discriminatie erger geworden?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 22:49

Nee, ik denk niet dat er meer gediscrimineert wordt dan voorheen, misschien wordt het wel meer uitgesproken dan eerst. Er broeit al veel langer iets in bepaalde kringen, dat is niet iets van de laatste tijd.
Onthou voor jezelf dat je er niet aan mee doet, zorg dat je elk mens steeds als dat bekijkt, en niet als 'een zusofzo', gewoon als zichzelf.


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 23:08

Citaat:
Op 2001-09-27 23:49, schreef Lovely:
Nee, ik denk niet dat er meer gediscrimineert wordt dan voorheen, misschien wordt het wel meer uitgesproken dan eerst. Er broeit al veel langer iets in bepaalde kringen, dat is niet iets van de laatste tijd.
Onthou voor jezelf dat je er niet aan mee doet, zorg dat je elk mens steeds als dat bekijkt, en niet als 'een zusofzo', gewoon als zichzelf.


Lovely, daar moet ik je gelijk geven!
groetjes, Sterre

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 08:01

ik ben nu wel meer gaan beseffen dat niet alle moslims hetzelfde zijn en dat sommigen van hen net zo goed redenen hebben om slachtoffer te worden. Moslims die niet fundamentalistisch zijn, lopen net zo goed gevaar. Maar ik vind wel dat ze in Nederland Nederlands moeten spreken en dat kost moeite. MAar die moeite schijnen ze niet er in willen steken. Alle integratiebemoeienissen van de overheid ten spijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 10:22

Het zogenaamde integratieprobleem is een groter probleem dan ooit voorzien had kunnen worden.
Vroeger toen ik nog bij een fabriek werkte had ik veel te maken met eerste generatie gastarbeiders van allerlei afkomst, met handen, voeten en frans konje met hen redelijk communiceren. Deze mensen hadden vaak hulp nodig met formuliertjes enzovoort, dus vandaar. Deze generatie mag eigenlijk niet vegeleken worden met de generatie erna, hun kinderen dus. want hoe het begon was het allemaal prima, maar hedentendage zijn er toch wat problemen ontstaan.
Wat mij betreft hoeft NL niet vol te staan met moskeeen en Islam scholen, dat vind ik niet zo nodig omdat zeker het laatste niet goed is voor de integratie. Als de buitenlandse kinderen in NL naar een NL'se school zouden gaan en in het NLs les zouden krijgen zou het allemaal wat meer opschieten denk ik. Overigens verdwijnen veel allochtone kinderen met een jaar of 16 van school, vooral de meisjes. Tegen de tijd dat ik (ooit) in de examenklas zat was er 1 turks meisje overgebleven, 1! Er zijn te weinig ontwikkelde allochtonen denk ik, dit is een gevaarlijke uitdrukking, maar het is denk ik wel zo. Doordat men op grote schaal zich niet verder ontwikkelt (wat juist zo goed kan in NL) blijft men achter, dan kom je dus in een achterstandspositie.
De indruk die ik tegenwoordig krijg van buitenlanders is niet zo heel goed, vooral niet van Marokkanen. Ik wou dat het anders was, maar dat is het helaas niet. Identiteits- off cultuurcrisis zal allemaal wel, maar is nog steeds werk aan de winkel. Het mag van mij ook afgelopen zijn met voortrekkerij in het algemeen. Want nu is het zo dat de goeden altijd maar weer onder de slechten moeten lijden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 10:56

Ik ben het met je eens. Buitenlanders krijgen hier ook goede kansen op een opleiding. En als je een goede opleiding doet, krijg je wel weer een goede baan. MAar die marokaanse jongeren zie ik 's avonds met een groepje op straat rondhangen. Niet binnen zitten en leren. Ook niet hobbyen in de vorm van sport. en dan inderdaad die voorkeursbehandelingen, bij vergrijpen minder hard (of niet) aanpakken, voorrang geven bij het huren van huizen enzo dat moeten ze echt eens afschaffen hoor. maar over integreren op scholen gesproken: dat lukt neit zo goed. Nederlandse ouders halen hun kind van school af als er te veel buitenlandse kinderen op zitten. Die houden namelijk het tempo op. Komt omdat ze de taal niet goed spreken. En dat komt weer omdat de taal thuis niet voldoende gesproken wordt. De ouders vinden het kennelijk niet belangrijk genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:09

Ja precies, zo zit het inderdaad.
Zelf heb ik op een 'witte' school gezeten, een montessori lagere school, daar zag je weinig buitenlanders. Op de middelbare school bleken ze weer op het mavo te blijven hangen en eenmaal op de universiteit zaten er erg weinig in de collegezaal. Dat kan toch geen toeval zijn? Dit wijt ik dus geheel aan de onwil om te leren en te ontwikkelen en niet aan een gebrek aan de mogelijkheden in de mens zelf.
Maar, de ouders van de kinderen hadden ook al geen baan om tegenop te kijken, dat stimuleert ook meestal niet tot doorleren. Om even iets te chargeren: hoeveel kinderen van stratemakers, timmermannen of schoonmakers gaan door naar het hoger onderwijs? Misschien een overdreven voorbeeld, maar beroepen worden vaak geerfd toch? De vader van mijn tandarts was ook tandarts, als voorbeeld. Laat het wel even duidelijk zijn dat ik nergens op neer kijk, maar we hebben het hier over opleiding en als je ouders niet hoger zijn gegaan dan lbo, dan doen kinderen dat ook vaak niet. Probleem hier is dat dit opgaat voor een enorm deel van de allochtone bevolkiing. Het ontbreekt die bevolkingsgroepen aan evenwicht tussen de hoge en de lage banen. De kinderen moeten zich dan daar aan ontworstelen en dat gebeurt dus ook vaak niet, helaas. Achterstandspositie dus. Van waaruit het een kleine stap is naar criminaliteit. het een is een oorzaak van het ander.
Dat ze voorgaan in bepaalde regelgeving, huren van huizen etc. is absoluut waar en is niet iets waar NL trots op moet zijn. Het gebeurt gewoon keihard en dat is foute boel. Ik ga hier niet in detail treden, maar ik hoor nog wel eens insideverhalen en daar wordt je dus niet blij van, zeg maar gerust kotsmisselijk.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 13:11

Je hebt gelijk Lovely en dan zullen we het nog maar niet hebben over de verschillen in het wetboek die worden gehanteerd!
Ik ken mensen, gewone Nederlanders, die dit soort dingen aan den lijve hebben mee gemaakt en hun winkeltje door dit soort ge-!"#$ hebben moeten sluiten. Dingen waar Nederlanders een bekeuring voor krijgen of een boete en allochtonen niet. Dat kweekt onbegrip en haat. En wie doen dat ? Onze eigen ,plaat voor hun kop hebbende, regering.
Het gaat hier grondig fout als we niet gauw een halt toe roepen aan al die gescheiden instellingen en wetgevingen.

Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 13:54

Weet je wat het probleem is?
Van de "goede allochtonen" hoor je nooit wat omdat zij netjes aan het werk zijn, aan het leren zijn of aan het sporten.
Een slecht beeld krijg je juist van de allochtonen die in groepjes op straat en in bushokjes rondhangen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hem ook wel eens knijp als ik in het donker door de stad fiets en langs zo'n groepje allochtonen moet. Maar dat zijn dan ook juist weer die groep die niet hun best willen doen om zich aan te passen aan de Nederlandse bevolking.
Maar zo is het net zo met een groep autochtonen die in het donker wat rondhangen. Daar fiets ik ook niet met een gerust hart langs.

Het is een deel van de allochtonen die het verpesten voor het andere gedeelte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:59

Precies, de goeden moeten altijd onder de slechten lijden.De een verpest het voor de ander.Maar in zijn algemeniteit hebben allochtonen wel een achterstand, maar die houden ze ook zelf in stand door niet te willen integreren.
Een marokkaan koopt zijn brood bij een marokkaanse bakker, brengt zijn auto naar een marokkaanse garage, koopt zijn bloemen bij een marrokaan, en ga zo maar door. Het is een samenleving binnen een samenleving aan het worden en daar moet inderdaad iets aan gedaan worden. Groeperingen hanteren namelijk hun eigen regels en opeens moet ik daar ook aan voldoen? dacht het dus niet.
Hulde aan de opgeklommen allochtonen, dat wel.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:48

Citaat:
Op 2001-09-28 13:09, schreef Lovely:
Om even iets te chargeren: hoeveel kinderen van stratemakers, timmermannen of schoonmakers gaan door naar het hoger onderwijs?


verder ben ik het helemaal mee eens, maar hiermee toevallig niet, grinnik!
mijn vader is technicus en mijn moeder bejaarden-verpleegster (allebei welliswaar wel altijd doorgeleerd, ook op latere leeftijd, dus het voorbeeld was wel goed!), ik ben drs bioloog en mijn zusje moet nog 1 jaar en dan heeft ze haar SPH af.

Het grote verschil is alleen, dat wij idd WEL gestimuleerd werden te leren! EN dat is imo idd niet het geval bij veel van de allochtonen! Ik was altijd heel erg tegen discriminatie, maar merk, dat door mijn ervaringen in mijn werk, het gevoel van "laat maar", wel sterker is geworden! Ik Probeer nog wel iedereen gelijke kansen te geven, maar zo gauw iemand het verprutst heb ik wel weer zoiets van: "zie je wel!"

ik baal daarvan, maar het gebeurt wel...

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:57

Even "off topic" over de hoogte van de opleidingen.
Als iedereen wil studeren, wie onderhoud dan de auto van de advocaat of de drs.?
Voor techniek b.v. moet je ook een bepaald inzicht hebben hoor. Daar heb ik grote bewondering voor evenals voor zwaar lichamelijk werk.
betreffende het onderwerp: ik kijk de laatste weken heel anders aan tegen "allochtonen". Het lijkt op de oorlog in Joegoslavie. Buren van 20 jr. of langer, moordden daar elkaars familie uit. Ik heb er nachten van wakker gelegen. Dit kan hier dus ook! Veel mensen hebben in ons land hard of stiekum gejuichd. Kan jij aan de buitenkant zien wat iemand denkt? Heel eng. En allemaal om het geloof. In welk heilig boek staat dat?

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 16:05

Carys: met techniek is ook niets mis, net zo min als met mensen die bij de groenvoorziening werken! Het verschil zit hem in de mentaliteit!
en zoals je zelf ook al aankaart: die kun je van buiten niet zien! Dat maakt het idd zo eng!

Ik kan aardig struisvogelpolitiek spelen, maar zo langzamerhand vraag ik me ook wel af waar dit toe moet leiden.....

heilige boeken heb ik geen verstand van, maar weet zeker dat dit in geen van al die boeken heeft gestaan!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 20:27

Ik werk op een technische universiteit. Bij ons lopen jongens en meisjes waarvan ouders nooit gestudeerd hebben. Dat is dus niet zozeer milieu gebonden. We zien echter wel weinig allochtonen. Maar op onze technische studie, waar verreweg (nog) de meeste studenten mannelijk zijn, loopt er 1 moslimmeisje rond! Met een hoofddoekje! op straat zou je denken, "wat een doos met haar hoofddoekje" want ze lijkt zo niet erg geemancipeerd. Maar dat is ze dus wel. en ze zal ook niet een van de stomsten zjin, anders zat ze niet bij ons op de universiteit.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 20:43

Ik denk dat die meisjes van huis uit niet de kans krijgen om door te leren.
Is het niet zo dat vrouwen voor de kinderen zorgen en de vaders voor het geld.
Worden de moslim meisjes hier in nederland ook uitgehuwelijkt?? dan is dat misschien de reden dat ze niet doorleren.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 22:41

Cowgirl slaat ook weer een spijker op de kop, hier in NL wordt ook uitgehuwelijkt hoor, is heel normaal.

Ten, mijn moeder werkte in de zorg en paps in de financiele sector, ik doe geen van beiden. Maar toch, komt weer een spijker, was het voor mij normaal om door te leren. Hoe verder ik kwam met school hoe witter het werd, dat viel mij gewoon op. Gelukkig zijn er uitzonderingen, maar dat zijn dus uitzonderingen en geen gewoonte.

Over het niveau van welk werk je doet dacht ik wel duidelijk gezegd te hebben dat ik nergens een bepaalde waarde aan wil verbinden. Voor automonteur moet je ook leren, en lang ook.
Er zijn mensen die een hoge opleiding doen en die kunnen dingen die mensen met een lagere/kortere opleiding niet kunnen, andersom net zo goed. Iemand die voor een beroep heeft gekozen kan dingen die ik niet kan, want eerlijk is eerlijk: ik kan geen straten leggen, vrachtwagens besturen, brood bakken, loodgieten, timmeren (beetje), graan verbouwen en ga zo maar door. Iedereen moet doen wat ie zelf fijn vindt, geen punt.
Maar dan moeten ze wel IETS doen of ergens voor leren enzovoort. Wat mij betreft remmen veel allochtone groepen zichzelf.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:37

yep, allochtonen zitten zichzelf ook een beetje in de weg en niet alleen ons. Maar wij krijgen wel de schuld, grinnik.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 22:25

ach ja als ze geen werk krijgen krijgen ze wel een uitkering.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 01:35

En zo niet dan heb je altijd nog de weg van de minste weerstand, die van fraude.

Maar nee, ik heb gehoord dat ze daar nu iets aan gaan doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:28

Ze zeggen dat ze er iets aan zouden doen. Maar ik moet het nog zien. ER wordt ze altijd de hand boven het hoofd gehouden. Kok ging de moslims opzoeken (uitgerekend marokanen) om ze te troosten en zo, maar hij had tegen ze moeten zeggen dat het gedrag van hun zonen (dat juichen op straat n.a.v. WTC) kwaad bloed zet bij de nederlanders en dat dit wel eens de druppel zou kunnen zijn geweest.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie