waneer doen jullie je deken op bij het paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

waneer doen jullie je deken op bij het paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 09:51

haaj!!
ik heb een vraagje, Waneer doen jullie de dkens op bij het paard?? ik heb nu een winterdeken maar waarneer moet ik die om doen?? Hij staat wel al op stal(omdat hij door het hek gaat op een een of andere manier Verward )
kan ik mn deken deze week nog op doen?? Hij is niet zo super dik want ik heb er ook een onder deken voor omdat het anders te koud word in de winter als hij alleen die deken op heeft..

alvast bedankt!!


stapie
Berichten: 9
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:53

hoihoi! mijn paard heeft op dit moment een zomerdeken op, voor winterdeken is het op dit moment nog best warm!

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 09:54

0k3 Lachen B3d4nkt!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:55

ik doe pas een deken op als ik mijn winterjas uit het vet haal

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 10:01

worden ze ook geschoren?? Want ik wil mn pony kort in vacht houden omdat hij zn warmte anderd moeilijk kwijt kan ....

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, EspaƱa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:06

Matti heeft nu alleen 's nachts een zomerdeken om..

!Update profiel!

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:09

bij ons op stal heeft nog geen enkel paard zijn deken om, de meeste worden toch echt wel intensief gereden. alleen na het rijden krijgen ze een zweetdekentje op en dat gaat er na ong. een uurtje weer vanaf. wel staan ze allemaal binnen 's nachts.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:12

Mijn paard krijgt pas een dek op zodra ik mijn jas weer aantrek. Het is nu wel koud 's nachts, maar hij staat dan binnen en op stal hangt nog een aangename temperatuur. Eigenlijk vanaf het moment dat mijn paard nietmeer naar buiten kan vanwege het slechte weer gooi ik hem een zomerdekje op en dan zodra het echt koud wordt haal ik zijn winterdek van zolder.

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 10:12

mijne staat toch wel dag en nacht binnen met een wolle deken omdat hij na het rijden altijd erg bezweten is omdat het een druktemaker is ik laat hem wel altijd even gras eten na of voor het rijden zodat hij niets mist kwaa eten Tong uitsteken het lievst zet ik hem buiten maar door een welsh die ook in het land staat gaat dan niet Boos! Jmmr Genoeg!! maar goed


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:14

Mijn paard heeft nu 's avonds een zomerdeken op. De winterdeken komt met temperaturen onder de 10 graden.
En tegen het vriespunt aan krijgt ze een onderdeken op. Ik heb de afgelopen jaren geschoren, en zal dat waarschijnlijk dit jaar ook weer moeten doen.

Je suis Charlie.

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 10:18

ik denk dat ik mn winter deken eerder op ga doen omdat het toch wel een dunne deken is.... En hij het er niet zo warm in krijgt en we hebben al niet zn goedd geinstaleerde stal het is gewoon een boeren stalletje met nu bijna 5 stallen (ze zijn aan het verbouwen Verward )


en wat voor een stal lengtes heet een shet nodig?? Ben ik wel nieuwesschierig naar mijna staat nu in een stal van 2 bij 3 ofzow Lachen Wel erg groot maar hij staat er lekker in

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:26

Hoeveel ruimte heeft een shet nodig? Een heel weiland! Alle paarden hebben veel ruimte nodig. Dat kunnen we ze in Nederland helaas niet bieden. Dat wij ze in hokkies stoppen van 2mx3m of 3mx3m is beslist niet wat een paard nodig heeft. Lekker voor je shet dat hij zoveel ruimte heeft. Zou ik zelf niets aan veranderen. Haha!

Je suis Charlie.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:53

Mander staat nu alleen s nachts onder een dunne zomerdeken. Overdag gaat ie gewoon af (dan is het ook nog rustig 25 graden!). Als het straks overdag ook weer kouder gaat worden blijft ie overdag ook op, zodra het minder dan 8 graden wordt ga ik aan de winterdeken....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:22

Mijn paard heeft nooit een deken op.
Hij wordt dan ook niet geschoren en tegen de tijd dat het slechter weer gaat worden dan doet zijn wintervacht prima z'n werk.
Als hij bezweet is dan laat ik hem goed uitstappen en daarna nog even tochtvrij opslaan *LOL*

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:04

Ik begin met een herfstdeken als het s'nachts geregeld onder de 10 graden komt.Is het overdag warmer,dan gaat ie af anders blijft ie op.Als het dan echt s'nachts gaat vriezen gaat zijn winterdeken op.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: noviceh en 132 bezoekers