Genieten, of alvast wat afstand nemen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Genieten, of alvast wat afstand nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 21:37

Stel:

Je heb een verzorgpaard en je weet dat ze binnekort afgemaakt zal worden. Verder is ze nog fit genoeg voor stapritjes en ze is het liefste wat er is. Wat zouden jullie doen?

Zou je al een beetje afstand gaan nemen? Of zou je juist zo vaak mogelijk naar haar toe gaan en zoveel mogelijk met haar doen en genieten??

Ik zit in dit schuitje, en hoor verschillende mensen om mij heen die het raar vinden dat ik nu zovaak naar haar toe ga, en er echt AL mijn tijd in steek. Ik ga elke vrij uurtje naar haar toe, geniet zoveel mogelijk van elk moment. Ik poets haar uitgebreid, praat uren met haar, en knuffelen Lovers . Elke dag een lange wandeling het weiland in, lekker genietne van de stilte lekker genieten van elkaar. Ik merk dat ze elke dag liever wordt, en dat de band sterker wordt. Ik hou zielsveel van haar, weet dat ze binnekort moet gaan, maar afstand nemen kan ik echt niet...
Ik heb zoiets van: ik ga zoveel mogelijk van haar genieten, nu het nog kan...
Ben wel benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken. Zoveel mogelijk genieten? Of al een beetje afsttand nemen?


lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:39

ik vind dat jew gelijk heb.ik zou dan ook voor je pony het beste ervoor te maken.zo heeft hij/zij nog een mooi leven gehad!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:43

Nou ik geef je groot gelijk hoor.. Geniet er nog van, dat is voor de pony ook veel fijner. De dag komt toch en ik weet zeker dat je ook geen lekker gevoel hebt als je nu langzaam afstand gaat nemen.

Zo kunnen jullie lekker genieten van de laatste tijd en een fijn afscheid van elkaar nemen. Ik zou dus gewoon doorgaan met praten, knuffelen enz.

Heel veel sterkte als het zover is.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:46

Ik denk dat asl ik weet dat mijn paard weg gaat of wat dan ook dat ik het zelfde zou doen als jou.
Misschien komt de klap dan wel harder aan als het 1maal zo veer is maar ik weet dat we die laatste tijd wat moois hadden en niet een koud afscheidt(als je snapt wat ik bedoel).

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 21:51

Iemand die ik ken haar paard moest ook afgemaakt worden... Ze had het er erg moeilijk mee, en de laatste weken hebben ik en een vriendin + de moeder van het meisje haar paard verzorgd, omdat ze het zelf niet meer aankon.. Ik kan het wel begrijpen, maar ik blijf liever zoveel mogelijk met haar doen. Maar ik ben meer richting penny meisje (knuffelen en frunniken) en zij meer rijden etc.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:05

Zolang je het zelf aankan dan moet je gewoon zoveel mogelijk met dat paardje doen...

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:25

Gewoon lekker genieten met elkaar!
omdat dit afscheid zo definitief gaat worden zou ik lekker genieten.
Je vergeeft het jezelf nooit als je later dacht "had ik toen maar..."
Veel plezier, de tijd die jullie nog rest.


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:57

Genieten!!!!

Zou toch wat zijn als dat beestje haar laatste maanden zielig en alleen moet slijten.
Lekker laten praten hoor, de meeste mensen snappen toch niet wat zo'n beest voor je kan betekenen, en jij voor haar natuurlijk OK dan!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

suri
Berichten: 13
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:11

lekker van genieten de laatste tijd die jullie samen hebben en laat de rest maar kletsen, je moet doen wat je zelf denkt dat je moet doen en niet wat een ander vindt, dat is het beste anders krijg je onherroepelijk spijt als je je eigen gevoel niet volgt. sterkte...

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 00:18

ik zou er in deze situatie ook van genieten, jij hebt plezier, en je geeft je paardje nog een fijn laatste deel van z'n leven!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:29

Van genieten, maar wel afscheid nemen.
Ik weet niet wat de reden is dat ze moet gaan, ik heb daar onlangs met mijn eigen paard weinig problemen mee gehad. Mijn verzorgster vond het ook niet leuk, maar we waren er wel beiden van overtuigd dat het veel beter was.
Ik proef uit jou verhaal dat je die noodzaak niet inziet.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:49

Veel genieten.
Anders krijg je later spijt en je kunt het helaas niet meer terugdraaien.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:56

geniet de laatste dagen/weken of wat dan ook.haal herrineringen op met haar,van haar,door haar...ik heb je verhaal gelezen op mijn forum wie is ook zijn paard verloren? en daar stond dat dit je 2e beste vriendin wordt die je gaat verliezen...met je beste vriendin deel je alles ,toch?en geloof het of niet:misschien ben jij ook wel haar vriendin,en ze zal het niet fijn vinden dat ze ineens aleen is...sla je er samen doorheen,en sterkte ermee...

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Ing__

    Berichten: 11173
    Geregistreerd: 17-01-03
    Woonplaats: Arnhem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:56

    Genieten! zoveel als je maar kan!!!!!!
    straks kan het niet meer.....

    Dag lieve mama...

    Apple

    Berichten: 76187
    Geregistreerd: 27-01-02
    Woonplaats: Bij het strand

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:57

    Ik sluit me aan bij Ikke. Veel van genieten, maar toch afscheid nemen.

    Anoniem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:09

    Juist door jezelf al voor te bereiden op het komende afscheid, kun je misschien nog wel extra genieten van jullie momenten nu.
    Geniet nog maar even van je meisje, nu het nog kan en zolang je er zelf niet onderdoor gaat. Nu kan het nog.
    Geef haar morgen maar een dikke Boktknuffel van ons allemaal. Lovers

    Tancreda4

    Berichten: 24012
    Geregistreerd: 12-01-03
    Woonplaats: ZuidHolland

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 21:15

    Bij mijn andere lieverd Tancreda vorig jaar was ik uiteindelijk 'opgelucht' toen ze weg was... Zij had vreselijk veel pijn, en zij kon niet meer, ik kon niet meer... Ik voelde me eigenlijk verlost toen ze eindelijk weg was... Ze had geen pijun meer, ze was eindelijk op de groene weides...

    Bij Genderose is het anders. Die is nog harstikke fit, kan ik nog veel mee, kan nog normaal lopen (in stap dan...) Ik wordt er bij haar niet elke dag aan herinnerd... Probeer me er een beetje op voor te bereiden, maar denk er eigenlijk nooit aan... Als ik bij haar ben, zeg ik het wel eens tegen haar van wat moet ik als je er niet meer bent, maar het is zo onwerkelijk dat het niet echt tot me door lijkt te drinken.

    Ik probeer me er op voor te bereiden, maar geniet van elk moment van haar. Haar baasje heeft gezegt dat hij laat weten wanneer ze precies weg gaat. Zo hoef ik gelukkig nie als vorig jaar, elke dag afscheid te nemen alsof het onze laatste samen is...

    Lizz

    Berichten: 8891
    Geregistreerd: 18-10-02
    Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:07

    Ik zelf zou er zo veel mogelijk nog van proberen te genieten! zoals lieke al zei: anders krijg je er later spijt van! zo denk ik dus ook.
    En zo heeft genderose ook nog een fijne tijd!

    Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

    Anoniem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:09

    Echt Tancreda, als een paard alleen in stap nog pijnvrij kan lopen (wat ik ernstig betwijfel, maar okee) dan is het gewoon tijd om afscheid te nemen. Dat is heel zuur, maar dat is echt in het het beste belang van je paard.

    Maak nog een mooie foto voor jezelf, verwen haar nog maar een keertje extra en probeer je er dan toch bij neer te leggen.

    Joyce

    Berichten: 6371
    Geregistreerd: 02-05-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:16

    Ik zou ook zo veel mogelijk er bij zijn, maar heel goed tot me door laten dringen dat het niet lang meer is. En ook geen stiekeme hoop of illusies maken, hoe moeilijk dat ook is. Geniet, maar neem afscheid..
    En maak idd veel foto's. Ik heb van Dribs veel foto's en ondanks dat het me toch nog pijn doet om ze te zien, ben ik er ontzettend blij mee.

    Tancreda4

    Berichten: 24012
    Geregistreerd: 12-01-03
    Woonplaats: ZuidHolland

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 22:23

    Zep schreef:
    Echt Tancreda, als een paard alleen in stap nog pijnvrij kan lopen (wat ik ernstig betwijfel, maar okee) dan is het gewoon tijd om afscheid te nemen. Dat is heel zuur, maar dat is echt in het het beste belang van je paard.

    Maak nog een mooie foto voor jezelf, verwen haar nog maar een keertje extra en probeer je er dan toch bij neer te leggen.


    Ik weet ook dat het wel beter voor haar is... Maar omdat ze vaak geen pijn heeft (of in ieder geval niet te merken is) wordt ik er niet zo erg mee geconfronteerd...

    Genderose heeft haar slechte dagen, maar draafd ook vaak zonder kreupel te zijn. Maar ze heeft helaas ook haar slecht dagen, dat ze slecht loopt in draf... In stap is helemaal niets te zien. Met de slechte dagen blijft ze trouwens lekekr in het weiland Lachen Enkel lekker uitgebreid poetsen en knuffelen.

    Tancreda4

    Berichten: 24012
    Geregistreerd: 12-01-03
    Woonplaats: ZuidHolland

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 22:24

    Joyce schreef:
    Ik zou ook zo veel mogelijk er bij zijn, maar heel goed tot me door laten dringen dat het niet lang meer is. En ook geen stiekeme hoop of illusies maken, hoe moeilijk dat ook is. Geniet, maar neem afscheid..
    En maak idd veel foto's. Ik heb van Dribs veel foto's en ondanks dat het me toch nog pijn doet om ze te zien, ben ik er ontzettend blij mee.


    Hoop heb ik al opgegeven... Ik geloof niet meer in wonderen...

    Fotos heb ik genoeg, geloof dat ik er maar een paard honderd van haar heb Schijnheilig

    Roxxie
    Berichten: 1082
    Geregistreerd: 08-06-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:16

    Tja, Probeer er zo veel mogelijk van te genieten..
    En heel heel erg veel sterkte met het afscheid....

    Leo

    Berichten: 50104
    Geregistreerd: 06-12-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:40

    Als je er nu afstand van neemt, krijg je er later mateloos spijt van Verdrietig
    Echt lekker genieten van de tijd die jullie nog hebben, en op een waardige manier afscheid nemen. Ik zou er niet bij zijn als ze wordt opgehaald / weggebracht, maar de avond ervoor ofzo afscheid nemen.

    Heel veel sterkte, en geeft Genderose een knuffel van me Lachen

    ..
    The music of this awe
    Deep silence between the notes
    Deafens me with endless love

    ..


    Tancreda4

    Berichten: 24012
    Geregistreerd: 12-01-03
    Woonplaats: ZuidHolland

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 20:22

    Leo_ke schreef:

    Heel veel sterkte, en geeft Genderose een knuffel van me Lachen


    Zal ik doen Lachen Ze zal hem met open bene in onvangst nemen, ze is een grote knuffelkont Haha!