vraagje SGW

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

vraagje SGW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 13:07

ik zat me laatst te bedenken....... hoe ik aan al die wp kwam die ik ooit heb gehaald in het L SGW
maar nu vroeg ik me krijg je als je bv 16 strafpunten heb vanwege de tijd.....krijg je dan gewoon geen wp! of heeft de tijd verder nix met de cross te maken! dus al ben ik foutloos met 16 strafpunten voor tijd, krijg ik dan alsnog die 2 wp?
want anders kom ik namelijk niet aan al die wp! Verward
maarja aangezien nu die nieuwe regel is......dat als je bv te snel bent, je strafpunten krijgt!
iemand die even een uitleg wil geven!?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:16

Wat zegt het reglement van de KNHS:

Disciplinereglement SGW schreef:
Art. 312 WINST-EN VERLIESPUNTENREGELING

a. Uitrijden van een wedstrijd zonder hindernisfouten in de cross-country (klasse B t/m ZZ) geeft 2 winstpunten.
Uitrijden van een wedstrijd met maximaal 10 strafpunten (1 weigering) gemaakt op hindernissen in de cross-country, geeft in de klassen B-L-M 1 winstpunt.
b. Uitrijden van een wedstrijd met maximaal 20 strafpunten (1 weigering) gemaakt op hindernissen in de cross-country, geeft in de in de klassen Z en ZZ eveneens 1 winstpunt.
c. Uitsluiting in de cross-country geeft 2 verliespunten (aftrekken van behaalde winstpunten).
Uitzondering: geen verliespunten bij vrijwillig verlaten van het cross-country parcours en bij kreupelheid.
De kreupelheid moet worden vastgesteld door de wedstrijdveterinair. Bij de stand van 6 verliespunten volgt degradatie naar een lagere klasse (met uitzondering van de klasse B).


Er wordt alleen gesproken over hindernisfouten (vertaald naar: weigeringen), niet over tijdfouten. Dus ik ga er eigenlijk nog steeds van uit dat je 2 wp hebt als je een cross zonder stops weet uit te rijden, en 1 wp als je één stop hebt. Net als toen er nog geen strafpunten werden gegeven voor te snel rijden.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:56

Strafpunten voor tijd tellen wel mee voor het klassement, maar niet voor de winstpunten!

daar is verder niets aan verandert in het nieuwe reglement

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:58

De tijd die je rijdt in de cross maakt gelukkig niks uit voor je winstpunten, ook al rijd je 50 strafpunten, maar foutloos heb je nog 2 winstpunten! Of 1 weigering dan heb je nog 1 winstpunt.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:50

Ik sluit me bij bovenstaande opmerkingen aan. Hetzelfde geldt ook voor springen in de cross. Je mag max. 24 hindernisfouten hebben om nog te mogen crossen, maar tijdfouten tellen daarin niet mee.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 15:52

ja dat d8 ik dus al!thnx