Naar de ontspanning??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Naar de ontspanning??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 09:55

Ben weer 2 weken aan het rijden. Het gaat op zich allemaal goed maar meneer is mij aan het uitproberen, volgens mij.
Hij trekt ontzettend aan de teugels, bijtoere heb ik echt paarse vingers doordat de bloedsomloop daardoor wordt afgekneld. Zo trekken dat hij doet. Hij loopt wel rond met zijn koppie, maar dit is niet de manier van nageeflijk, dat trekken. Hoe kan ik heb nu het beste naar de ontspanning krijgen. Ik geef benen bij de neter maar reactie blijft achterwege, ik speel met de teugels, "probeer" niet terug te trekken. Maar hij blijft trekken, en totaal niet ontspannen. Wat kan ik het beste doen?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:57

eerst werken aan reactie op je been, dus been = naar voren. Laat die kop maar even met rust, dat komt pas daarna. Dan maar met die neus in de lucht en een lange contact teugel maar hij moet onvoorwaardelijk voorwaarts zijn op je been.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:27

ik sluit me aan bij Lielle.
je bent echt te sterk in je hand als je paarse vingers krijgt en zal het op deze manier nooit verbeteren eerder verslechteren.Probeer hem eerst maar eens op je been te krijgen en naar voren te rijden, dan kun je daarna weer eens gaan denken aan de nageeflijkheid. Veel schijnovergangen rijden.

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:36

Daar heb ik ook heel erg last van gehad. Hij trok enorm en hing met zn volle gewicht in mijn handen... Iedereen zei meer been, en ik gaf voor mijn gevoel voldoende been, maar het trekken bleef.
Op een gegeven moment heb ik gedaan wat Lielle hier nu zegt. Gewoon met losse teugel gereden en heel veel overgangen gemaakt. Toen heb gewoon weer het bij mekaar gepakt, en gaan spelen met de teugels. Beetje kneden, en weer los, beetje kneden en weer los. Zodat er geen hand was om aan te gaan trekken. En natuurlijk heel veel been daarbij blijven geven.
Het trekken is sinds die tijd veel minder geworden. Afentoe moet ik er wel op letten dat ie niet weer gaat trekken, maar als ik gewoon weer veel been geef en speel met de teugels, maar vóóral veel loslaat, gaat ie snel weer op zn eigen benen lopen.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 12:38

Bedankt voor de reacties.

Ik zal hem wat meer teugellengte geven, wel zover dat ik nog aanleuning heb.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:47

Wat mij betreft laat je zelfs die aanleuning (=contact, aanleuning komt door het van achter naar voren rijden en het dan opvangen voor) voor wat het is, als hij maar naar voren gaat voor je been.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:43

Ik ben het helemaal eens met Lielle..Laat die nageeflijkheid achterwegen en zorg dat er reactie komt op jou been..Consequent zijn...
Veel overgangen..Is dat weer zoals het hoort,kun je weer eens wat gaan doen aan de nageeflijkheid..

Veel succes!