Met Jelka op TV!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 20:14

hehe, eindelijk even wat meer tijd om bij te bokken en een verslagje te schrijven van afgelopen donderdag.

Een aantal weken geleden sprak ik de secretaris van het Fjordenpaardenstamboek en die vertelde mij toen dat een cameraploeg langs zou komen om opnames te maken van het chippen van Fjorden. "ah, leuk" zei ik, "heb je nog een extra paard nodig voor de opnames??". Ja dus, ze hadden er nog een nodig voor het geval de andere twee niet zo braaf waren. Aangezien mijn Jelka erg braaf is wist ik zeker dat ze wel geschikt zou zijn voor de opnames. Afgelopen week werd ik gebeld of ik donderdag langs kon komen met haar. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb Jelka in de trailer geladen en ben naar Hoenderloo gereden. We hadden afgesproken dat we daar zouden zijn om kwart voor tien, maar door de bommeldingen in de tunnels had de camera-ploeg een fikse vertraging opgelopen dus had ik wat meer tijd om Jelka te poetsen. Maar goed, uiteindelijk is de ploeg op komen dagen en kon de opname beginnen. Degene die het programma presenteert stond op de voorgrond en Maureen (secretaresse van het stamboek) bereidde Jelka voor op de achtergrond terwijl ik haar berustend toesprak. Tjonge wat was Jelka braaf zeg! Ik heb haar werkelijk nog nooit zo braaf gezien, het leek wel alsof ze wist dat ze op tv zou komen. Ik dacht dus dat het bij 1 keer opname bleef, NOT!! Ik ben geloof ik wel 10 keer met haar naar de plek gelopen waar ze moest staan. Laat Margreet (presentatrice) toch een keer haar tekst uit haar hoofd leren! Maar goed, uiteindelijk is de opname met Jelka en mij in de achtergrond toch goed gelukt. Hierna volgde er nog een opname van het werkelijk chippen en krijgen we als het goed is nog een close-up van haar hoofd in beeld! Als het goed is wordt het pas over een half jaar uitgezonden. Het is wel ver weg, maar iig kom ik met haar op TV!!

Hierna moesten de andere twee Fjorden gechipt worden en van het chippen zelf wilden ze ook nog een opname maken. Men vroeg mij of ik een van deze paardjes vast wilde houden omdat ze nogal druk waren. Djeez, dat heb ik geweten, vergeleken bij dit Fjordje wat ik vast moest houden was Jelka een lammetje en ik dacht dat zij een druktemaker was. Ik heb dus goede hoop dat ze jelka toch wel het rustigste vonden en dat ze haar zullen gebruiken voor de uitzending.

Deze opnames waren dus een onderdeel van de beschrijving hoe het Fjordenpaardenstamboek in elkaar zit. Alle aspecten van het stamboek worden hierin belicht! Mocht het zover zijn, dan zal ik jullie de datum van uitzending wel vertellen zodat jullie mijn Jel in levende lijve mogen aanschouwen.

BTW sorry, geen smileys gebruikt. volgende keer beter Haha! (OK, eentje dan Knipoog euh, nee TWEE!!!)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maarten op 2001-09-29 20:33 ]</font>

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:18

heyy cool!!
welke fjorden werden er nog meer gebruikt (weet je namen??) heb zelf namelijkl een paar jaar terug stage gelopen bij van Bon. ben toen ook een paar keer met Maureen meegeweest chippen. was erg leuk om te doen *LOL*
ben helemaal weg van hun eigen hengst Nordal.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:19

heee gaaf zeg. Je moet idd gelijk laten weten wanneer het uitgezonden wordt dan kunnen we haar allemaal bewonderen Haha! .

Wel spannend hoor dus je bent wel trost op jelka die zoooo braaf was.

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:09

Heeft Jelka al sterallures? Leuk zeg om op tv te komen met je Fjord. Wordt toch wel samen met Jelka voor de tv zitten om te kijken?

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 21:28

Favo: yep, dat wordt samen met haar met een bakkie chips op schoot voor de TV! Echt sterallures heeft ze niet, maar ze vond de camera toch wel heeeel interessant toen die zo dicht bij haar hoofd kwam. Ze heeft dat ding zowat afgelebberd! Vork

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:40

Gaaf hoor! Wel op tijd laten weten wanneer jullie op tv komen he! Party!!