Pony bijvoeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 16:32

Ik rij niet elke dag met Margot, maar ong.2 keer in de week.
Nu is mijn bix opgeraakt, maar ik wil eigelijk niet een nieuwe zak kopen omdat het niet echt lang te bewaren is en deze ook al overtijd was.
De eigenaar vindt het niet nodig om haar bij te voeren omdat ze dik genoeg is!!!
Maar dat is ze totaal niet!
De buik is nog uitgezet van de drachtigheid, maar de ribben kan je al snel zien.
Nu wil ik haar een uur voor het rijden wat knaagdierenvoer geven, zodat ze iniedergeval wat binnen hebt.
Ze moet het nu doen op een schraal weitje en krijgt s'avonds stokhooi.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 16:52

Je gaat toch geen knaagdiervoer geven?????????? Frusty
Dat is bedoeld voor knaagdieren hoor, niet doen!
Gewoon een zak bix halen en in een ton of zo doen. Of in zo n tupperware-bak die je voor een tientje kan halen bij de Blokker of Xenos.
Maar geef aub geen knaagdiervoer. *LOL*

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 16:55

sorry hoor, maar waar haal je in hemelsnaam het "goeie" idee vandaan om dat knaagdierenvoer te geven Verward En als ze op een schrale wei staat, en alleen maar een beete hooi krijgt is dat niet voldoende, je zult dus wel moeten bijvoeren.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 16:57


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:02

Anders had t wel knaagdier/paardenvoer geheten, duh! Frusty
Vogels hebben vogelvoer, honden hondenvoer, en paarden dus paarden voer.
Zoduur is bix niet hoor, 15 gulden betaal je ervoor.
Dan doe je dat in een bak of ton of zo.
Maar geef m gewoon paarden voer, daar is t voor. Party!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:12

Nee niet doen hoor. Het kan geen kwaad maar ze heeft er niets aan.

Bij ons kun je ook gewoon biks uit de ton scheppen. Kun je zelf weten hoeveel je meeneemt. Misschien hebben ze bij de boerenbond ook wel bakken met biks erin

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:16

Gewoon bix ja, want aan dat knaagdier voer heeft ze echt niets.
Mischien wel lekker, maar bix is gewoon vele keren beter voor je pony. Party!!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 17:22

das waar. Naja, dan wordt het nog maar even een zak kopen, maar als het over datum is, kan je het dan nog wel gebruiken?
Ik hoorde mijn vriendin zeggen dat dan alleen de mineralen achteruit gaan.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:26

het is niet dat er iets giftigs in zit, maar je knoeit wel met de veodingswaren (te veel van het ene en te weinig van het andere). Een paard mag wel voedsel hebben, maar wel in juiste verhoudingen tot elkaar. Daarom mag je pas zelf voer mengen als je echt weet waar je mee bezig bent.
Normaal bewaart paardenvoer wel heel goed. bewaar het in een droge, liefst verwarmde plek *LOL* .

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 17:29

Ik heb het in een afsluitbare ton zitten in de schuur, maar daar is s' winters heel koud en zomers gloeiend heet.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:40

Waarom voer je voor het eten bij?
Je kan toch beter na het eten doen Verward

Ik voer sun paardenmuesli bij voor xtra energie, het helpt wel,en ze vind het lekker.Elke keer als ik gereden heb ½ kilo muesli,en als ik niet rijd 3 á 4 appels.

En wat betreft het bewaren ervan,als je de zak steeds weer dichtdoet gaan de mintjes er ook niet uit,en in een droog hok met een normale tempratuur helpt natuurlijk ook veel Haha! Haha!
_________________
<font color="deeppink"><b>http://www.rainbowhorses.cjb.net</b>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sunnylover op 2001-09-29 17:42 ]</font>

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:47

Nu heb ik dus cavia's (knaagdieren dus!) en ik weet toevallig dat knaagdiervoer duurder is dan bix, zeker per kilo gerekent, dus warom je voor knaagdiervoer zou kiezen... Biks is er vanaf zo'n 13,- per zak (20 kg)
Verder hoef je niet perse bix bij te voeren. Je kunt ook in het land hooi bijvoeren, en na het rijden wat oud brood, wortelen, appels etc. Eventueel af en toe een vitamine kuur, maar uiteindelijk is biks toch echt het goedkoopst hoor... Desnoods doe je samen met iemand als je het niet op tijd op krijgt.

Ik koop voor na het rijden een zak muesli, daar geef ik maar een kwart tot een halve schep van, een paar keer per week, en ik doe er ongeveer een half jaar mee. Komt mooi uit met de houdbaarheidsdatum...

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:50

ja sunny je was me net voor ik wou dus ook net vragen waarom een uur voor het eten ??

ik geef kvika altijd na het rijden eten.

maare is biks zo snel over de datum heen dan? Verward

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:51

ben het eens met joche B,
maar van wie heb je het gehoort over dat knaagdierenspul?Daar zit toch niets in wat je paard eruit kan halen?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:05

Ik voer voor het rijden (rijden = eten ???) . Mijn paard staat voor de rest op de wei. Ik geef het eten omdat hij er zijn energie uithaalt Frusty . Als je een zware rijles hebt, heeft je paard dat wel nodig (mijn toch Verward ).
Femke

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:08

Citaat:
Op 2001-09-29 17:51, schreef Sunnylover:
ben het eens met joche B,
maar van wie heb je het gehoort over dat knaagdierenspul?Daar zit toch niets in wat je paard eruit kan halen?



Degene die dit onderwerp plaatste wilde dat geven aan haar paard, lijkt mij persoonlijk niet echt fantastisch, is immers niet afgestemd op paarden. Mijn cavias lusten in elk geval geen paardenbrok... Maar goed, zal ook wel geen kwaad kunnen. Maar vandaar. Gewoon reactie op oorspronkelijke berichtje

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:11

hee niet vlakvoor het rijden voeren he visje. of bedoel je het niet want daar krijgen ze echt pijn van in hun maag. nou ik geef mijnez een halfje bix zou ik ook bij margot doen en is margot btw niet van jouw? of iets minder dan een halfje en meer hooi!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 18:36

Mee eens Visje, ik ga ook niet op een nuchtere maag rennen, en in gras en hooi zit te weinig.

Nee, Margot is idd niet van mij, maar de eigenaar wil haar zelf niet bijvoeren!
Nu heb ik dat er wel voor over. Zoveel is het inderdaad niet en ik doe er vrij lang mee, eigelijk te lang omdat mijn zak dus al over de datum was!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:15

ik betaal voor mijn cavia voer 15 piek voor 3 kg
en miks 25 kg voor 15