Onstuimige ponyjaarling gewassen door 7-jarige

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Onstuimige ponyjaarling gewassen door 7-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 16:09

M'n ponymerrie, alom bekend op bokt vanwege haar onstuimige karakter en die we al sinds maart proberen te verkopen zonder gevolg juist vanwege haar rodeo's die ze tentoonsteld doet me volkomen versteld staan ....

Eergisteren hebben we haar van de grote wei naar huis gebracht en ze liep erg braaf mee op twee uitschuivers na (welke uit schrik waren) ... kom ik een uurtje terug beneden en buiten even zien wat m'n kroost aan het uitspoken is, en wat zie ik????? .... M'n bijna 7-jarige dochter staat doodleuk de onstuimige ponymerrie te wassen, gewoon los . Ik stond er echt versteld van, en ze liet het allemaal gelaten toe OK dan! . Zou ze dan toch bewust kiezen voor ons als haar thuis???????? Zou ze dan bewust potentiële kopers de daver op het lijf jagen?????? ... Ik ben in ieder geval erg fier op wat ik daarstraks gezien heb! Zowel op m'n dochter die haar constant geruststelde en beloonde met woorden en aai'tjes als op de pony die ondanks dat ze af en toe wat onhandige handelingen onderging toch geduldig bleef ... Ik heb een reeks foto's geschoten Cheese! , maar geduld is een must ... ik heb geen digitale camera en er is net een nieuw rolletje begonnen van 36 foto's Haha!. Volgende week zaterdag (27e) gaan we naar het Domein van De Clerck naar Waasmunster (koetsmuseum en een koetstocht gevolgd door een tweespanconcoursje onder MKB'ers samen) en zaterdag krijgt m'n dochter haar eerste echte ponyles ... ik zal m'n best doen Haha! whoehahahah .... FOTO'S Clown

M'n dochter liep deze middag na school HELEMAAL ALLEEN ook al zo "normaal" rond tussen de hengst en de ruin die op de andere wei staan net alsof het "normaal" is dat een klein meisje tussen twee brede stoere kanjers loopt en ze nog 's op hun plaats zet ook Cool ! Stoere dochter heb ik Lovers

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Jokonootje

Berichten: 4829
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:44

erg stoere dochter en ja denk zoals je al zegt dat ze gewoon bij jullie wil blijven... Lachen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:19

zij heeft idd wat met paarden, had ik al gemerkt Haha! totaal onbevreesd.
en ze wil vast wel bij jullie blijven. nu nog zorgen dat heel de familie dat ook wil Lachen

Enya - Daya :-)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 19:05

Ik heb daar geen probleem mee, mijn dochter ook niet. Mijn zoon heeft helemaal niets met paarden en ziet ze liefst allemaal vertrekken. Denk dat m'n man ergens wel te overhalen zou zien als hij moest zien dat ze wel braver en meer handelbaar zou zijn in het dagelijkse leven ...

Het toppunt kwam daar net. Ik was de wei aan het uitmesten, en de pony kwam met 'r hoeven voor de lol in de zak met opgeschepte mest krabben. Ik haar berispen, mevrouw trekt 'r niets van aan, doet het tot drie maal toe gewoon opnieuw!!!! Komt m'n dochter die al de hele namiddag rond de pony hangt erop af, pakt 'r beet aan 'r halstertje, en brengt 'r gewoon een stukje verder weg, geeft 'r een standje, en stuurd 'r dan gewoon van 'r weg wat zij dan nog braafjes deed ook .... !!!!!! Verward

Maybe she's a child-horse-whisperer Haha!
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 17-09-03 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:05

Haha, vriendjes voor het leven?

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:06

sonjabelgium schreef:
Maybe she's a child-horse-whisperer Haha!



dat zal het zijn!!! wie weet Knipoog
of misschien voelt ze de kinderlijke onschuld aan Lovers

Enya - Daya :-)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 19:07

Mja, wie weet hé??? Ze is vandaag precies anderhalf jaar oud ... en m'n dochter zal er 7 worden. Ze kan nog dik een jaar tot anderhalf jaar lessen voor de pony aan inrijden toe zal zijn ... denk wel dat het goed zou passen, een 8-jarige op een B-pony Schijnheilig

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:07

een paardenfluisteraar hihihi:D

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:47

Wat leuk zeg! Je dochter is dus al een echte paardenmeid aan het worden! Aangeboren?? Knipoog


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:52

Je paarden hoeven maar 1x uit te halen of uit onoplettendheid te ver opzij stappen.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 08:18

Zo te horen is je dochter een echte paardenvrouw. Misschien de jonge pony toch aanhouden en je dochter op paardrijles ondertussen. Later de pony opleiden door een ervaren iemand zodat je dochter er met een gerust hart op kan rijden.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 08:58

Kais schreef:
Je paarden hoeven maar 1x uit te halen of uit onoplettendheid te ver opzij stappen.


Ben ik me bewust van hoor, ook een volwassen iemand is daartegen niet opgewassen ... Als ik opmerk dat de twee die samen lopen aan het spelen zijn mag ze er niet bij juist omdat ze dan minder op hun omgeving attend zijn. In het leven moet je éénmaal risico's nemen ... Elke keer je de trap afgaat kan je vallen ... elke keer je de straat over moet kan je aangereden worden en elke keer je in de auto stapt kan je een dodelijk ongeval hebben. Een mens moet nog leven ook hé ... Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:09

Wow, klinkt goed, misschien toch wel een talentje je dochter met deze pony. Je voorlaatste bericht klinkt goed, zou ik uitvoeren als ik jou was.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:10

Lekker laten doen hoor! De meeste mensen komen in de problemen met paarden omdat ze een zekere angst hebben ("je paarden hoeven maar 1x uit te halen ..." etc.) en dat wekt wantrouwen op bij een paard. Een kind kent nog geen angst en is dus een open boek voor een paard. Geweldig toch, zo'n ongedirigeerde band tussen paard en mens(je)? Ik denk dat je dochter het zelf wel aanvoelt als het tij keert.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:21

gaaf hoor. dat is iets wat de meeste kinderen nog bezitten.
Daar moet je zuinig op zijn.. en lekker laten doen... inderdaad deze gedachten over een trap laten de trap komen...

Geniet nu, het is later dan je denkt

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:06

Ze zeggen wel eens dat een dier zelf zijn nieuwe eigenaar wil kiezen. Zo te lezen heeft jouw ponyjaarling voor je dochter gekozen. Gaaf toch.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 15:51

Mja, gaaf, dat wel ... Het zou weer typisch zijn dat juist die twee goeie maatjes worden, m'n dochter is ook een gecompiceerd persoontje hoor, erg vrolijk maar ook erg gevoelig ... en snel op de teentjes getrapt ... 't zijn gelijken Tong uitsteken

Ik wou dat zij de mest zou ruimen dan Haha! *LOL*. Ik ben al de hele week bezig elke namiddag met stront scheppen ... Zucht * Zweet * Brrrrps .... de ene dag de wei in het dorp, de andere dag de wei thuis en dagelijks ook nog 's de stallen! Hoe doen mensen dat dan die zo een kudde lopen hebben Verward Hebben die dan in de plaats van een bijrijder een strontschepper of zo Haha!?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:57

ik denk dat je dochter een echte paardenfreak word een echt natuurtalent Lachen

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 16:03

Natuurtalent is ze zeker, ze geeft uit zich zelf een erg goeie zit, en ook al heeft ze nog niet één lesje gehad, ze zit de draf van onze fjord vlotjes uit (OK, ik geef het toe, onze fjord heeft en erg zacht drafje) en zelfs al een pasje galop per ongeluk Haha! .... HOEZO ... Fiere moeders Haha! Tong uitsteken

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:04

1 oplossing *LOL* paardje houden Tong uitsteken

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:02

sonjabelgium"]
[quote="Kais schreef:
Je paarden hoeven maar 1x uit te halen of uit onoplettendheid te ver opzij stappen.


Ben ik me bewust van hoor, ook een volwassen iemand is daartegen niet opgewassen ... Als ik opmerk dat de twee die samen lopen aan het spelen zijn mag ze er niet bij juist omdat ze dan minder op hun omgeving attend zijn. In het leven moet je éénmaal risico's nemen ... Elke keer je de trap afgaat kan je vallen ... elke keer je de straat over moet kan je aangereden worden en elke keer je in de auto stapt kan je een dodelijk ongeval hebben. Een mens moet nog leven ook hé ... Knipoog
[/quote]

Achteraf denk je: "Was ik nou maar voorzichter geweest" Scheve mond Naja, leuk dat het zo goed gaat tussen je dochter en de paarden Lachen

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:22

zooo!
stoere dochter!

Dag lieve mama...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 09:29

Ik heb twee extremen ... M'n zoon is net een zak aardappels op een paard, heeft er ook schrik van, en zal ze zeker niet benaderen tenzij ik het specifiek vraag (wat ik af en toe doe) .... Maar veel helpt het niet, hij is en blijft er bang van! M'n dochter compenseerd dus Haha!. Zou het paardengen dan toch in hoofdzaak een vrouwen-gen zijn??????

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:51

Ik wou dat ik zo'n talent had Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:03

Ik denk dat je dochter echt een natuurtalent wat betreft paarden is. Ze is gewoon een paardenmens. En dat moet je denk ik vooral zo veel mogelijk haar gang laten gaan. Ze zal daardoor later alleen maar beter met dieren overweg kunnen.

En of het echt een vrouwengen is denk ik niet. Ik kan heel goed met paarden (en andere dieren) opschieten, maar mijn broertje wil er niets van weten. Aaien ok, maar meer? liever niet. (hij doet liever meer met iets met veel paardenkrachten Knipoog )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Sterrenpony, wend2009 en 41 bezoekers