Vandaag was het wormkuurfeestdag!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 20:43

prutsmutsa! Udinde is de vier maanden gepasseerd, dus was het tijd voor haar eerste wormkuurtje.
Ik was op alles voorbereid, er was genoeg wormkuur, ik had touw mee, stevig halster en last but not least, mijn vader voor het nodige overwicht.

Berber vastgezet, had ik daar alvast geen last meer van. Udinde gepakt en spuit gepakt. Ik denk ik probeer het een keertje gewoon zo. En joeps daar ging de wormkuurspuit haar bekkie in en ze slikte het keurig door! Nou was dat niet even een verrassing... Haha!
Ik had eigelijk verwacht dat het wel een beetje een drama zou worden, maar nee. Ik moet er soms nog een beetje aan wennen dat Udinde zo'n rustig en cool veulen is. Haha!
Isolda moest ook, dat gaf wel wat strubbelingen, maar daar had ik mijn papa voor meegebracht. Een touw en hoofd vasthouden, de ander de spuit legen.
Beetje bix na voor de vieze smaak.

Die spuiten zijn ook zo lastig, vinden jullie niet? Helemaal niet gemaakt op kleine handen. Ik kan bijna niet met 1 hand die hele spuit zo snel mogelijk legen. Blij dat ik iemand mee had!!


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:48

Wat leuk zeg dat undinde zo gewillig is!
Ik heb ook altijd problemen met wormkuren, ik heb kleine handen dus ik kan met moeite alleen een wormenkuur geven. Mijn paard is gelukkig niet lastig, dus het lukt altijd wel.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:58

wij geven de veulens met 6 dagen hun eerste wormenspuitje Verward

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 21:13

Normaal gesproken moet dat ook. Ik niet.
Ik ontworm met equest.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:25

Onze merries worden net voor het veulenen nog ontwormd en als het veulen 2 dagen oud is krijgt ie zijn eerste wormspuit. Ja ik vind het ook altijd een heel gemier, je moet zo hard drukken.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:29

jaaah die dingen zijn echt loei groot. Maar als je antibiotica in zulke spuiten krijgt is het helemaal een feest die zijn zo stug die moet je met 2 handen doen *zucht*

Hinke is ookal met 6 dagen ontwormd en toen nog weer met 2 maanden.. Dinsdag is ze alweer 3 maanden pffff gaat echt hard bij jou ook?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:41

Hmm, ik ga deze lol maandag of dinsdag beleven. Iduna kreeg van de manege ook altijd wormenkuren, maar heb geen idee hoe ze gaat reageren. Ben benieuwd, hihi..

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 16:34

Kim, ja bij mij gaat het ook zo hard! Ze groeit zoooo snel!
Onze paarden hebben een bepaald schema met Equest, Isolda werd een week van te voren daarmee ontwormt en daardoor is Udinde er zo lang door beschermt. Zegt mijn DA, daar vertrouw ik blind op!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 20:29

Mijn vorige verzorgpaard ( die nu dood is.... Huilen ) vond het altijd lekker!!! Zat dat spul op te lebberen alsof t een appel ofzo was *LOL*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 20:36

gaaf dat udinde zo braaf was!
Wij deden bij de Friezen wele s wat appelsap over het spuitje heen dan roken ze die appel en deden ze hetw at makkelijker
Maar jij hebt het over de 4 maanden gepasseerd kreeg ze daarvoor niet???
De veulens bij ons krijgen het na 2 weken al, niet een hele spuit ik dnek ongeveer 1 cm. van die spuit. en dat 1x in de 2 weken!!!! En hoe ouder als ze werden hoe meer en met ongeveer 5 maanden kregen ze bijna een hele spuit (weet niet precies)

xxx Maaike


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Besje, ChelseaAyLee, DDDara, Galeobdolon, Groetje, herous, Knollboll, mirriejj, nafkedemi, onpaard, Rivendell, vilheide en 109 bezoekers