RIP jolientje :'( :'( :'(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

RIP jolientje :'( :'( :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 17:18

ja Jolientje is gestorven Huilen Huilen
eigenlijk geen verslag van de dag, maar verslag van gisteren en vandaag, alleen had ik gister jammer genoeg geen tijd meer om op internet te komen... Omdat niemand hier Jolien(een manegepaard) wsl kent zal ik proberen om zo kort mogelijk te vertellen wat er is gebeurd..

Jolien was een bruine Kwpn merrie die op de manege stond, al van zolang ik mij kan herinneren. Echt een van de beste beginnerspaardjes. Ze was wel een zuurpruim op stal en niet zo een knuffelkont, maar heel vele hebben hun eerste les op Jolien gehad. Ze was echt zo een typische eigenwijze merrie. ook ik heb met mijn overgang van pony's naar paarden veel op Jolien geleerd. ik heb er de eerste keer met een paard mee gesprongen, de eerste keer met een paard in het bos....

Nu kwam het eerste slechte nieuws een maand geleden. Toen kreeg ik opeens te horen dat Jolien verkocht was Verdrietig Eerst vond ik het helemaal niet fijn, maar toen hadden ze me uitgelegd dat ze al 20 was (wat ik helemaal niet had gedacht, ik had haar een jaar of 12 geschat) en dat ze haar dus hadden verkocht zodat ze haar laatste jaren nog rustig kon slijten. en omdat Jolientje toch op de manege bleef staan kon ik daar wel vrede mee nemen...

Maar nu konden die mensen het geld niet mee betalen, dus werd Jolien terug van de manege zelf(ongeveer een dikke week geleden..)

en dus was het echt toevallig dat het meisje, dat haar had gekocht, erop reed in de bos...
en ze kwamen bij een hele steile heuvel, waarop ze gingen galoperen..
Dat meisje kwam veel te kort op een ander paard, en Jolien kreeg een loeiharde trap Huilen Huilen Ze kon niet meer opstaan
dus hebben ze midden in het bos de DA erbij gehaald, en die zei dat Jolien haar been ernstig was gebroken..
Ze was MISSCHIEN nog te redden, maar om haar naar de manege te brengen zou het voor haar een onmenselijke lijdingsweg zijn, en dan nog was hij er helemaal niet zeker van dat ze er ooit bovenop zou komen... Verdrietig Verdrietig

dus hebben ze besloten om Jolien terplekke te laten inslape Huilen Huilen Ik was er echt niet tegoei van toen ik het nieuws gisteren thuis van mijn instructrice te hore kreeg Verdrietig Verdrietig

Nu moet ik dadelijk door naar de Manege. En daar zijn nog mensen die het nog niet weten, waaronder een meisje van 12. Zij rijdt voornamelijk op pony's maar Jolien was 'haar' paard. Als ze op een paard moest rijden, pakte ze altijd Jolien... en ja, nu kan ik aan een 12-jarige gaan uitgleggen dat haar lievelingspaardje is gestorven... Verdrietig

Jolientje, ik mis je Huilen Huilen

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:20

Jeetje zeg, daar schrik je van.
Zoiets gun je niemand.
Heel veel sterkte.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:31

wat erg!
sterkte..!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:34

Gatsie zielig zeg Huilen Nou veel sterkte allemaal dan maar Ach gut

-X- Anja

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:41

Dat is echt niet leuk Verdrietig Verdrietig Ik wens je super veel sterkte!!

Donnanientje

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:51

Heeel Veel Sterkte!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:55

Bij ons is een hele tijd geleden ook een manege paard geschot op de wei en heeft een spuitje moeten krijgen.
Ik weet dus hoe erg dat het is
heel veel sterkte!!!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:14

wat erg zeg om een paard zo te verliezen...sterkte

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:04

wat vervelend zeg!
dat paard had misschien wel heel oud kunnen worden en door zo'n stom ongelukje is er een eind aan gekomen.
sterkte

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:58

Dat is echt erg ja.. Dat is zo erg als dit soort dingen gebeuren, dat meisje die erop zat voelt zich vast nog veel rotter dan jij.. Sterkte!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 21:06

petrabonanza"]
dat paard had misschien wel heel oud kunnen worden en door zo'n stom ongelukje is er een eind aan gekomen.
[/quote]

ja daar moest ik gisteren ook aan denken... hoe rap geluk toch in ongeluk kan omslaan. Verdrietig
Het ging juist zooo goed met Jolien. Ze was 20, maar had nog totaal nergens last van, ze moest veel minder werken en dat deed haar ook goed. Want sinds ze verkocht was geweest was haar humeur plots een stuk beter.

en dan te bedenken dat alles in slechts een flits over was. Gewoon 1 klein moment van onoplettendheid, en het is gebeurd... Huilen

[quote="Zippo schreef:
dat meisje die erop zat voelt zich vast nog veel rotter dan jij..


dat wil ik best geloven.. Verdrietig het was een week voordien nog haar eigen paard

en dan vind ik het ergste nog dat ze al roddels aan het verspreiden zijn Boos! ik ben vandaag naar de manege geweest, en 1 of ander roddelwijf heeft daar zitten rond te bazuinen dan dat meisje dat op Jolien, er mee moest lachen... Boos! sorry, maar dat vind ik echt schandalig laag om zoiets te zeggen en ik geloof er geen letter van...

dan kwam ik ook nog eens 2 jongens tegen... die daar eventjes tegen iemand zaten uit te leggen alsof het een of ander circusspektakel was... van "en dat bot stak uit", "en die pakte ze bij de nek vast en smeten ze op de vrachtwagen en hier bloed, en daar bloed"... Boos! Boos! Ik vind dit echt niet mooi, er is juist een paard gestorven en dan vonden ze het nog 'sjiek' om te vertellen ook... Stoom uit je oren Als ze tegen mij ene keer hunne bek opentrekken dan gaan ze toch wat meemaken

voor de rest bedankt allemaal voor de steun Ach gut

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:11

Heel veel sterkte toegewenst!
Wat sneu, 20 is nog niet eens zo oud!
Wat erg dat ze er zo bot over doen Boos!
Echt niet normaal, zoals je al zegt: er is net een paard overleden, dan zeg je zoiets toch niet?

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:10

oh meid wat erg joh!!!! en ook erg voor t meisje wat altijd op jolien reed! Huilen