Is dit een droombaan of niet?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-01 20:27

Het zit me echt mee vandaag! Ik moest net oppassen op een paar kinderen. De moeder van de kinderen is stewardess en heeft best een hoge functie. Dus ik kom binnen zegt ze, ik heb echt een leuk bijbaantje voor je! En weet je wat dat is? Groomen in een vliegtuig waar paarden in meegaan!! Echt ik ben zo blij, het valt perfect te combineren met m'n studie, verdien 400 gulden per vlucht. Als ik langer blijf in een land wordt hotel betaald en het eten. Ook kan ik langer blijven in een land als ik dat wil, en dan later gratis terugvliegen. Zooo gaaf!!! Het baantje is nog niet 100% zeker, maar ik ga volgende week bellen. Hopelijk doet ze een goed woordje voor me. Ze zij dat affiniteit met paarden het belangrijkste was, ik hoef geen speciale opleiding, omdat ik ga werken als oproepkracht. Per vlucht gaat er zeg maar 1 prof mee. Ik hoop zo dat het gaat lukken, dit is gewoon een droom! En als ik hoor dat er meer mensen nodig zijn dan laat ik het hier wel weten!!


Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 20:31

DOEN.
Als mij morgen zoiets wordt aangeboden hoef ik allen maar te zorgen dat mijn paardjes op die dagen eten krijgen.
Meid ,de kans van je leven dus doen.
ben nu al jalours op je. Lachen

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 20:32

cool ja en het word goed betaald en je word goed verzorgt!!!!!!!!!!!

COOL

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 20:44

owww cool
ik hoef nu nog niet aan un baan te denken ( zit pas in de 1e Haha! )
maar ook ik zal t zekers gedaan hebben
doegie

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 20:46

als ze nog mensen zoeken....... Schijnheilig Schijnheilig
ik ben hard op zoek naar n leuk bijbaantje!!!!!!!!!!

ik hoop dat het wat wordt want het klinkt goed!!!

Sharda

..... leeg .....

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 21:09

Verward vergis ik me nou of ben jij gewoon een mega bofkont? Las toch vandaag ook een stukje dat je gevraagd bent om kwpn´ers te rijden en showen aan kopers? Waarom overkomt mij nou nooit zoiets Huilen

Leuk voor je!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 21:13

Wat n geluk heb jij zeg Knipoog
Wat stoer zeg! Echt een droombaan !!!
Gaaf hoor! Party!!

_________________
<font color="deeppink" size=1 face="tahoma"><b>Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer dan een miljoen waard!<font color="white">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-09-29 11:20 ]</font>

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 21:21

En nu maar hopen dat het doorgaat.Lijkt me een harstikke leuk baantje

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 22:02

Mazzelkont!!! Da's pas echt een droombaan! Ik hoop voor je dat het doorgaat! Dan ga je ook met keiberoemde paarden vliegen joh!!!!
Jat je een plukje manen van De Sjiem voor me??? Schijnheilig

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 22:12

Gaaf!! Zeg als ze nog mensen nodig hebben, doe dan een goed woordje voor mij? Haha!
Wat een droombaan, ik ben echt jaloers...heel veel plezier hoor als het doorgaat!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 08:48

Echt helemaal te gek!!! Meteen met beide handen aanpakken die hap *LOL* En wat het hotel betref...laat die maar voor wat het is en kom maar in mijn hotel *LOL* Kunnen we meteen gezellig meeten Knipoog Heel veel succes en ik zal voor je duimen dat je die baan krijgt...
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 09:29

Hihi, idd caballo dat had ik ook al in gedachten, aangezien er heel vaak op houston wordt gevlogen. Eerst maar even vanalles regelen volgende week, het zou kunnen dat ik dus nog te jong ben. Maar dat maakt ook niet uit, dan kan het volgend jaar. Het is ook wel lekker dat het als oproepkracht is. Bellen ze mij en kan ik niet, dan maakt dat niet uit. Ik ben echt heel erg aan het hopen dat het allemaal gaat lukken!!!!!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 10:01

he das echt gaaf..dan kom je misschien nog wel een keer mijn hoefsmid tegen, die begeleidt ook paarden opmvluchten...is echt supergaaf...enne als jij niet wilt, dan hou iik me aanbevloen, hoor..hihi

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 11:48

Wel een leuke baan alhoewel het vliegen met paarden me doodeng lijkt.
Ben benieuwd of het doorgaat.

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 14:47

phoe heee, doen man. Als ze nog een prof zoeken, ik wil altijd well komen praten.
Succes joh, als ik nog ooit paarden uit Canada ga halen dan weet ik bij wie ik moet zijn *LOL* *LOL*

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 16:08

Dat is gaaf! Gefeliciteerd ermee, joh.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 16:09

wil ik ook!!!!
echt gaaf voor je zeg
hopen dat het doorgaat

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:25

Ben jaloers!! *LOL*

Zou mij ook geweldig lijken, ben alleen bang om te vliegen (heb t al 10 x gedaan... Verward ) *LOL*

Dusty
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:06

wouw! Zoiets zou ik echt wel gaan doen! Maar ik weet alleen nog niet of ik tegen vliegen kan want straks ga ik over me nek. best banketstaafllig voor het paard niet? haha. Hoe zou een paard eigenlijk staan als het vliegtuig opstijgt? Volgens mij leunt ie dan helemaal tegen de want aan! Lijkt me ook eng voor ze.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:11

Zucht, reizen en paarden in een baan! Dat klinkt idd geweldig! Leuk voor je, nu maar hopen dat het allemaal door gaat!

Dan moet je natuurlijk wel vertellen hoe het er allemaal aan toe gaat met de paarden tijdens een vlucht.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:20

paasei.... ik dacht dat ik mazzel heb maar de laastse tijd heb jij het!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 20:58

Ik zal zeker verslag geven als alles doorgaat! Ik weet wel dat de grooms als enige van de hele crew blijven staan tijdens het stijgen en landen, omdat dat het meeste stressvol is voor de paarden, vanwege de luchtdruk. Belangrijk is dus om ze dan wat hooi ofzo te geven, zodat ze wat kunnen knabbelen. Helpt bij ons ook dus bij hen ook. Verder moeten hele nerveuze paarden af en toe even wat sedalin hebben, maar verder hoeven we niet echt heel veel te doen. Kan je bijvoorbeeld film kijken, en zo af en toe naar de paarden. Maar mijzelf kennende ben ik zo overberzorgd als ik weet niet wat dus zal ze niet lang alleen laten! Op de terugweg vliegen alle grooms buisness class., dus dan heb je het echt super relaxed. Ik vind echt dat ik enorm bof, maar eerst maar even kijken of ik er geschikt voor ben qua leeftijd. Maar goed, anders ben ik binnen een jaar geschikt, dus even wachten vind ik voor dit baantje absoluut niet erg!!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:05

djeez, toen ik dit berichtje las was het eerste wat mij te binnen schoot: cooooooooollllll!!!!! Echt meteen met beide handjes aanpakken zeg. Ik had al van meerdere mensen gehoord dat ze een dergelijk baantje hadden en was altijd superjaloers op ze. Hmm, nu ben ik dus ook jaloers op jou... Neh, valt wel mee! Maar echt heel leuk voor je dat je misschien zo'n baantje kan krijgen!

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:18

Ha mirte,

Ik ben in 1988 als groome meegeweest met 6 paarden naar korea. Het was best leuk om te doen, maar wel erg intensief. Je moet erg vaak naar de paarden kijken, we liepen constant met water te leuren voor ze en owee als er een in paniek raakt. We hebben moeten leren om in de ader te spuiten met een of ander spul zodat ze goed suf worden bij paniek en dat is nog niet zo makkelijk bij een paard wat erg raar doet. Gelukkig is alles tijdens deze 18 uur durende vlucht goed gegaan. Ik wens je veel plezier als het allemaal doorgaat, maar denk alsjeblieft niet dat je zo'n beetje vakantie hebt want dat is geloof ik niet helemaal waar. Je bent tenslotte samen met die ander verantwoordelijk voor de paarden. Vork

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 22:38

Ja ivar, ik ben mij daar ook wel van bewust. Ik heb ook gehoord dat er intensievere en mindere intensieve vluchten zijn, maar dat het wel hard werken is. Idd met water en van alles zeulen, maar dat vind ik geen probleem. Tegenwoordig is er de regeling dat iedere groom 3 paarden onder z'n hoede heeft. Ik weet dat het best aanpoten is, maar dat vind ik absoluut niet erg! Al zou ik geen moment kunnen zitten, dit is het gewoon helemaal!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, AmyJamess, Bengell, craiester, Diddykong, Esbjerg, IASCrawler, Jet, kimmetje26, Lalladidoo, laurabe, Lotje033, Mnoonn, Nikkii026, Paardjes83, SemrushBot, spookyskippy, Telpeva en 214 bezoekers