijn paarden bezoeken.
Ik heb hier in het begin ook wat trammelant meegekregen want ja als je dat kan kan je ook werken.

Maar mensen snappen gewoon niet hoe je je voelt en dat dat ene uurtje je net op de been houd en behoed voor een depressie o.i.d.


Nu zeg ik gewoon dat ik elke dag even bij de paarden ben en dat dat voornamelijk is om de geestelijke gezondheid een beetje normaal te houden. wat ze er verder mee willen zoeken ze maar uit, het gaat om mij.
En zonder degelijke afleiding wordt het alleen maar erger.


Ik hoop dat je straks je school haalt, een leuke baan kan vinden en lekker met je hobby bezig kan zijn en dat alle ellende die je gehad hebt een plaatsje kan krijgen en je weer lekker verder kan leven.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 06:33

ik denk dat het aleen maar goed is dat je een eigen paard hebt. Zo kun je lekker je gedachten bij hem houden zodat je al het andere vergeet.

Z1+1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie