Paardenvoetbal meeting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:47

Hmm Arwenlune, zo zacht had ik hem ook, maar ik merkte dat Amanda er soms op hing als ze niet goed liep, en dat vond ik wat eng. Dan struikelt ze steeds. Wij hebben een compressor op stal Pling Enne, stilleggen valt wel mee, soms eraf springen of bal onder lint slaan, maar t gaat best goed. Misschien is andere bak beter, maar dat weet ik nog niet.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:04

OdK lijkt mij ook super! Maar op nieuwe stal zullen wij het nog even vragen... vervoer bijft voorlopig nl lastig

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:48

het lijkt mij ook wel leuk, alleen hebben jullie het over grote paarden, ben ik er met mijn fjord van 137 ook welkom.

Ik heb een redelijk voetballend paard (valt live toch altijd weer tegen)
ik heb denk ik wel vervoer (kijk mijn vader heel lief aan Bloos )
Ik heb een bak in Leusden, maar die is niet van mij, en ik weet niet of ze blij zijn met een kudde voetbal paarden op t niet al te grote erf.
En de randen zijn niet eens goed.

Ik kan alleen niet op een zaterdag, werken werken
zondag zou perfect zijn Knipoog

Groetjes Saskia en Sjors

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 18:45

Grote paarden? Nee hoor. Rowan haalt de 1.50 net niet, Retje is nog net een E-ponnie (:D), Amanda (van Maya) is een Hafje van 1.37 en Snowdon is een Tinker, dus ook geen kasteel. Van de andere mensen die zich aangemeld hebben weet ik niet wat voor paarden ze hebben, maar dit is zowieso niet een sport voor grote paarden, die zijn niet wendbaar genoeg...

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:43

zouden de ponyvoetballers met wat meer ervaring hier misschien wat tips etc. neer kunnen zetten? Dan kan ik daarmee thuis aan de slag om te kijken wat mijn pony (stokmaar 1,45 m.) er van vind.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 22:21

Dit zijn de topics:

[VvdD] Rowan z'n voetbalcarriere - de eerste stappen
[LK] Lol met Rowan - paardenvoetbal (!)
[VMR] paardenvoetbal: aan de bal wennen

Sturen doe je voornamelijk met je benen, daarom is het ook belangrijk dat je paardje goed voor het been is en (zo mogelijk) een pasje kan wijken.

Als je de bal schuin naar links wil schoppen, zal je moeten zorgen dat het paard de bal met het rechterbeen raakt, OF met de buitenkant van het linkerbeen. Ikzelf stuur meestal iets rechts er langs, en duw dan op het juiste moment m'n paard terug naar de bal, zodat hij het goede been gebruikt. Lastige is wel dat Rowan nu zo fel op de bal gericht is dat hij zich er nog maar moeilijk vanaf laat sturen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:59

Mijn foto's zal ik morgen ofzo inscannen en proberen up te loaden.

Over het keepen, we hebben van de week een doel van ongeveer 4 m breed (vond het nog wat klein uitvallen eigenlijk) gemaakt. Je moet goed anticiperen, en gewoon de zijkant of voorkant blokkeren, waar je wel op moet letten is als je tegenstander ook met de achterbenen kan schieten, dan denk je, dat je hem afgewend hebt, en scoort hij toch.
Ik stuur de bal, door of er links tegenaan te laten lopen of rechts, geloof ik. Moet eens kijken hoe ik t nou precies doe. In de praktijk lukt t wel, maar neerzetten is nog pittig.
Soeskia, oh die van mij is ook 1.37 (eindelijk nog een mini gevonden Haha! ) Snowdon is 1.52, dus ook niet al te groot, en Rowan is ook nog geen 1.50 las ik, dus dat valt wel mee. Grote paarden lijkt me niet handig, als daar de bal onder de buik raakt Scheve mond

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 10:59

Dan is Ret vooralsnog de grootste met zijn 1.56! *LOL*

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 11:34

Ah maar het is gemeen als de kleintjes keepen, want de bal kan dus WEL onder slanke Rowan door... (en ik vind dat eng, en hij vast ook..) of we moeten een klein keepertje hebben voor allebei de teams Haha!

Ik kan op het moment helaas niet oefenen (ben zadel aan het verkopen) maar wij gaan dat penalties nemen ook eens proberen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:00

Moet je zeker doen, helpt wel, en joh, die van mij geeft er echt niets om als de bal onder haar buik en achterbenen klem zit, ik vind het heel wat enger dan zij Scheve mond Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:00

Bij Snowdon gaat de bal ook onder zn buik door... In het begin stond ie dan direct aan de andere kant van de bak, nu springt ie hooguit opzij *ah enge bal Haha!* Maar hij kan dus ook met zijn achterbenen trappen nu *LOL* He get used to everything Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 16:40

Met de achterbenen? Goed zeg, dat moet ik Rowan nog leren...

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:37

Alleen het sturen is soms ver zoek ... Maar alles komt vast wel goed Haha!

_iDj_
Berichten: 588
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Opende (=Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:28

ik interesse!!
kheb redelijk ervaren voetballer
geen bak, geen bal ( Verward )
woon in omg leeuwarden
wel vervoer (ligt natuurlk wel aan datum)

kheb fjordje van 1.34 ofzow.. miniworst *LOL*
goed in voetbal, rent dr hele tijd 8eraan Cool
alleen niej in galop.. dat mag niej van mij.. gevaarlijk

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:26

ook intresse
ik heb vervoer mits op de goeie datum Haha!
geen bal
bak moet ik vragen maar denk niet dat ze daar erg blij mee zijn.
paard staat in band (tinker van 1.58 jammer retje Tong uitsteken )
heeft geen voetbalervaring door gerek aan bal maar altijd al eens willen doen.
evt. kunnen wij op de route iemand meenemen als diegene meebetaald aan de huur van de trailer (15 euro)
meer info nog nodig?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 21:58

Okay, kort gezegt hebben wij dus een gebrek aan locatie. In Dronten is er geen goede omheining (of jullie moeten het met een eventuele nieuwe stal kunnen regelen?), de stalhouder van Karin heeft het liever niet. Er is een bak in Boskoop, maar Zuid-Holland is akelig uit de richting voor 3 van de serieuze deelnemers. Er is ook een bak in Bavel, daarvoor geld hetzelfde...

Dan is er nog de optie om te wachten tot de bak op mijn stal gemaakt is - dit zal waarschijnlijk eind Oktober worden. Het zal dan geloof ik een 18x35 bak worden trouwens, hoewel dat met 4 combinaties in de bak niet echt een probleem is. Wij zitten in Otterlo, dus redelijk in het midden van de geintresseerden, geloof ik.

Wat vinden jullie? Wie is waarvoor?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 09:13

Ik kom alleen als het niet te ver is, anders dan worden de treinkosten wel erg hoog. En mijn ouders willen me echt niet brengen.

Ik heb net even gekeken en Dronten is niet eens te bereiken met de trein, dus dan kom ik zeker niet.

Zuid-Holland is idd nogal uit de richting. Misschien is een bak huren ook wel een goede optie. Zoveel hoeft dat niet te kosten, en bij sommige maneges kan het. Dan kunnen jullie een bak midden in het land wel huren.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 09:58

dronten is wel te bereiken met de bus vanuit het station in kampen.
denk niet dat er veel stallen zijn die de trein naast de deur hebben. de bus waarschijnlijk wel.
de eigenaar van mijn stal vind het ook geen goed idee. houd niet zo van al die vreemde paarden op het erf.
enne als het ou na 11 novemer is kan ik nog zelf komen met de trailer. anders moet ik me pa optrommelen

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 16:55

Tof Haha!
Tis volgens bij niet echt bij mij in de buurt (dus dat word niks)

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:54

Ik meld me af...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 20:02

Hoe dat zo, Snowdon?

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:52

*meldt zich als fan*

a) om te kijken
b) om ballen die buiten te bak zijn gegaan weer op te halen Tong uitsteken

Het ligt nog wel een beetje aan de locatie en het tijdstip.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:03

Wil ook mee, maar krijg me moeder nooit zo ver dat ze me gaat brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:24

Whoehee, krijgen we een echte supportersclub ook nog Haha! Ik wil wel, en als ik misschien kan meeliften met Jilleroo, kan er wat geregeld worden? Maar dit gaat wel richting eind oktober of half november? Dan zitten we wel, met wat minder mooi weer soms.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:49

als mijn papa dan kan rijden dan kun je mee maya. maar als ik moet rijden niet want ik mag niet met b een tweepaardstrailer trekken en de 1 paards wel.
maar dat zien we tegen die tijd dan wel.