Winde v. Vivaldi (Oldenburger Hengst)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Winde v. Vivaldi (Oldenburger Hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 18:38

Ik ben eigenlijk op zoek naar een paard wat ik gereden heb (en bijna had gekocht).
Winde, een vosmerrie van Vivaldi (moeder weet ik niet). Ik zou niet weten hoe ik erachter zou kunnen komen waar ze nu is. Ik heb heel de afstamming van Vivaldi uit zitten pluizen toen ik in DL verbleef. Er zit heel veel Engelse Volbloed in. De vader van Vivaldi is bijv. Vollkorn xx en er zit ook weer aan de moeders kant van Vivaldi (Wega, schijnt een hele bekende moederlijn te zijn) Futuro (v. Furioso xx)
Vivaldi heeft in zijn korte leven als dekhengst 4x gedekt, hij is een schimmel en uitgebracht in de dressuur. Ik zou niet weten waar ik zou kunnen zoeken om Winde te vinden, en of het uberhaupt mogelijk is om haar verblijfplaats te verkrijgen!?
Kan iemand mij hiermee verder helpen???
Groetjes Moniek

Ik heb helaas geen foto van haar.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:52

Misschien via het stamboek waar zij is ingeschreven. Dan de eigenaren contacteren. Het probleem is alleen dat niet alle eigenaren te boek staan. Maar dan kan je misschien via via verder zoeken.
Succes!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 21:10

Tja, ik kan op internet vinden wie de eigenaar van Vivaldi is. Maar van Winde is dus helemaal niets te vinden. En die moet ik nu net hebben. Haha! Verder weet ik niet of ze is ingeschreven in het stamboek. Wanneer staat ze ingeschreven?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 21:32

Ik bedoelde dus eigenlijk: Haar vader is een Oldenburger. Ik was er heilig van overtuigt dat Winde dat ook is. Maar wat als haar moeder nu van een ander ras is? Welk ras is ze dan?

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 10:54

ik kan me niet voorstellen dat vivaldi maar 4 keer gedekt zou hebben.
Zijn zoon is een voor oldenburg goedgekeurde dekhengst. Viva vivaldi.

kun je niet bij de sportdingen in duitsland terecht. bij het knhs kan je ook dingen opvragen en ook bij kwpn natuurlijk

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 18:09

In de boeken in DL stond iig dat Vivaldi maar 4x gedekt heeft. Of het waar is??? Viva Vivaldi ken ik ook. Bij WBSFH Breeding Guide is ook niets te vinden over Winde. Dus wat betekend dat? Verder heb ik ook al op de site van KWPN gekeken, maar ook daar helaas niets te vinden. KNHS? En in DL? Ik zou niet weten waar ik daar moet zijn...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:13

Moeilijk moeilijk moeilijk. Ehm. Probeer het anders eerst eens bij het Oldenburger Verband. En vraag een lijst van de nakomelingen van Vivaldi. Probeer daar dan in te zoeken. Ik denk dat ze je die wel kunnen verstrekken. Spijtig dat je niet weet wie de moeder is...
Is dat nou geen optie wat er wel een moet zijn. Contacteer dan eens de eigenaar van Vivaldi, voor de fokregistratie maar ik weet niet precies hoe dat zit. Je kunt het allicht vragen. Nee heb je en ja kan je krijgen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 18:17

Ik zal het eens proberen, mijn duits is wel heel slecht, en het engels van duitsers is weer heel erg slecht. Maar ik kan het idd wel even proberen. Als iemand nog tips heeft, hoor ik ze graag.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:09

Mijn duits is niet perfect maar ik wil je er wel mee helpen, graag zelfs.
Het is wel zo dat het resultaat wat langer kan duren omdat ik het best wel druk op het moment heb maar mail maar hoe en wat dan doe ik mijn best. Hoe meer info je hebt over WInde hoe beter.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 21:16

Oh heel erg bedankt alvast! Ik moet ff wat dingen zoeken, maar daar moet ik echt ff voor gaan zitten. Woensdag ga ik op vakantie, dus daarna zal ik je ff een PBtje sturen. Echt heel erg bedankt.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 21:26

Geen dank. Ik doe het graag!
Dan zie ik je pbtje na je vakantie tegen moet.
Veel plezier!