Morgen keuring, wanneer verzekeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Morgen keuring, wanneer verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 09:14

Ik heb ff een vraagje:
morgen wordt het paard dat ik op het oog heb gekeurd. Ze blijft daarna nog min. een weekje bij de verkoper omdat het veulentje afgespeend moet worden.
Per wanneer zou ik de verzekering in moeten laten gaan? Vanaf morgen (als ze goedgekeurd wordt) of vanaf het moment dat ik haar betaal en ophaal?

Moet ik dit met de verkoper afspreken of is hier een 'standaar' regel voor?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:19

Ik zou haar verzekeren op het moment dat je haar betaalt.
Bespreek wel even wie de kosten van de keuring betaald mocht er in de komende week wat gebeuren met het paard in die week dat ze nog bij de eigenaar staat. En ik zou ook afspreken (en op schrift zetten) dat je het paard niet hoeft te kopen als er in de komende week iets zou gebeuren waardoor ze niet meer onder het zadel bereden kan worden. Straks zit jij met een kreupel paard waar je niets mee kunt.

En ik vraag me eigenlijk af waarom je nog die week moet wachten. Hoe oud is het veulen? Spenen gaat heel vlug hoor, je zet het veulen in een dichte box en de merrie op de trailer, en rijdt weg. Daar is geen week voor nodig.

Je suis Charlie.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 09:26

Cassidy schreef:
En ik vraag me eigenlijk af waarom je nog die week moet wachten. Hoe oud is het veulen? Spenen gaat heel vlug hoor, je zet het veulen in een dichte box en de merrie op de trailer, en rijdt weg. Daar is geen week voor nodig.


Het veulen is geloof ik (weet het niet zeker) 5 maanden. Ze willen de merrie daar nog even houden om de uier in de gaten te houden. Op zich vind ik dat wel redelijk, want ik heb geen idee waar ik op moet letten en dat had ik ook aangegeven.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:42

Ik zou hem idd pas verzekeren zodra je hem hebt betaald, maar hou wel in de gaten dat de meeste verzekeringen een keuringsrapport willen die NIET ouder is dan 2 weken... dus wees optijd met aanvragen!!

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:59

Voor het geval je je paard bij Amev Hippo verzekert: het keuringsrapport mag niet ouder zijn dan 6 weken voor de uitgebreide verzekering. Spreek uit ervaring (moest mijn paard opnieuw laten keuren Scheve mond )...
Ik zou de verzekering ook in laten gaan op het moment dat ze echt van jou is (na betaling dus). Je kunt bijv. al wel het aanvraagformulier invullen en opsturen en als ingangsdatum de datum opgeven die jij hebt afgesproken met de huidige eigenaar. Dan weet je zeker dat ze vanaf dat moment ook verzekerd is.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:43

Als je voor je paard een WA verzekering afsluit zou ik eerst naar je eigen wa-verzekering bellen. Mijn paardje valt daar ook onder zolang ik er niet mee fok of wedstrijden rijd. Anders zou je betalen voor iets dat je al hebt. Maar kies je voor een uitgebreide verzekering zoals dierenarts kosten is het een ander verhaal, vraag wel goed rond. Ik had er ook naar geinformeerd en de prijzen verschillen best wel per verzekering. Heb er uiteindelijk voor gekozen hem niet bij te verzekeren

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 17:32

Ik heb al na rijp beraad besloten waar ik mijn paard wil verzeker, alleen was mijn vraag dus als bovengenoemd.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:24

ik snap sowieso niet dat je een paard niet over laat keuren, dus dat oude rapport heb je dan ook geen last meer van.

Het paard is van jou op het moment dat je betaald hebt. Dus ook dan de verzekering laten ingaan, ook al staat ze nog bij de verkoper.

Succes met je paard!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:29

Zep, het paard word morgen gekeurd, en weliswaar op wens van Randy01. Daarna wil de huidige/oude eigenaar het nog een paar dagen tot een week bij haar thuis hebben staan i.v.m. spenen van het veulen. Dus waarom zou je een paard over laten keuren als de eerste keuring al die van jezelf is, zelfs al is hij bijv. vier weken oud? Snap hem niet helemaal....

Je suis Charlie.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:31

Ik zou haar per direct verzekeren. Je kan evt. bij de verzekering zeggen dat je een paard op het oog hebt en een week op proef mag. Ze doen hem dan in de voorlopige dekking. Dan maak je het na 1 week definitief...
Wel zorgen dat ze goedgekeurd is en voordat je haar mee neemt altijd nog op het harde laten draven (ook voltes op het harde). Ter controlle dat ze ok is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:45

Cassidy, dat was bedoeld voor die mensen die aangaven dat ze hun paard moesten over keuren omdat ze hem anders niet verzekerd kregen.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:49

Zep schreef:
Cassidy, dat was bedoeld voor die mensen die aangaven dat ze hun paard moesten over keuren omdat ze hem anders niet verzekerd kregen.


Ik neem aan dat je mij bedoelde met dat "over laten keuren"?
Mijn paardje stond nog maar heel kort bij zijn vorige eigenaresse, maar was veel te pittig voor haar. Het keuringsrapport van toen zij hem kocht was dus nog heel recent (en helemaal tip top) zodat ik hem niet opnieuw heb laten keuren.
Helaas moest het voor de verzekering allemaal nog net iets recenter zijn. Vandaar. Overigens is mijn paardje met glans door de keuring gekomen en ik had ook niets anders verwacht.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: snorkel1986 en 50 bezoekers