overstap paarden naar pony's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

overstap paarden naar pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 21:03

Het is misschien niet echt een gebruikelijke overstap maar oke, misschien dat iemand van jullie dit weet..

Ik start nu bij de paarden(met een pony)maar ik hoor nu dat je misschien bij ons op stal nu ook ponywedstrijden kan starten. Omdat ik zelf toch nog geen 18 ben kan ik dan natuurlijk ook gewoon bij de pony's kan starten.

Ik heb nu 2 wp's in de B bij de paarden, die kan ik dan toch hopelijk wel gewoon "meenemen" als ik bij de pony's ga starten?

En kun je zo'n overstap zomaar maken of moet je dan nog bij de KNHS iets veranderen ofzo..?


Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:06

ik geloof dat dit vroeger( praat over 5/6 jaar geleden) niet eens meer mocht maar dat wete ik niet zeker

ONDERSCHRIFTLOOS

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:07

Leve het reglement op mijn C schijf.
Artikel 125. Klassenindeling en nieuw gevormde combinaties. KNHS reglement dressuur schreef:
Het is toegestaan dat een deelnemer, voorzover deze nog de ponygerechtigde leeftijd heeft, met een bepaalde pony weer gaat deelnemen aan wedstrijden voor ponyruiters, terwijl daarvoor met dezelfde pony aan wedstrijden voor paarden werd deelgenomen.
De betreffende combinatie zal dan worden ingedeeld in een klasse waarin de gevraagde opgave vergelijkbaar is met het niveau waarop tijdens wedstrijden voor paarden werd uitgekomen, met overname van het behaalde aantal winstpunten.


kortom, dat mag dus. Maar ik denk wel dat je even contact moet opnemen met de KNHS.

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 21:13

Ah, das mooi, bedankt Lielle!!

Contact opnemen met de KNHS zal ik wanneer blijkt dat dit echt zeker is gewoon wel voor de zekerheid doen.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:42

nou das duidelijk met zon regelementje! succes bij de pony's dan maar

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:56

Ik doe het ook regelmatig. Ik heb de KNHS nog nooit gebeld daarover, en ik heb ook nog nooit een kaartje gekregen dat het niet mocht. (Ze sturen wel snel kaartjes. Laatst kreeg ik een kaartje dat ik M2 had gestart... Maar ik had M1 gereden).

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:15

Hoe kun je als je nog geen 18 bent met een pony tussen de paarden starten Verward Beetje vaag hoor.

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:58

Dat mag als je dat wilt schaapjuh
Mijn zusje gaat als ze onze grote E gaat starten ook meteen tussen de paarden(is dan 16 of 17). Dat is voor ons veel praktischer en maakt voor haar weinig uit
Pony is misschien inmiddels ook wel net paard, maar we laten haar niet meer meten, heeft toch geen zin Knipoog


Zoals Lielle al zei mag je inderdaad weer naar de pony's

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:00

gomir schreef:
Dat mag als je dat wilt schaapjuh
Mijn zusje gaat als ze onze grote E gaat starten ook meteen tussen de paarden(is dan 16 of 17). Dat is voor ons veel praktischer en maakt voor haar weinig uit
Pony is misschien inmiddels ook wel net paard, maar we laten haar niet meer meten, heeft toch geen zin Knipoog


Zoals Lielle al zei mag je inderdaad weer naar de pony's


Ja kee met een E-pony snap ik dat. Dat is nl officieel gezien ook een paard.

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:08

Maar je mag er ook mee bij de pony's starten en met een D kun je ook bij de paarden
En wie zegt dat Pluutje geen E heeft Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:32

gomir schreef:
Maar je mag er ook mee bij de pony's starten en met een D kun je ook bij de paarden
En wie zegt dat Pluutje geen E heeft Verward


Ik niet.
Maar mag je een a/b/c/d- pony bij de paarden starten als je géén 18 bent? Lijkt me niet. Als je 18 bent mag het iig wel.En een e-pony mag je zowel als bij de pony's als bij de paarden starten.

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:34

Volgens mij mag het met een D ook hoor Je bent voor zover ik weet nooit verplicht om bij de pony's te starten

Maar helemaal zeker weet ik het niet

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:06

schaapjuh schreef:
Hoe kun je als je nog geen 18 bent met een pony tussen de paarden starten Verward Beetje vaag hoor.



Heb ik ook altijd gedaan.. Ik reed op een E-pony van 1.54m en was toen ik begon 14 jaar.. Je mag gewoon met alle soorten en maten tussen de paarden starten op welke leeftijd ook... (dacht ik toeminste)

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:12

met een D- pony mag je niet bij de paarden starten

of je moet een paard hebben (oftewel een paardenras bv een fjord)
met een E mag dit dus wel

en je mag al vanaf je viertiende bij de paarden starten (of was het nu 12)
als je eenmaal bij de paarden start met je pony mag je niet meer terug naar de ponys

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 21:35

gomir schreef:
Maar je mag er ook mee bij de pony's starten en met een D kun je ook bij de paarden
En wie zegt dat Pluutje geen E heeft Verward


Klopt, ik heb inderdaad een E pony(1.55 om precies te zijn).

Ik heb dus ook bij de paarden gestart omdat het niet echt anders kon. Ik kan alleen bij ons op stal starten omdat we geen trailer hebben en er waren dus altijd alleen maar paarden wedstrijden bij ons. Maar nu dus misschien ook pony wedstrijden maar dat weet ik ook nog helemaal niet zeker.

Bedankt voor de reactie in ieder geval!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 21:36

gomir schreef:
Maar je mag er ook mee bij de pony's starten en met een D kun je ook bij de paarden
En wie zegt dat Pluutje geen E heeft Verward


Klopt, ik heb inderdaad een E pony(1.55 om precies te zijn).

Ik heb dus ook bij de paarden gestart omdat het niet echt anders kon. Ik kan alleen bij ons op stal starten omdat we geen trailer hebben en er waren dus altijd alleen maar paarden wedstrijden bij ons. Maar nu dus misschien ook pony wedstrijden maar dat weet ik ook nog helemaal niet zeker.

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:12

succes bij de pony s dan maar hea Haha!

Obelix is gewoon stoer!

Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:55

Roxxie"]
[quote="schaapjuh schreef:
Hoe kun je als je nog geen 18 bent met een pony tussen de paarden starten Verward Beetje vaag hoor.



Heb ik ook altijd gedaan.. Ik reed op een E-pony van 1.54m en was toen ik begon 14 jaar.. Je mag gewoon met alle soorten en maten tussen de paarden starten op welke leeftijd ook... (dacht ik toeminste)
[/quote]

Idd met een E mag dat omdat dat officieel gezien een paard is.

Een a/b/c/d pony mag je ook tussen de paarden starten als je minstens 18 jaar bent. Maar ook als je jonger bent? Ik zie het al voor me... een 14 jarige op een shet tussen de paarden...lijkt me sterk. En al was het wel zo, wáárom bestaan er dan nog paarden- en ponyrubrieken? Dan kan net zo goed alles bij mekaar starten. Veel makkelijker.

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:58

dat mag gewoon, er staat nl nergens in de reglementen een minimale afmeting om deel te nemen bij de paarden.

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 18:27

Nou, er heeft zich weer een nieuw probleem voorgedaan...

Ik heb inmiddels contact gehad met de KNHS. Wat ze zeggen komt neer op het volgende:
Als ik bij de pony's wil starten moet ik lid worden van een ponyclub in plaats van een ruiterverening. Dan moet ik me afmelden bij de paarden aanmelden bij de pony's en daardoor kunnen mijn coupons ook niet meer gebruikt worden...

Het probleem is nu dat er al die tijd al op mijn startcoupons staat dat ik lid ben van de ponyclub...Ik heb er zelf nooit iets achter gezocht en ik ben ook nog nooit gecontroleerd...

Als ik het goed begrijp ben ik dus "illegaal" bij de paarden gestart... Scheve mond
Nu maar hopen dat mijn wp's wel blijven gelden anders is dat weer lekker een hoop centjes voor noppes... Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers