Naturel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Naturel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 18:46

Heeft iemand van jullie misschien ook een nakomeling van Naturel?? Ik heb van een aantal van zijn nakomelingen gehoord dat ze een aandoening hebben van de longen of luchtwegen . Mijn merrie heeft astmatische bronchitis. Ik vroeg me af of het misschien erfelijk is ofzo, en of Naturel dat door heeft gegeven??

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:11

Desiree heeft een Naturel.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:55

Ik heb een Naturel, is kerngezodn en mankeert niks. Ik ken nog 3 nakomelingen van hem en die mankeren ook niks aan de longen en luchtweggen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:54


Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:57

Een van d epaarden die ik rijd is een Naturel.
Zn naam is Cerutti, foto's in mn profiel
(hij lijkt qua uiterlijk best op zn pap)

Er is idd bekend dat Naturel nakomelingen gevoelig op de longen kunnen zijn. Degene die ik rijd is dr een tikje meer gevoelig op als een ander paard. Hij staat in een buitenstal, kan de hele dag met zn neus in de wind staan. We merken dr verders niet van Lachen

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:58

Hoi ik heb een 16 jarige naturel afstammeling. Hij lijkt enorm op naturel. Falco heeft helaas een chronische bronchitis. Maar met het juiste stalklimaat en verzorging is het heel goed te doen. Falco loopt nog prima en ziet eruit als een zonnestraaltje. Kijk maar op mijn site www.dehuismannen.com.

Maar ik heb inderdaad het zelfde gehoord wat zwakker op longen en hart maar keihard op de benen. Het verbaasde dierenarts vorig jaar ook na röntgenfoto's van een been dat zijn botten nog zo perfect zijn. Ach niemand is 100% perfect.

Groetjes Femmy

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 22:23

Fiësta staat ook in een buitenstal, en dat was volgens de veerarts nog een geluk, anders had ze helemaal vol gezeten met slijm! Ze staat nu op krullen en krijgt alleen voordrooghooi en geen gewoon. En opletten met vegen als ze in de buurt is enzo....en dan gaat het idd vrij goed! Ze lijkt niet echt op der vader....heeft maar een relatief klein hoofdje. Sterke benen heeft ze dan idd wel weer!
De officiele eigenaar wilde eigenlijk nog wel een veulentje van haar, maar of dat dan zo slim is weet ik ook niet?

Bedankt voor jullie reacties idd Lachen

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:36

Bij ons op stal staat Gouverneur, een ZfdP goedgekeurde dekhengst van Naturel, maar geen last van de luchtwegen hoor!
De nakomelingen van Gouverneur trouwens ook niet, voor zover we ze niet uit het oog verloren zijn.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:32

Ik heb vermoedelijk een Naturel nakomeling gehad.
Ze staat in m'n profiel. Lijkt best wel op haar paps vind ik (aan de hand van foto's die ik gezien heb).
Heeft voor zover ik weet geen last van haar luchtwegen en is als het goed is nog steeds kerngezond Lachen