Er word (te) veel op naam gekeurd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Er word (te) veel op naam gekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 17:39

Wie van jullie is wel 's met een paard of pony, naar een keuring geweest, en kwam daar achteraan te staan. Terwijl de pony, ergens voor aan had moeten staan. Ik heb dus minipony's en trekpaarden, maar een kennis ook. En die mini's van hem hebben de beste afstammelingen, en als ze naar een keuring gaan staan ze altijd achteraan. Gewoom omdat ze de naam niet mee hebben Boos! . En als wij gaan met de mini's (en trekpaarden) staan we bijna altijd voor aan. Gewoon omdat we bekender zijn bij de jury Haha! .
Hebben jullie dat ook al 's opgemerkt?

Groetjes,
Anneke


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:55

Ja maar niet alleen bij keuringen. Mijn stiefvader had toen hij nog op concours ging vrijwel altijd prijs. Heeft een jury een keer tegen hem gezegd voor die de ring inging, "zo en vandaag word je eens niet eerste!..." Is wel een beetje vergelijkbaar.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:23

Ik heb er nog nooit last van gehad.
Ben nu 2 keer met m'n haflinger naar een stamboekkeuring geweest, de eerste keer werd hij 1ste en de volgende keer 3e (met een 1ste premie) geplaatst. En geloof me, voor het stamboek ben ik een grote onbekende *LOL* Was zelfs pas lid geworden een paar weken voor de keuring.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 21:50

MariekeR schreef:
Ik heb er nog nooit last van gehad.
Ben nu 2 keer met m'n haflinger naar een stamboekkeuring geweest, de eerste keer werd hij 1ste en de volgende keer 3e (met een 1ste premie) geplaatst. En geloof me, voor het stamboek ben ik een grote onbekende *LOL* Was zelfs pas lid geworden een paar weken voor de keuring.


Bij de haflingers en trekpaarden is het anders. Maar bij de shetten vind ik dat er TE VEEL op naam gekeurd word (alhoewel ik er geen last van heb, omdat we bekende zijn voor de jury, maar dat is natuurlijk niet eerlijk tegenover de andere)

Groetjes,
Anneke

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 07:35

Bij de fjorden zelfde laken een pak, al helemaal bij de centrale keuring, daar kun je vantevoren in het boekje al aankruisen wie er 1, 2 en 3 wordt.... en dan heb je het paard nog niet gezien.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


deedee19

Berichten: 7928
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:54

Vippie schreef:
Bij de fjorden zelfde laken een pak, al helemaal bij de centrale keuring, daar kun je vantevoren in het boekje al aankruisen wie er 1, 2 en 3 wordt.... en dan heb je het paard nog niet gezien.


ja valt wel op dat vaak dezelfde bovenaan staan. Al moet ik zeggen dat ik wel blij was dat ik als "onbekende" toch nog een 1e premie voor mijn paardje kreeg

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:16

deedee19"]
[quote="Vippie schreef:
Bij de fjorden zelfde laken een pak, al helemaal bij de centrale keuring, daar kun je vantevoren in het boekje al aankruisen wie er 1, 2 en 3 wordt.... en dan heb je het paard nog niet gezien.


ja valt wel op dat vaak dezelfde bovenaan staan. Al moet ik zeggen dat ik wel blij was dat ik als "onbekende" toch nog een 1e premie voor mijn paardje kreeg
[/quote]

Tjo heeft ook allemaal 1e premies (naja op dit jaar na) en staat altijd bij de eerste 3, maar de centrale keuring is echt om te huilen..... volgorde van plaatsing:
*bekende fokker/handelsstal
*bekende/fokker die vaak met stamboek activiteiten meehelpt
*bekende kop die met onbekend paard loopt
*onbekende eigenaar/particulier maar paard is van bekende fokker
*particulieren met paard van onbekende fokker
T heet natuulijk niet voor niks fokkerijdag ipv nationale keuring (waar in mijn ogen alleen de kampioenen thuishoren en niet jan de gewone man met 1e premiepaard (ikzelf dus idd ook niet)) Haha! heb nu alweer zin in volgende week......

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 16:38

Maar dat is al jaren zo en bij alle verschillende rassen. Ik maak het mee bij de KWPNners, Friezen en Shetlanders. Het is altijd hetzelfde. Ik maak me er niet meer druk om.

Dit is ook zo met dressuur *zucht*

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 17:00

Ik weet het dat het al jaren is, maar ik vind het wel vervelend voor mensen die een eerste plaats verdienen achteraan staan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ashley1, Linda1989 en 36 bezoekers