Bandages bij een Tinker?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Bandages bij een Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 18:38

Nou hier dan het topic!!

Ik vind het geen verschil of je nou met een Tinker rijd of met een KWPN-er, de ene heeft wel behoefte aan bandages of beenbeschermers en de andere niet.
Het is duidelijk dat andere mensen daar anders over denken, Tinkers hebben ze niet nodig vinden ze. Of zonde van de sokken. Dat vind ik helemaal een rare uitspraak, dat dat beest nou sokken heeft ok, maar om dan geen goede bescherming meer te geven voor de benen vind ik onzin.

Zeker niet alle Tinkers hebben het nodig hoor, immers, niet alle paarden hebben het nodig Haha!
Maar de mijne nou eenmaal wel..


Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:44

waarom niet?als het nodig is..... en duuk gaat er mooi van lopen met zijn beentjes in de bandages *LOL*

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Jady

    Berichten: 2099
    Geregistreerd: 09-06-03
    Woonplaats: Nootdorp

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:45

    Als ze nou peesbeschermers or whatever nodig hebben,dan hebben ze die nodig!!!
    Nouja,idd jammer van die mooie benen met die sokken eraan,maar wat moet dat moet!!!
    Tuurlijk is het mooier zonder,maar als mijn paard ze nodig heeft dan doe ik ze om,ookal staat het zonder mooier!!

    Mensen denken tegenwoordig veelste veel:Staat het wel mooi bij mijn paard??
    Zonder dat ze denken:Is het nodig ja of nee?

    De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

    Jady

    Berichten: 2099
    Geregistreerd: 09-06-03
    Woonplaats: Nootdorp

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:46

    turbotinker schreef:
    waarom niet?als het nodig is..... en duuk gaat er mooi van lopen met zijn beentjes in de bandages *LOL*


    Even een vraagje:Duuk??
    Hoe heet je paardje volluit?

    Mijn pony heet Roduque ookwel Duukie dus ik dacht misschien heet je peerdje ook wel zo.

    De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

    Nuage

    Berichten: 16585
    Geregistreerd: 29-12-01
    Woonplaats: Assendelft

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 18:46

    Valt me mee de reacties tot nu toe! Had eigenlijk alleen maar tegenstanders verwacht Haha!

    Tivoli

    Berichten: 8709
    Geregistreerd: 16-09-03
    Woonplaats: Leidse Achterhoeker

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:58

    duuk heet helemaar duke vegilin van claerbergen net als jou nuala,als ik het goed heb:))

      Jasper 121017

      ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

      Tivoli

      Berichten: 8709
      Geregistreerd: 16-09-03
      Woonplaats: Leidse Achterhoeker

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:59

      euhm nuala is van esme bedoel ik...

        Jasper 121017

        ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596


        Yorghos

        Berichten: 10942
        Geregistreerd: 10-12-01
        Woonplaats: Tilburg

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:15

        Ik ben er niet kapot van. Bandages zorgen imo al snel voor broei en schuring door de lange haren die eronder zitten.
        Maar ik ben over het algemeen niet dol op bandages, ook niet bij "rijpaarden".

        * To Belg, or not to Belg *

        Ann

        Berichten: 13239
        Geregistreerd: 28-06-03
        Woonplaats: Friesland

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:36

        Ik vind het moeilijk om de bandages op de juiste manier om te wikkelen, niet te stak en niet te los, daarom gebruik ik liever peesbeschermers, probleem met mijn Tinker is dan de maat, Full is te smal en Xfull is weer te hoog Boos!

        Dus ik gebruik helemaal geen peesbeschermers of bandages, is eigenlijk ook niet nodig, ze tikt niet aan Lachen

        Gillian

        Pellie

        Berichten: 16935
        Geregistreerd: 19-08-02
        Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:28

        Zolang een paard zichzelf niet beschadigd zie ik het nut niet van bandages is. En dan zou ik eerder peesjes gebruiken.
        Mijn mening van bandages is dat ze de spierontwikkeling tegenhouden en slapte kunnen veroorzaken.

        }:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

        Mariska_28

        Berichten: 10498
        Geregistreerd: 19-01-03
        Woonplaats: Ees (Drenthe)

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:59

        Pellie schreef:
        Zolang een paard zichzelf niet beschadigd zie ik het nut niet van bandages is. En dan zou ik eerder peesjes gebruiken.
        Mijn mening van bandages is dat ze de spierontwikkeling tegenhouden en slapte kunnen veroorzaken.

        Hier ben ik het helemaal mee eens. Ook wordt het erg warm (zeg maar gerust heet) onder de bandages, helemaal als er dan ook nog dikke sokken in zitten. En dat is natuurlijk nooit goed voor spieren en pezen, en voelt waarschijnlijk ook niet fijn voor het paard. En als laatste vind het het gewoon geen pan, net als friezen met bandages..

        Als mijn paard zou strijken of aantikken dan zou ik springschoenen of peesbeschermers gebruiken. Dan is tenminste de voorkant van de benen vrij en moeten de spieren en pezen zelf het werk doen en blijven ze sterk.

        Marjolein

        Berichten: 11634
        Geregistreerd: 09-01-01

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:17

        Ik vind dat er bij een tinker meer kans is op het schuren van de beharing met peeskappen/bandages om dan dat hij zichzelf aantikt.
        Zeker bij bandages moeten alle haren recht liggen wil je ze netjes omkunnen brengen zonder dat het gaat broeien. Ook is het belangrijk dat de benen schoon zijn als je bescherming omdat bij tinkers is dat erg moeilijk, de meeste tinkers staan overdag buiten waardoor er altijd wel zand in de sokken terecht komt. Als je er dan bandages omdoet gaat dit lekker schuren tegen de huid waardoor je snel drukkingen krijgt. Benen van een Kwpn'er zijn gewoon makkelijker schoon te houden en met een borstel eroverheen heb je ze vaak al schoon. Ik zou alleen bandages omdoen als mijn paard het echt nodig heeft omdat ze zo zwaar in de training staat. Ik kan me trouwens geen een tinker voorstellen die zo hoog in de training staat dat de pezen het niet aan zouden kunnen.

        Kleine muisjes hebben kleine wensjes
        Beschuitjes met gestampte mensjes

        IngridHar

        Berichten: 1739
        Geregistreerd: 04-03-03
        Woonplaats: Geesteren

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:12

        Stond laatst een heel stuk over bandages in de Paard en Sport. Hierin stond dat bandages de temperatuur van de pezen op laat lopen tot 45 graden!! en dat dit niet gunstig is.

        Ik gebruik zelf alleen bandages als de hoefsmid komt om zijn sokken omhoog te houden Haha!

        21-5-2010 Luc geboren!

        flicka

        Berichten: 5575
        Geregistreerd: 17-08-02
        Woonplaats: Brabantse land

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:15

        Ik zou niet weten waarom ik bandages zou moeten omdoen. Sox tikt zichzelf niet aan, heeft sterke pezen dus laat die sokken maar wapperen. Ik doe niet mee aan stalmode. Waarom wil jij wel bandages Esme?

        Nuage

        Berichten: 16585
        Geregistreerd: 29-12-01
        Woonplaats: Assendelft

        Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 22:37

        Nuala tikt zichzelf dus wel aan. Ik ben ook op zoek naar peesbeschermers maar ze past ze geen van allen. Verder vind ik bandages altijd erg fijn in het gebruik, Nuala heeft ook niet superdikke sokken dus die zitten niet in de weg.

        Ann

        Berichten: 13239
        Geregistreerd: 28-06-03
        Woonplaats: Friesland

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:40

        Bij ons in Makkum is een ruitersportzaak die extra brede peesbeschermers voor Friese paarden verkoopt, ik wil wel voor je kijken of ze wat zijn en passen bij mijn eigen Tinker, als ze passen neem ik ze zelf ook en wil ook wel een paar voor jou kopen en opsturen Lachen

        Gillian

        IngridHar

        Berichten: 1739
        Geregistreerd: 04-03-03
        Woonplaats: Geesteren

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:43

        Hoe bedoelen jullie aantikken? Bij Belle heb ik wel in stap en draf dat ze met haar achterhoef achterop haar voorhoef tikt maar dat is niet elke keer. Bedoelen jullie dit?

        21-5-2010 Luc geboren!

        Caira
        Berichten: 26054
        Geregistreerd: 20-07-02
        Woonplaats: Schoorl

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:43

        zinloos is zinloos, er resten alleen nog gedachten
        Laatst bijgewerkt door Caira op 17-09-03 23:14, in het totaal 2 keer bewerkt

        Nuage

        Berichten: 16585
        Geregistreerd: 29-12-01
        Woonplaats: Assendelft

        Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 22:45

        Lonneke je het 2 soorten bandages; bandages waar je onderlappen onder moet doen en bandages zonder onderlappen. Dit zijn bandages waar geén onderlappen onder horen.
        En praat tegen mij niet over verantwoord omgaan met mijn paard, als je echt ruzie wilt moet je zo tegen mij gaan praten.

        Caira
        Berichten: 26054
        Geregistreerd: 20-07-02
        Woonplaats: Schoorl

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:48

        zinloos is zinloos, er resten slechts gedachten
        Laatst bijgewerkt door Caira op 17-09-03 23:14, in het totaal 2 keer bewerkt

        IngridHar

        Berichten: 1739
        Geregistreerd: 04-03-03
        Woonplaats: Geesteren

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:48

        Duidelijk meningsverschil Haha! Ik vind dat het ieder zijn eigen mening is of je wel of geen bandages gebruikt of het nodig is weet ik niet altijd maar ik denk dat we oud en wijs genoeg zijn om dit zelf te bepalen. Toch?

        21-5-2010 Luc geboren!

        Nuage

        Berichten: 16585
        Geregistreerd: 29-12-01
        Woonplaats: Assendelft

        Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 22:49

        Als je weet hoe je moet bandageren niet. Je doet nu net of bandageren een afschuwelijk middel is. Soort dierenmishandeling?
        Of geld dit alleen maar voor Tinkers?

        Kiara

        Berichten: 10899
        Geregistreerd: 10-01-03

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:50

        irish_lady schreef:
        hierbij is duidelijk te zien dat de sokken ineen gedrukt worden door de bandages. voor zover ik kan zien zitten er niet eens onderlappen onder die de haren beschermen. Dus nee ik vind dit geen verantwoorde manier van omgaan met je paard. Heb je zelf wel eens iets heel strak om je hoofd gehad over je haren heen? moet je eens doen en dan gaan sporten zodat je zweet! En dan wil ik je mening over bandages nog eens horen!

        Zo duidelijk zie ik dit niet...
        Ik vind dat er nu op een zeer kwalijke manier het paard en de denkwijze van een ander wordt 'afgezeken'.
        De toon die gebruikt wordt staat me zeer tegen.
        Het verantwoord omgaan met je paard staat helemaal niet ter discussie (tot nu dan).
        Jammer dat het zo moet gaan, een genuanceerd antwoord zou op zijn plaats zijn.
        Maar ach, dat is MIJN mening.


        Nuage

        Berichten: 16585
        Geregistreerd: 29-12-01
        Woonplaats: Assendelft

        Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 22:56

        irish_lady schreef:
        Heb je zelf wel eens iets heel strak om je hoofd gehad over je haren heen? moet je eens doen en dan gaan sporten zodat je zweet! En dan wil ik je mening over bandages nog eens horen!


        Grappige vergelijking; heb je weleens door een bak met zand gerend met een stuk ijzer in je mond? whahahahahahaha
        Je kan een paard toch niet met eens mens vergelijken?
        En btw, sporters gebruiken ook bandages.. maar das een detail Haha!

        Caira
        Berichten: 26054
        Geregistreerd: 20-07-02
        Woonplaats: Schoorl

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:57

        zinloos is zinloos, er resten alleen nog gedachten
        Laatst bijgewerkt door Caira op 17-09-03 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt


        Wie is er online

        Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers