bandages!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

bandages!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 16:38

Wat voor bandages gebruiken jullie? (bv elastisch of niet) en bij welke bandages gebruiken jullie onderlappen?? En natuurlijk: bij welke niet?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:40

Ik gebruik ze niet, vind het ondingen. Het word mij te warm daaronder, steun geeft het niet echt en bescherming ook maar heel minimaal.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 16:47

hehe ja oke, maar dit berichtje is bedoeld voor de mensen die ze juist wel gebruiken Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:51

Geen elastische, gewoon soort fleece. Zonder onderlappen, en ik gebruik ze alleen in de trailer, tijdens longeren of vrijheidsdressuur.
Bij elastische moet je onderlappen dragen.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:54

Ik moet zeggen dat sinds ik die Eskadron onderlappen heb gekocht ik elastische bandages een stuk prettiger vind. Overigens wordt het onder die onderlappen helemaal niet warm, maar is het been gewoon droog eronder. Schuurt tenminste niet.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:23

Geen stalbandages, daar zit geen rek in. Hoe nem je dat ook alweer. Ze zijn zacht maar tch wat elastisch. Niet die dikke feece, maar ook niet die dunne elastische. Dus die ene die nog overblijft. Werkbandages??

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:53

Fleecebandages zonder ondelappen maar af en toe, ik wissel af met peeskappen en soms heb ik helemaal niets om.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:52

voornamelijk fleece bandages nooit geen onderlappen.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:57

manic schreef:
Ik moet zeggen dat sinds ik die Eskadron onderlappen heb gekocht ik elastische bandages een stuk prettiger vind. Overigens wordt het onder die onderlappen helemaal niet warm, maar is het been gewoon droog eronder. Schuurt tenminste niet.


Ik gebruik ook de onder lapen van eskadron, en die benen zweten er dus echt niet onder, en het been is ook echt niet warm.
heb er dus ALTIJD onderlappen onder en dan heb ik soms fleece en meestal gewoon weet niet precies wat het is ik dacht kartoenen.
zal eens kijken,
die vind ik het fijnst.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:11

als ik bandages gebruik zijn het fleechebandages, maar meestal heb ik standaard peesbeschermers

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:22

ik gebruik verschillende soorten, maar eigenlijk (bijan altijd) alleen voor de foto.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:43

Ik gebruik verschillende bandages, ik gebruik fleece bandages of werkbandages!
Ik gebruik bij allemaal de onderlappen van ESKADRON!!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:57

marloes-joy schreef:
ik gebruik verschillende soorten, maar eigenlijk (bijan altijd) alleen voor de foto.


Inderdaad, ik gebruik ze ook alleen voor de foto of als hij er erg netjes uit moet zien oid.
Ik heb maar 1 paar en dat zijn elastische dus ik gebruik vilten onderlappen.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:07

Of fleece, of stalbandages of (maar dat is echt in een extreem noodgeval) werkbandages (de elastische) met goede onderlappen. En als ik niet zo veel tijd heb, heel simpel peesbeschermers.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:45

Fleece-bandages zonder onderleg. Werkbandages mét onderleg.
Of die 3 in 1 kappen/beschermers van Action.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:47

Citaat:
ArwenLune
Ik gebruik ze niet, vind het ondingen. Het word mij te warm daaronder, steun geeft het niet echt en bescherming ook maar heel minimaal.



als je dan iets anders gebruikt bv peesbeschermer. zweet jou paard daar dan niet in. als ik die gebruik dan zijn die echt helemaal nat vanbinnen. en dan kan je weer beginnen dat de benen gaan afkoelen als je ze hebt afgedaan. Verward
ik denk dat bandages daarom niet slechter zijn hoor. als je ze goed aanbrengt lijkt me dat niet zo slecht hoor. ik gebruik eigelijk geen van beide. enkel bij springen.

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:50

Ik heb een paar fleece en werkbandages. Bij het longren bandageer ik rondom..Verder wissel ik af met peesbeschermers

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:52

Fleecebandages of stalbandages.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:55

Elastische met onderlappen voor het werk of stalbandages met onderlappen (voor transport). Als ik ze gebruik is het voor de achterbenen, voor gebruik ik pijpkousen.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:04

als je ze al gebruikt.

Fleece-, stal- of werkbandages nemen, ZEKER GEEN ELASTISCHE, deze knellen het been af, en met onderlappen zitten ze nog vaak te strak of juist te los

En met of zonder onderlappen, rijd je ermee voor de sier, hoeven ze niet per se onderlappen.
En rijd je ermee voor de bescherming, dan zeker wel, ze beschermen de kogel namelijk niet goed zonder onderlappen

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:33

ArwenLune schreef:
Ik gebruik ze niet, vind het ondingen. Het word mij te warm daaronder, steun geeft het niet echt en bescherming ook maar heel minimaal.


Wat geeft volgens jou dan wel steun ? Meer steun als een goed gebandageerd been ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:56

Ik gebruik ze op dit moment niet. Een paar jaar terug reed ik er standaard mee. Dat waren 'stalbandages' (ietsje elastisch) met de onderleglappen van Eskadron. Ik had ze nog extra vastgezet met losse bandagebandjes, voor alle zekerheid.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 00:26

zitake"]
[quote]ArwenLune
Ik gebruik ze niet, vind het ondingen. Het word mij te warm daaronder, steun geeft het niet echt en bescherming ook maar heel minimaal.

[/quote]

als je dan iets anders gebruikt bv peesbeschermer. zweet jou paard daar dan niet in. als ik die gebruik dan zijn die echt helemaal nat vanbinnen. en dan kan je weer beginnen dat de benen gaan afkoelen als je ze hebt afgedaan. Verward
[/quote]

Ik gebruik geen peesbeschermers ook, helemaal niets. Nergens voor nodig.

[quote="Sando"]
Wat geeft volgens jou dan wel steun ? Meer steun als een goed gebandageerd been ?
[/quote]

Waar hebben jullie die steun dan allemaal voor
nodig
mensen? Een gezond, getrained paardenbeen kan gezond gedoseerd werk aan zonder enige vorm van ondersteuning of bescherming. Hebben jullie allemaal doorgefokte paarden met zwak beenwerk, of overvragen jullie de dieren met werken? Of is het een soort mode, het idee dat je niet goed bent voor je dieren als je ze niet van alles om de benen knoopt?
Ik herhaal:

[quote="ArwenLune schreef:
Een paard dat gezond op de benen staat en gezond, geschikt werk verricht heeft niets om z'n benen nodig. Heeft hij dat wel, dan is er dus iets mis, of de belasting is verkeerd of te zwaar.


Nou peeskappen met springen of een bosrit, goed. En strijkt een paard, zal ik de eerste zijn die er strijklappen voor koopt. Maar een paard is gemaakt om te lopen en te rennen, en als je oefeningen met beleid introduceerd kunnen ze ook de moeilijkere dressuuroefeningen zonder enige vorm van steun uitvoeren. Rowan kan een nette 100% zijwaards zonder zichzelf ook maar 1x aan te raken bij het overstappen, en die is ook pas 5 hoor.

Een paard kan meer als je denkt. Rowan heeft het afgelopen seizoen vreselijk veel gewerkt - dressuurmatig, afstandentraining, trektochten, endurance, paardenvoetbal - de whole 9 yards - en alles zonder iets om z'n benen, en op een stel gezonde, spijkerharde benen waar hij nog nooit een pas mee kreupel heeft gelopen.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 00:55

ik gebruik fleece en elastischebandages onder de elastische doek ik altijd eskadron onderlappen en onder de fleece af entoe ook rij ik vaak met peeskappen of inderdaad helemaal niets. en met springen nooit bandages. altijd peeskappen en strijklappen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 01:00

ArwenLune"]
[quote="zitake"][quote]
ArwenLune
Ik gebruik ze niet, vind het ondingen. Het word mij te warm daaronder, steun geeft het niet echt en bescherming ook maar heel minimaal.

[/quote]

als je dan iets anders gebruikt bv peesbeschermer. zweet jou paard daar dan niet in. als ik die gebruik dan zijn die echt helemaal nat vanbinnen. en dan kan je weer beginnen dat de benen gaan afkoelen als je ze hebt afgedaan. Verward
[/quote]

Ik gebruik geen peesbeschermers ook, helemaal niets. Nergens voor nodig.

[quote="Sando"]

ben het er wel mee eens maar als je paard voor het eerst een pirrouette of een moeilijker oefening moet doen kunnen ze het knap lastig vinden en daardoor op dat moment hun benen niet goed neerzetten en er zijn ook paarden die zo ruim lopen dat ze zich aan tikken.
Wat geeft volgens jou dan wel steun ? Meer steun als een goed gebandageerd been ?
[/quote]

Waar hebben jullie die steun dan allemaal voor
nodig
mensen? Een gezond, getrained paardenbeen kan gezond gedoseerd werk aan zonder enige vorm van ondersteuning of bescherming. Hebben jullie allemaal doorgefokte paarden met zwak beenwerk, of overvragen jullie de dieren met werken? Of is het een soort mode, het idee dat je niet goed bent voor je dieren als je ze niet van alles om de benen knoopt?
Ik herhaal:

[quote="ArwenLune schreef:
Een paard dat gezond op de benen staat en gezond, geschikt werk verricht heeft niets om z'n benen nodig. Heeft hij dat wel, dan is er dus iets mis, of de belasting is verkeerd of te zwaar.


Nou peeskappen met springen of een bosrit, goed. En strijkt een paard, zal ik de eerste zijn die er strijklappen voor koopt. Maar een paard is gemaakt om te lopen en te rennen, en als je oefeningen met beleid introduceerd kunnen ze ook de moeilijkere dressuuroefeningen zonder enige vorm van steun uitvoeren. Rowan kan een nette 100% zijwaards zonder zichzelf ook maar 1x aan te raken bij het overstappen, en die is ook pas 5 hoor.

Een paard kan meer als je denkt. Rowan heeft het afgelopen seizoen vreselijk veel gewerkt - dressuurmatig, afstandentraining, trektochten, endurance, paardenvoetbal - de whole 9 yards - en alles zonder iets om z'n benen, en op een stel gezonde, spijkerharde benen waar hij nog nooit een pas mee kreupel heeft gelopen.
[/quote]