Vrijspringen met Tommy! :P

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Vrijspringen met Tommy! :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 14:49

Ik ben ziek thuis en verveelde me (ik kan nooit stilzitten thuis) dus heb ik Tommy eventjes vrij laten springen.

We begonnen met een beetje een vreemd hindernisje: een rechte 'balk' onderaan en iets erboven een schuine.
Afbeelding

Toen een kruisje:
Afbeelding

Hier trekt hij een rare kop:
Afbeelding


Toen twee schuine 'balken' iets hoger dan de vorige:
Afbeelding Afbeelding

Toen gooide hij díe hindernis helemaal omver en heb ik het dus weer iets lager gemaakt, een kruisje:
Hier springt hij scheef Scheve mond :
Afbeelding

weer zo'n rare kop Rolleyes

Afbeelding


Toen heb ik er maar een cross hindernis van gemaakt, omdat Tommy binnenkort aan een cross mee gaat doen (onder de man natuurlijk Tong uitsteken )
Afbeelding Afbeelding

En wat vinden jullie van zijn springtechniek?
Laatst bijgewerkt door Annetje op 18-09-03 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt


SaisjeKiekie
Berichten: 841
Geregistreerd: 07-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:49

COOL:D mooi hoor Haha! goed paard Knipoog Tong uitsteken grapje.. Bloos

Haha!

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:55

Leuke foto's
Hij springt wel hoog zeg!!

Voor een fotoshoot van uw paard of hond:
www.RianneFotografie.tk

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:59

ach wat schattig Knipoog)

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:02

Leuke fotos!
leuke hond ook!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:03

hele leuke hond kan goed springen hoor Knipoog

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 15:12


Epona
Berichten: 369
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:29

cool !!! die kan hoog springen wat is z'n record??

~°~ have you ever had a dream that your so sure it was real, what if you never wake up out that dream, how do you know the diffrent between the real world en the dream worl ~°~

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 15:31

Epona schreef:
cool !!! die kan hoog springen wat is z'n record??

1 meter nog wat, maar dat was buiten. Binnen ongeveer 90cm. Maar dat doe ik niet vaak want dat vindt hij minder leuk dan kruisjes ofzo. En parcourtje vindt hij helemaal leuk! Dan crosst hij over de hindernissen heen!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:52

Hij springt er goed. Succes met die cross he Knipoog

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:56

wauw, cool foto's OK dan! *LOL* Haha!
echt leuk

Samoeray (L)

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:07

leuk hoor, wat kijkt hij telkens lief in de lens Haha!

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:09

leuk hoor
idd hij kijkt heletijd in de lens Haha!

                    You are the only one I love and you got ripped out of my life...

    Sanne9489

    Berichten: 1022
    Geregistreerd: 15-07-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:28

    hahah gave hond kon die van mij dat ook maar dat beest spring echt niet
    maar ziet der graappug uit hoor!! Lachen

    Loeser

    Berichten: 2578
    Geregistreerd: 09-06-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:42

    kei-gaaf zeg!! mooie moment opname's!! hij springt egt wel hhog

    Like a shooting star

    Lavita330
    Berichten: 4509
    Geregistreerd: 02-07-03
    Woonplaats: Zeeland

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:48

    Gaaf joh!
    Wat springt hij hoog!

    Zippo
    Berichten: 1410
    Geregistreerd: 30-04-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:53

    Woow, ik wist niet dat hondjes zo hoog kunnen springen! Aanstormend olympisch kampioen springen! Tong uitsteken

    ~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~


    sam_antha

    Berichten: 2044
    Geregistreerd: 10-08-03
    Woonplaats: Vlaardingen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:00

    das hoog *LOL* leuke hond!!

    'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

    PintoNatal

    Berichten: 5407
    Geregistreerd: 08-02-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:21

    Afbeelding das echt een uitvegroot foto, super hoog

    So close,
    no matter how far.

    treffer
    Berichten: 371
    Geregistreerd: 11-03-03
    Woonplaats: Utrecht

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:32

    Ik spring ook vaak met mijn hond, maar zo hoog als jouw hond kan ze het niet hoor! Hoe doe je dat? Tong uitsteken Als ik die 'balken' zo hoog zet gaat mijn hond er onderdoor, ookal moet ze zich helemaal opvouwen Clown ...
    En een parcousje kan ik dan ook helemaal vergeten

    Manuella23
    Berichten: 2252
    Geregistreerd: 26-01-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:54

    wouw, kon mijn paard (hond dus voor wie dat nog niniet door had Haha! )dat ook maar maja zij is er al 13 en voor een hond is dat al wat oud om nog te springen!!!

    0

    happyhorse

    Berichten: 4383
    Geregistreerd: 27-12-02
    Woonplaats: Gastel

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:58

    leuk! ik liet mijn hond vroeger ook eerst springen vooral in de tuin lachen doe de achterdeur open sprind ie toch over die hindernissen heen! maar nu doe niet meer beejte oud aan het worden! leuke fotos!

    http://mderooij-fotografie.nl/
    https://www.facebook.com/mderooijfotografie

    Annetje

    Berichten: 25481
    Geregistreerd: 25-07-02

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 20:32

    treffer schreef:
    Ik spring ook vaak met mijn hond, maar zo hoog als jouw hond kan ze het niet hoor! Hoe doe je dat? Tong uitsteken Als ik die 'balken' zo hoog zet gaat mijn hond er onderdoor, ookal moet ze zich helemaal opvouwen Clown ...

    Ik heb in het begin een doek eroverheen gelgd zoals bij die laatste twee, dan krijgt hij het idee dat hij er niet onderdoor kan. Een emmer of een wasmand eronder zetten helpt ook en natuurlijk niet belonen als hij er onderdoor gaat, want Tommy doet alles voor een beloning (speeltje of brokje)
    Ik heb ook, zoals je op de foto's kunt zien, twee 'balken' zodat hij over de eerste springt en er niet onderdoor, als ik de onderste schuin leg probeerd hij dat al helemaal niet. (misschien dat de ruimte onder de balk dan door optisch bedrog klein lijkt?)
    En in het begin natuurlijk steeds belonen! dat is écht belangrijk en niet te lang ermee doorgaan. Met Tommy kan ik nu wel anderhalf uur lang springen, dan is hij een beetje moe. In het begin was hij naar drie keer springen al moe. Tong uitsteken Conditie moet je dus ook opbouwen.
    En als je hond het niet leuk vindt om hoger te springen, dan hoeft dat eigenlijk toch ook niet? Als ik het commando voor springen geef aan Tommy en ik merk dat hij twijfeld, dan zeg ik meestal dat hij moet blijven (niet springen dus) dan zet ik hem lager en probeer het nog eens. Want je moet natuurlijk niet verder gaan dand e hond kan/durft/wil. Kijken naar de hond dus!

    Een beetje duidelijk zo?

    Relliej

    Berichten: 2508
    Geregistreerd: 14-07-03
    Woonplaats: Schiedam

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:39

    Annetje"]
    [quote="treffer schreef:
    Ik spring ook vaak met mijn hond, maar zo hoog als jouw hond kan ze het niet hoor! Hoe doe je dat? Tong uitsteken Als ik die 'balken' zo hoog zet gaat mijn hond er onderdoor, ookal moet ze zich helemaal opvouwen Clown ...

    Ik heb in het begin een doek eroverheen gelgd zoals bij die laatste twee, dan krijgt hij het idee dat hij er niet onderdoor kan. Een emmer of een wasmand eronder zetten helpt ook en natuurlijk niet belonen als hij er onderdoor gaat, want Tommy doet alles voor een beloning (speeltje of brokje)
    Ik heb ook, zoals je op de foto's kunt zien, twee 'balken' zodat hij over de eerste springt en er niet onderdoor, als ik de onderste schuin leg probeerd hij dat al helemaal niet. (misschien dat de ruimte onder de balk dan door optisch bedrog klein lijkt?)
    En in het begin natuurlijk steeds belonen! dat is écht belangrijk en niet te lang ermee doorgaan. Met Tommy kan ik nu wel anderhalf uur lang springen, dan is hij een beetje moe. In het begin was hij naar drie keer springen al moe. Tong uitsteken Conditie moet je dus ook opbouwen.
    En als je hond het niet leuk vindt om hoger te springen, dan hoeft dat eigenlijk toch ook niet? Als ik het commando voor springen geef aan Tommy en ik merk dat hij twijfeld, dan zeg ik meestal dat hij moet blijven (niet springen dus) dan zet ik hem lager en probeer het nog eens. Want je moet natuurlijk niet verder gaan dand e hond kan/durft/wil. Kijken naar de hond dus!

    Een beetje duidelijk zo?
    [/quote]

    Ik heb het anders geleerd met mijn hond. Eerst met lage hindernissen. Als ze eroverheen springt zeg ik 'over'. Ook iederen keer belonen. Dan steeds hoger die hindernis. Als ze eronder gaat, spring ik er zelf overheen als voorbeeld. Als ik in de sprong zit, zeg ik over. De moet de hond en zeg ik ook over. Doet ze het, dan belonen. Gaat ze er weer onder, dan andere balken eronder zetten. Doet ze het echt niet, dan vindt ze het waarschijnlijk eng en/of te hoog. Ik zet hem dan iets lager, en als ze dan wel springt, beloon ik haar weer en stop ik. Vergeet niet naar de hindernis te wijzen.

    Annetje

    Berichten: 25481
    Geregistreerd: 25-07-02

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 20:43

    Ik begin ook altijd eerst laag, nu nog, als warming-up. En heel soms spring ik zelf er ook overheen om hem wat enthousiaster te maken, je kunt het allemaal doen. (er leiden verschillende wegen naar Rome)


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: DieL_Zor, Doubtless, pluklief, supervon78 en 15 bezoekers