Een dilemma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Een dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 12:48

Een vriendin en k zitten een beetje met een moreel dilemma. We staan op een pensionstal waar we wel eens voor een bijna 3 jarige pony zorgen. Ik ben er al een tijdje wat mee aan het freestylen en parellien en ook laten we hem aan het touw mee langs de weg lopen om hem verkeersmak te maken. Het beestje vindt dat super en ontwikkelt zich echt tot een leuke brutale pittige kinderpony.
Maar nu gaan we binnenkort weg en we hebben zelf helaas geen geld om het beestje zelf mee naar de nieuwe stal te nemen. Hij is nl niet van ons maar van de staleigenaresse die er zelf geen tijd voor heeft en hem alleen maar als grasmaaier in de wei heeft staan. Ze heeft hem ooit als 1,5 jarige gekocht van een meisje dat er geen geld meer voor had en ze vond hem wel leuk (geen idee dat jonge hengstjes ook wel een spatjes kunnen krijgen). Maar hij is nu bijna 3 en inmiddels geen hengst meer maar we vinden het zo zonder dat zo'n leuk en leergierig beestje alleen maar een beetje staat te hangen daar terwijl hij zoveel meer kan. Hij wordt nu een beetje emotioneel aan z'n lot overgelaten.
Zou het raar zijn als we haar een beetje aan zouden zetten om de pony aan iemand te verkopen die er iets mee wil doen of moeten we ons er gewoon niet mee bemoeien? We zijn er stiekem een beetje aan gehecht geraakt en zouden hem zo graag bij een leuk iemand terecht zien komen die samen met hem een hoop lol kan hebben.

Niets zo charmant als een paard in her land.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:59

Je kunt het erover hebben, dat je benieuwd bent wat de plannen met de pony zijn als jullie er niet meer zijn om er leuke dingen mee te doen.
En dan zou je ook kunnen zeggen als het gesprek een beetje loopt dat het zo leuk voor de pony zou zijn als hij bij mensen terecht zou komen waar hij lekker zijn ei kwijt kan en veel aandacht en beweging krijgt.
(beweging is natuurlijk maar betrekkelijk in het begin omdat het een 3-jarige is).
Zo gek lijkt me dat niet om het er eens over te hebben Lachen
Succes!

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:19

stel desnoods voor een verzorgster te zoeken, ik heb zelf ook jarenlang een paar paarden verzorgd waar niet naar omgekeken werd. (en ook 1 ingereden btw)

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:33

Je kan het er best over hebben hoor! Ze zal het vast wel begrijpen. Het is logisch dat je aan het beestje gehecht bent geraakt. Gewoon gaan praten. Het komt wel goed! *LOL*

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:15

ja, idd Lachen Er gewoon over praten met haar!! Als je goed bevriend bent geraakt met haar en de pony zal ze het wel snappen dat jij het beste met de pony voor hebt!! Succes OK dan!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 15:45

Zo raar is het dus niet. Het is echt een heel leuk beestje nl. Echt een mini-me van mijn eigen paard Haha! . Volgende week hebben we staloverleg dan zal ik het er wel eens over hebben.

Niets zo charmant als een paard in her land.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:33

succes!!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:11

Ik vind dat je er niet mee moeten bemoeien. Als dat paard gewoon goed verzorgd wordt en voldoende buiten kan lopen e.d. dan kan hij toch het beste in zijn vertrouwde omgeving blijven? Hij is ook nog hartstikke jong!!
Als je hem niet wilt missen moet je hem zelf kopen. En trouwens, ze heeft jullie toch ook gevraagd hem te verzorgen?

There is no reality, only perception.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 80 bezoekers