Velvet gevallen in de trailer + foto's De Burd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Velvet gevallen in de trailer + foto's De Burd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 15:58

Gisteren zijn we om half zeven ’s ochtends vertrokken naar Groningen om Velvet op te halen en naar Friesland te brengen Slapen . Om iets over elven kwamen we aan in Adorp, waar de eigenaar van de opfokstal ons al op stond te wachten. Hij ging Velvet voor ons vangen en ik liep met hem mee terwijl Patrick de trailer klaar zou zetten.

Mevrouw was not amused dat ze haar vriendjes daar achter moest laten, maar ondanks al haar protest stond ze vrij vlot in de trailer ~~}> (en ook bijna in de sloot). Haar vriendjes waren omgekocht met 10 kilo biks dus die lieten niet veel meer van zich horen Schijnheilig . De trailer was niet naar de wens van mevrouw en in haar zeer emotionele bui besloot ze hem maar te gaan verbouwen . Wij waren daar niet zo blij mee, maar ja wat doe je er nog tegen, voor Sedalin was het toch al te laat. We zijn maar gaan rijden en toen werd het al wat minder. We hoorden haar nog een paar keer flink tekeer gaan en toen was het rustig. Te rustig…… Scheve mond . De eerste bocht dachten we nog dat ze wat tot rust was gekomen, maar het bleef wel verdacht rustig bij de volgende stoplichten en daarop volgende bocht. We besloten om de trailer maar even aan de kant te zetten en te gaan kijken, want we vertrouwden het niet meer.

Toen ik het deurtje open deed, keken twee oogjes mij aan op een hoogte waar ze niet moesten zitten Haha! . Velvet was dus gevallen en lag onder de stang, gelukkig in een niet al te moeilijke positie. We hebben haar losgemaakt, toch prettig die panieksluitingen Knipoog , en de stang weggehaald zodat ze op kon staan. Ze bleef rustig liggen totdat we haar de ruimte gaven om op te staan. Ze was er zo op het oog goed van afgekomen, nat van het zweet, maar geen schrammetje . Al zal ze vandaag wel flink spierpijn hebben en goed beurs zijn. Ze was wel gelijk rustig, we hebben de stang weer vastgemaakt, haar weer vastgezet en zijn weer gaan rijden. Ze heeft geen stap mee verzet onderweg, het was helemaal over alleen nog af en toe een hinnik. Toen we bij het pontje van de Burd aan kwamen was ze ook weer helemaal droog.

Het pontje vond ze ook niet bijzonder, ik ben bij haar gaan staan en ze vond het schitterend om weer eens geknuffeld te worden Lovers . Het is echt nog steeds een scheet van een beest. We moesten nog even wachten op de eigenaar, maar toen kon Velvet naar haar nieuwe vriendjes. Alleen wilde ze nu de trailer niet meer uit, merries Frusty . Uiteindelijk is ze dan toch naar buiten gekomen en hebben we haar tussen de andere jaarlingmerries gezet. Gelukkig geen knokpartijen, Velvet heeft een tikkie gehad, maar ze waren over het algemeen erg rustig en lief voor haar Ach gut .

Al met al een lange dag, we waren pas om half zeven ’s avond weer thuis. Bekaf, maar blij dat Velvet nu bij een andere stal staat. Ze zag er ook goed uit, we hadden haar al 4 maanden niet gezien en het viel zeker niet tegen Wow! Kwijl . Foto’s (digi & normaal) voor het plakboek en een opname op de camera gemaakt voor thuis. Daar kunnen we weer even mee vooruit, want het zal wel weer twee maanden duren voor we er weer heen kunnen Verdrietig .

Zie hier de foto's: [LK] Foto's De Burd 17 september

Nog bekenden?


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:00

Gelukkig maar dat ze zich niet heeft bezeerd op de trailer en dat ze goed in de groep past. Ik ga je foto's even bekijken.

* To Belg, or not to Belg *


ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:53

nou helukkig dat alles goed is gegaan!
ik heb daar 1.5 jaar geleden een fjorden merrie in laten scharen,helaas is die nu verkocht.maar het is een prima opfok plek en hele aardige mensen!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:36

Phoei, Dat was schrikken zeker, moet er niet aan denken dat me paard onderuit gaat in de trailer...

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 19:24

Ik schrok me ook rot hoor, toen ik haar daar zo zag liggen. Ze heeft er gelukkig niets aan over gehouden. Voornamelijk doordat ze niet in een blinde paniek is geraakt, maar gewoon is blijven liggen. Slim paard!


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:28

Tiffy schreef:
Ik schrok me ook rot hoor, toen ik haar daar zo zag liggen. Ze heeft er gelukkig niets aan over gehouden. Voornamelijk doordat ze niet in een blinde paniek is geraakt, maar gewoon is blijven liggen. Slim paard!


Ja, de elende zou niet te overzien zijn geweest als ze helemaal in paniek zou zijn geraakt, denk niet dat je dan bij haar had kunnen komen, maar goed dat het niet zo ver is gekomen

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:32

Hey, je hebt Velvet dus opgehaald? Ik hoop dat ze het naar haar zin zal hebben op haar nieuwe adresje.
Heb je nog contact gehad met Sieling?
Groetjes Petra

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 07:58

Ik snapte het verhaal al niet, toen Patrick Joop aan de telefoon had van de week. Heel de dag op stap, terwijl er gedacht werd dat je Relrite naar Utrecht ging brengen! Maar nu snap ik het verhaal wel, het ging om Velvet.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 08:04

Vora: Nee, we hebben geen contact meer gehad met Irma zelf. Haar man moest het karweitje opknappen Extreme duivel . Jeetje zeg, wat een gestuntel in die wei. Hij zou haar wel even halen . Hij was zo aan rukken en plukken aan Velvet haar hoofd dat ik er maar naar toe gelopen ben om te helpen (ik moest van hem bij het hek blijven staan).

Marije_Jiplover: Communicatiefoutje Verward Knipoog . Relrite gaat zondagochtend weer naar Utrecht en dan hopen we sneller terug te zijn Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:19

Toen ik het deurtje open deed, keken twee oogjes mij aan op een hoogte waar ze niet moesten zitten .



Ondanks de situatie wel een schattig zinnetje! Oogjes die je aankeken vanaf een onverwachte plaats...Die paardenoogjes, daar smelt je voor, daar doe je alles voor!!!

Old minds are like old horses: you must exercise them if you wish to keep them in working order...
R.I.P. lieve Moon.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:26

Citaat:
Nee, we hebben geen contact meer gehad met Irma zelf. Haar man moest het karweitje opknappen


Zo ging het ook toen we Riezelma ophaalden, wat toevallig.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131955
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:04

Wat een muts *LOL* Knipoog
Gelukkig maar dat het uiteindelijk toch nog goed is afgelopen; dankzij haar koelbloedigheid is het met een sisser afgelopen.
Veel plezier op jullie nieuwe stekkie !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annabel, bonnielau, Cjuan, Damelza, Liiesjjj, Miran, paardje2013, pol013, Renkle en 87 bezoekers