de prive les van pearl_tje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

de prive les van pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 14:35

Dit zijn een paar foto's van mijn prive les van afgelopen zondag Haha!

Comentaar is van harte welkom Knipoog

Machie bedankt voor het maken van deze foto's


Afbeelding

Afbeelding
Kirsten vertel maar wat ik allemaal fout doe

Afbeelding

Afbeelding
Pas op de bocht door gelukkig gelukt Tong uitsteken

Afbeelding
Mijn meisje kan het wel Haha!


BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:47

naar mijn idee vind ik haar iets te diep lopen

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:48

'je rijdt ook met een slof klopt dat.

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:49

Vind haar ook een beetje te diep lopen

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:51

Vooral op de 3e foto loopt ze te diep. De laatste foto is al wat beter.
Wellicht is het iets handiger wat extra's voor je foto's te plaatsen, zoals hoe oud ze is en hoe ver zijn jullie in de africhting?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 14:58

Nou ze 5 vijf jaar en dat ze te diep loopt wist ik ook wel.
En ik rij idd met slof veel mensen zijn er op tegen maar als een paard echt even de rug moet gaan gebruiken is dit wel een manier..

maar op de laatste twee foto's zie je al dat het iets beter word dat is ook bijna aan het einde van de les..

Nou ik rij haar nu net een paar maandjes en in het begin kreeg ik haar niet eens voorwaarts.. dat doet ze nu tenminste wel..

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:01

en verder is het een echte merrie *LOL*

Ik vind ook dat ze te diep loopt Tong uitsteken
Maar dat wist je vast al wel!

Verder vind ik dat jullie mooi vooruit gaan, en de slof werkt aardig!

(vanmiddag mag baloe er ook weer aan geloven Haha!)

Ik vind dat je dr netjes aan het lopen heb, daphne
Maar denk aan je handen he (niet te wijdt..)

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 15:03

Die opmerking hoor ik elke week al aan als ik het op concour doe dan mag je echt gaan meppen op mij Haha!

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:15

pearl_tje"]
Nou ze 5 vijf jaar en dat ze te diep loopt wist ik ook wel.
En ik rij idd met slof veel mensen zijn er op tegen maar als een paard echt even de rug moet gaan gebruiken is dit wel een manier..
[/quote]

Mag ik hieruit opmaken dat je normaal gesproken niet met slof rijdt, alleen nu in de les om hem EVEN de rug meer te laten gebruiken?

[quote="pearl_tje"]
maar op de laatste twee foto's zie je al dat het iets beter word dat is ook bijna aan het einde van de les..
[/quote]

Waarom heb je dan nog steeds de slof aangespannen? Als je paard door de rug is, heb je dat ding niet meer nodig en kan hij dus loshangen...

[quote="pearl_tje schreef:
Nou ik rij haar nu net een paar maandjes en in het begin kreeg ik haar niet eens voorwaarts.. dat doet ze nu tenminste wel..


Dat ze nu voorwaarts gaat komt neem ik aan niet door de slof?!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 15:19

Nee maar dat ze de rug gebruikt wel en de slof kon niet langer... Haha!
Een zeer korte slof maar heb al een ander en die is zeer zeker een stuk langer.. Nee was trouwens de eerste keer met slof..
Rij er normaal nooit mee.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:53

ik wil geen comentaar geven,maar loopt jouw paard dus de hele les zo diep?
de laatse foto is al beter,maar zelfs daar loopt die nog tediep,toch comentaar gegeven Tong uitsteken
verder vind ik jullie wel leuke combi,en mooi paardje Lachen
wat voor ras is het?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:09

pearl_tje schreef:
Nee maar dat ze de rug gebruikt wel en de slof kon niet langer... Haha!
Een zeer korte slof maar heb al een ander en die is zeer zeker een stuk langer.. Nee was trouwens de eerste keer met slof..
Rij er normaal nooit mee.


Aha Haha!
Advies: als je ooit nog eens de slof er aan hangt, gebruik dan de langere slof. Zeker als je er geen ervaring mee hebt kan dat ding gevaarlijk worden. Kan dat ding loshangen dan kan dat min of meer je graatmeter zijn of je hem wel goed gebruikt, dan kun je het zelf zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:13

Een veels te strakke slof
je paard loopt diep en nog staat de slof strak.
Dit is dus 1 van die manieren waarop ik tegen slof gebruik ben, want daar is hij niet voor gemaakt om op deze manier te gebruiken.
Sorry maar helaas. Nu zal ik wel heel bokt op me krijgen, maar er is me toen in een slof topic eens gevraagd waar ik dan tegen ben. Dus zeg ik het nu maar recht uit.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:16

Hmm, ik zat op een paar foto's echt te kijken van 'is dát nou de slof?!'.
1 strak lijntje is het zo van de foto's, het komt nogal in de krul getrokken over op deze manier .

Verder erg leuk paard Lachen.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:16

runningkawa schreef:
Een veels te strakke slof
je paard loopt diep en nog staat de slof strak.
Dit is dus 1 van die manieren waarop ik tegen slof gebruik ben, want daar is hij niet voor gemaakt om op deze manier te gebruiken.
Sorry maar helaas. Nu zal ik wel heel bokt op me krijgen, maar er is me toen in een slof topic eens gevraagd waar ik dan tegen ben. Dus zeg ik het nu maar recht uit.

Helemaal eens plus dat ik zie dat het paard ( daardoor) op haar voorhand loopt!!!

XANTHA

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:18

ik vin dr ook veel te diep lopen!!! mischien is proberen zonder slof te rijden?

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:19

Ik vind het een heel mooi paardje en ik vind het echt iets voor Bokt om meteen commentaar te leveren over te diep lopen en de slof.....
Liever te diep dan een sterrenkijker die de rug wegduwd, en soms heb je inderdaad een slof nodig om je paard over de drempel te krijgen, die dingen bestaan niet voor niets! Zolang je er maar geen gewoonte van maakt. Oprichting komt wel als ze verder in de africhting zijn!


Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:24

Mooi paardje, maar sanne222, het is vast niet de bedoeling van de bokkers om haar met te diep lopen aan te vallen... ze willen gewoon graag helpen zodat ze daar zelf ook aan kan werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:34

sanne
er ziet ook nog iets tussen sterrenkijken diep getrokken in.

Als hij de slof strak heeft op het moment dat hij zijn hoofd al erg hoog droeg, had ik deze reaktie niet geplaatst.
Maar dit is dus de krul in trekken en heeft niks met een rijtechnisch probleem op lossen te maken.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:40

sanne222 schreef:
Ik vind het een heel mooi paardje en ik vind het echt iets voor Bokt om meteen commentaar te leveren over te diep lopen en de slof.....
Liever te diep dan een sterrenkijker die de rug wegduwd, en soms heb je inderdaad een slof nodig om je paard over de drempel te krijgen, die dingen bestaan niet voor niets! Zolang je er maar geen gewoonte van maakt. Oprichting komt wel als ze verder in de africhting zijn!


doe mij maar liever een sterrenkijken,die kun je naar je eigen hand aan de teugel rijden Knipoog

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:44

Leuk paardje, dat zeker!

Maar ik vind hem / haar erg op de kop lopen, en zo kweek je gegarandeerd gewrichtsproblemen in de voorpootjes. Haal alsjeblieft snel die slof eraf (want mede daardoor loopt ze zo op de kop), en ga lekker aan het rijden.

Het spijt me dat ik het zeg, maar dit vind ik een uitmuntend voorbeeld van fout-slofgebruik. Vooral bij zo'n jong, onevenwichtig dier. Dan maar wat minder nagevelijk, maar wel constant en geen schuddekop.

sanne222: sloffen bestaan idd niet voor niets, ze bestaan om de zakken van de ruiterwinkels mee te vullen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:49

Jullie hebben ook gelijk, als het paard nageeft dan moet de slof los.
Het is ook niet mijn manier van rijden, bij mij moet er eerst een gaspedaal opzitten en dan komt de rest vanzelf. Maar helaas zijn er paarden die zo hardnekkig (verpest?) zijn dat je tijdelijk een hulpmiddel nodig hebt.
Ik kan er gewoon niet zo goed tegen dat er meteen zo negatief commentaar gegeven wordt.
(ik durf hier geen rijfoto's meer neer te zetten door al dat commentaar...)

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:54

Citaat:
sanne222: sloffen bestaan idd niet voor niets, ze bestaan om de zakken van de ruiterwinkels mee te vullen.
[/quote]

Ben ik niet met je eens, het is een heel doeltreffende hulpteugel mits in goede handen en juist gebruik!
Waarom gebruiken vele spring- en dressuurruiters anders deze hulpteugel??

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:25

Mijn enige probleem is dat ik de indruk krijg dat het paard op de foto OP de slof wordt gereden en niet MET de slof, in dat laatste zie ik geen kwaad.
Maar je paard bijna een koprol intrekken om hem zog. over z'n rug te laten lopen, daar geloof ik niet in. En een te korte slof vind ik link!

En.. als je in je startende topic schrijft: "Commentaar van harte welkom", moet je natuurlijk niet daarna reageren met : "Ja, dat ze te diep loopt weet ik ook wel!"
Zorg dan dat je mensen vóór bent en geef dat zelf al aan! Knipoog
Goed, ik heb ook weer voldoende gezeurd.

't is overigens een mooi dier! En ik vind jullie een leuke combi.
Succes verder!

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:16

Neem maar van mij aan :
het paard werdt MET slof gereden, Niet OP de slof..
Hier was een instructrice bij aanwezig, en op aanraden daarvan is de slof erom gehangen. Sommige paarden moeten er even door.
Pearl_tje rijdt als ze zonder leesgeefmens rijdt, ook nooit met slof. En ze heeft gelijk na die keer met slof een nieuwe gehaald. Ja, en langere...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers