Kan iemand me uitleggen wat Chakra's zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Kan iemand me uitleggen wat Chakra's zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 18:16

Vanochtend ben ik voor de tweede keer naar zo'n Reiki/yin-yang/... persoontje geweest Haha! .

Moet zeggen dat ik me zalig voel als ik terug thuis kom, al ben ik dan doodop. Maar dat zou normaal zijn.

Alleen ben ik nu natuurlijk een nieuwsgierig mensje en zou ik graag weten wat daar precies met me gebeurd.
Een groot deel vertelt ze me natuurlijk, maar ik wil meer weten Schijnheilig .

Vnl over chakrakleuren, die zag ik als ze met me bezig was als ik mijn ogen dichtdeed.
Ik zag vnl wit, maar daarna ook een soort van geel/bruin/groenige band daarrond, om dan weer fel geel te worden. Ik had eigenlijk het idee dat ik naar een keleidoscoop keek.

Waar kan ik nu verklaringen voor die kleuren vinden? Internet vind ik niet echt iets, ook omdat ik niet goed weet waar ik naar moet zoeken. De Bib hier in het dorp is nogal klein (lees: stripts en een paar romans).

Als iemand me daar even mee zou kunnen helpen aub, dankjewel, merciekes

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:28

De 'samenstelling' van Aura's en Chakra's
door Hans van Meteren
De aura wordt verdeeld in een aantal "lagen".

Net langs het lijfelijke lichaam is er de etherische aura, "etherisch dubbel" of etherisch lichaam aanwezig. Deze aura is verantwoordelijk voor het doorgeven van de levensenergie die uit de kosmos op je inwerkt.

Zo'n 40 cm. van de huid van het fysieke lichaam af ligt de astrale aura of het astrale lichaam. Dit is de aura op grond waarvan je soms een indruk van iemand krijgt. Omdat het astrale lichaam onze emoties herbergt, heet het ook wel het emotionele lichaam.

Als een kring om je hoofd ligt het mentale lichaam. Het loopt als een cirkel, waarvan het middelpunt zo ongeveer tussen je wenkbrauwen ligt naar boven en naar beneden, waar het ergens tussen de tepels zijn laagste punt heeft. Links en rechts raakt de cirkel de schouderpunten. Het mentale lichaam helpt je bij het denken, fantaseren, je intuïtie, fantasie en bij creatieve processen.

De buitenste laag is het spirituele lichaam dat groter is naarmate een mens verder is in zijn spirituele ontwikkeling. In je spirituele lichaam liggen de vermogens opgeslagen die je van je ouders hebt meegekregen.

Chakra's
In het etherisch lichaam zijn "draaikolken" aanwezig die als een soort tornado energie uit de kosmos aanzuigen en deze vervolgens verdelen: de chakra's.
Elk van deze chakra's verzorgt een bepaald gedeelte van het lichaam en transformeert daarbij de levensenergie in verschillende "taakgebieden".
Er zijn vele chakra's, maar de volgende zeven zijn de voornaamste.

Het wortelchakra bij je stuitje

De taak je te wortelen, fysiek sterk te doen zijn. Hij zorgt er letterlijk voor dat je geworteld bent, je veilig kunt voelen. Blokkades in deze chakra maken dat je je niet zeker voelt, wat zich niet alleen in onzekerheid, maar als een soort tegenreactie ook in een overdreven geldingsdrang kan uiten.
Eraan verbonden kleur: rood.

Het heiligbeenchakra, of vertrouwenschakra, onder je navel

Het tweede chakra heeft alles te maken met contact met een ander, vertrouwen, levenstroom, vitaliteit, speelsheid, vervloeien, en ook met sex, een zeer "waterige" activiteit. Het chakra heeft als zintuig de smaak.

De zonnevlechtchakra, in het maaggebied

De taak je gevoel voor wat goed voor je is en een gevoel van eigenwaarde te ontwikkelen. Het hangt samen met je emoties. Blokkades kunnen leiden tot blokkering van gevoelens of het omzetten van negatief gevoelde gevoelens naar voor jou meer acceptabele, minder bedreigende gevoelens (huilen van woede in plaats van erop los te slaan). Eraan verbonden kleur: geel

Het hartchakra

De taak van de ontwikkeling van gevoelens van onvoorwaardelijke liefde. Blokkades in dit chakra kunnen tot uitdrukking komen in depressiviteit, weinig plezier in het leven. Eraan verbonden kleur: groen, ook: roze

Het keelchakra

De taak je te kunnen uitdrukken en om te luisteren.
Blokkades kunnen ertoe leiden, dat je communicatie niet zo goed verloopt: niet begrijpen en niet begrepen worden, je niet duidelijk kunnen maken. Eraan verbonden kleur: blauw

Het voorhoofdchakra, tussen je wenkbrauwen

Is de zetel van "wijsheid" in de zin van weten wat je met je leven aan wilt. Het is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van je intuïtie. Richtingloosheid, somberheid en zwartgalligheid zijn aanwijzingen voor een niet goed functionerende voorhoofdchakra. Eraan verbonden kleur: indigo

Het kruinchakra

Spiegelt de spirituele ontwikkeling van iemand en kan worden gezien als het "vat" waarin de andere chakra-kwaliteiten zich verzamelen, met name die van het hartchakra. Eraan verbonden kleur: violet.

Voor kleuren van de aura's en chakra's zie
http://www.innerned.com/kleur3.html

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 18:56

Dankjewel!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:58


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:53

Alle bovenomschreven klopt, er is gewoon helemaal niets meer aan toe te voegen.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 21:39

Maar hoe interpreteer je die dingen dan? Ik zie iets wit, maar wat wil dat zeggen? Ik vind wel dingen terug als "in het reine komen met jezelf en problematisch zenuwstelsel". En dat klopt idd wel, maar kan je ahv die kleuren ook afleiden wat er precies miszit dan?

Of vraag ik nu dingen die onmogelijk op een site uitgelegd staan.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:18

Wit staat voor lucht, goddelijke energie en religie. Deze kleur hoort bij de kroonchakra. Dan heb je bij de kroonchakra ook nog de kleuren paars en goud, paars hoort bij de intuïtieve mens en bij religieuze mensen kan dit goud zijn.

Geel staat voor assertiviteit, helder ja/nee kunnen zeggen en leidinggeven. Deze kleur hoort bij de maagchakra en daar zit ook je zonnevlecht (knooppunt)

Groen hoort bij de hartchakra, (evenals roze) en betekent houden van jezelf en van de ander, en harmonie.

Hoe je het precies ziet weet ik niet uit te leggen, wel dat de energievorm bij iedereen anders is, het kan een brede strook zijn of een spiraal.

De aura heeft idd verschillende lagen.
Vanaf het lichaam: Fysiek, emotioneel, mentaal, relaties, fysiek bewustzijn, emotioneel bewustzijn, verhoogd mentaal bewustzijn.

Zo is het in grote lijnen Lachen