Foto's crosstraining Boekelo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Foto's crosstraining Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 22:05

23 augustus heb ik van Paul (Romkabouter) crosstraining gehad op het voormalige military-terrein in Boekelo.
Supermooi omgeving en genoeg sprongen om even zoet mee te zijn Haha!.

Karin en Marco waren ook mee en hebben video en foto's gemaakt.
Van de video zijn weer stills gemaakt, dus ik heb nu erg veel beeldmateriaal.

Heb de leukste en mooiste eruit gehaald (was wel moeilijk hoor, het waren er zoooveel), zodat jullie een beetje een idee hebben hoe het daar is en hoe het ging.

Eerst natuurlijk dressuurmatig een beetje losrijden:
Afbeelding

Daarna een paar sprongetjes gemaakt.

Eerst een steilprongetje:
Afbeelding

Daarna nog wat aanwijzingen van Paul:
Afbeelding

En toen een oxertje:
Afbeelding

Daarna begon het 'echte' werk Haha!.

Hier eerst wat stills van de video:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier de foto's:

Dit was een hindernis met 2 opsprongetjes en een afsprong:
Afbeelding

Op dit bankje had ik de eerste paar keer een stop, omdat ik niet goed aanreed en me niet genoeg concentreerde op mijn te rijden lijn. Hierdoor snapte Ret niet goed wat ik van hem vroeg (thanks Paul voor je goede uitleg OK dan! )
Toen ik eenmaal doorhad hoe ik mijn lijn moest rijden, ging deze sprong super: (helaas ZONDER hoofd)
Afbeelding

Deze afsprong was best redelijk hoog en Ret sprong hem zonder ook maar een moment te twijfelen Lovers :
Afbeelding

Toen gingen we door naar de coffin. Na de eerste boomstam liep de grond af, in het midden zat een greppel (die hier zo begroeid was met gras, waardoor hij erg moeilijk te zien is), daarna liep de grond weer omhoog en toen kwam de tweede boomstam.

De eerste keer dat ik aanreed, dacht ik dat het niet zoveel druk hoefde te hebben. Het zag er tenslotte uit als een 'normale' boomstam. Maar ik dacht er niet bij na dat de grond afliep en het voor Ret dus moeilijk te zien was waar hij moest landen. Doordat ik niet genoeg druk had stopte Ret dus de eerste keer:
Afbeelding

De tweede keer dat ik hem aanreed sprong hij hem super (toen had ik hem ook meer onder druk):
Afbeelding

Zoals ik al zei, was de greppel erg moeilijk te zien en de tweede keer vergat Ret hem te springen en struikelde. Gelukkig niks ernstigs, want hij stond vliegensvlug weer op om de tweede boomstam nog te kunnen springen (gek beest Haha!). Het ziet er alleen wat eng uit:
Afbeelding

En de laatste hindernis van deze training was een dubbelsprong. De eerste was een hek en deze sprong je vanuit het weiland. Na de eerste sprong liep de grond wat omhoog. Hier deed je 1 galopsprong en daarna sprong je tussen de bomen door van het muurtje af de bak in.
Voordat we begonnen aan de training zei Paul dat we die hindernis ook gingen doen. Ik vond hem er toen maar eng uitzien, maar toen we hem eenmaal aanreden, was er niks engs meer aan. Zelfs Ret keek er niet eens raar van op (mijn koele kikker Tong uitsteken ) :
Afbeelding

En toen was helaas ons leerzame uur alweer voorbij en mocht Karin Ret lekker uitstappen:
Afbeelding

Daarna heeft de eigenaar van het hele complex ons nog de hindernissen laten zien van de oorspronkelijke Military van Boekelo en natuurlijk moest Paul nog even langs bij de villawijk van zijn neefjes en nichtjes Haha! :
Afbeelding

Het was echt een hele leerzame dag met mooi weer, leuke grooms en een goede instructeur!

Ik zou zeggen Paul, kom in maart nog maar een keertje terug als je wilt Haha!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:08

Gaaf zeg!!!
OOit wil ik dat ook doen!!!
Die muur tussen die bomen is gaaf!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:16

ERG mooie foto's!
Wat een schitterend terrein is het, en het lijkt net of je het helemaal voor jezelf hebt, heerlijk!
Zitten mooie hindernissen bij hoor, en die van die paddestoelen, die heb ik net vandaag nog ergens gezien, even denken hoor...
Viel me op namelijk omdat ik dat zo'n ontzettend mooie hindernis vond.
Aha, zie het al, foto staat in de BIT bij het artikel over CCI Boekelo Lachen
Die struikelfoto ziet er idd niet fijn uit, maar hij ging dus mooi verder of er niks gebeurd was *LOL*

Ik heb trouwens je 2 andere topics over dit onderwerp verwijderd, iets te vaak op OK gedrukt misschien Haha!

Wat heeft Rom trouwens schattige laarsjes aan Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Cody op 15-09-03 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:17

Echt STOER gewoon, ik zou dat nooit durven, komt misschien ook doordat ik een fjord heb die weigert hoger te gaan dan 80 cm. hij ziet me al aankomen met een boomstam. Maar ik vind het heel leuk om naar te kijken. Een paar van je foto's wil ik wel een proberen na te tekenen. ik zal je t resultaat laten zien.

groetjes saskia en sjors

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:22

Hey en Ka, je kan nu mooi aan iedereen vertellen dat je op Boekelo gereden hebt Knipoog

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:24

STOER!!!! Echt gaaf zeg!!
Enne die kabouter kan prima lesgeven Lachen

Cody, die laarzen leent Rom van z'n moeder Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:28

Cool man! Haha! Dat wil ik ook zooo graag nog een keer doen. Echt super vet. Die greppel foto ziet er best eng uit inderdaad *LOL* Maar gelukkig was er niks ernstigs aan de hand.
Heel erg gaaf dat je daar les had! *LOL*

*geen onderschrift*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:35

Cody schreef:
Hey en Ka, je kan nu mooi aan iedereen vertellen dat je op Boekelo gereden hebt Knipoog


Dusss... Haha!

Er zaten wat hindernissen tussen die ik misschien nog wel had gedurfd, maar het overgrote merendeel was van het soort 'daar-heb-ik-een-zusje-voor' Haha!. Zij liever dan ik, die bank was best massief en die afsprong van die muur had ik haar ook niet nagedaan. En Retje pakt het allemaal zo goed aan, echt heel netjes.

Die eerste afsprongfoto is ook zo'n beetje de enige springfoto door mij gemaakt die gelukt is, bij de rest is Ret elke keer net uit beeld of ik heb een onthoofd zusje. Heb het fotograferen dus maar aan Marco overgelaten, filmen ging me iets beter af. Haha!

De film is trouwens een goede promo voor de lesgeefcapaciteiten van Rommie, hij doet het echt heel leuk en neemt rustig de tijd voor alles. Een prima instructeur, en zeker voor herhaling vatbaar!

BTW dat terrein dateert uit de jaren 60 (inclusief de rijhal op de achtergrond die nu tennisbaan is). Op het terras van het cafeetje op de een na laatste foto had ik echt het idee dat we veertig jaar terug in de tijd waren gegaan! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:42

ooit hoop ik hier ook te rijden met mn knol *LOL*
zijn jullie er in oktober met de milletery ook bij? Ik wel! Moet helpen daar (= gratis intree Haha!)

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 22:46

Boekelo is het weekend van 11 en 12 oktober he?
11 oktober zal wel de cross gereden worden, maar dan kan ik niet komen, want dan heb ik zelf cross in Diepenheim.

Vorig jaar was ik er wel bij en vond het heel erg gaaf.
Vind het wel jammer dat ik het dit jaar niet kan zien, maar zelf crossen is natuurlijk wel net ff iets leuker Haha!.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:47

de cross is op zondag, als het goed is...
weet nog niet percies wanneer het is Scheve mond

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:53

Naz schreef:
Cody, die laarzen leent Rom van z'n moeder Haha!

Shyte, heb ik dat aan iedereen vertelt ofzo Verward

Maar nogmaals compliment voor jou en Retje Lau! We hebben echt lastige sprongen gedaan! Super OK dan!


Hmm, check out my t-shirt *LOL*

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 05:19

Onwijs mooie foto's hoor. En ziet er allemaal echt stoer uit en je paardje heeft goede remmen Haha! Altijd fijn om te weten Tong uitsteken

Tegen de tijd op,langs de file,mijn moeder,mijn werk,ik word overal opgehouden.Op de bank buiten adem,oog van de storm.Zonder aan te raken,vallen boeken uit de kast,mijn sleutels net op tijd,DwarsDoorDeVoordeur.WanneerIkDeBochtUitscheur,ZalIkKeihardLachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 06:48

Wat heeft die kabouter daar nou te zoeken? Rom is toch een Cowbouter en geen springbouter??? Verward

Mooie foto's hoor. Rom, ik had wat meer luxe huisjes verwacht.

'Paint' it 'Black'

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:33

Rommie was in een grijs verleden Paulus de Crosskabouter, kijk maar eens in zijn profiel. Haha!

En wat die remfoto betreft: er is er ook nog eentje (een tel later genomen) waarbij Ret zijn hoef op de boomstam zet, best apart om te zien. Ach, beter dat hij stopt dan dat je gevaarlijke taferelen krijgt. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:34

In grijs verleden en nabije toekomst mag ik hopen Haha!

Kan ik het tegen Lau opnemen!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:44

Mooie foto's hoor.. dit is toch ook het terrein waar hillie traint Haha!

bimmezs
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:37

jeetje, wat gaaf zeg!

zo hard gevochten om bij ons te blijven...yusta ik mis je
01-09-92 SHY YUSTA 26-08-06

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:05

Leuke foto's en stills.

Leuk om te zien.
Lijkt me ook wel leuk om te gaan doen, SGW...

Niki

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:25

ziet er weer heel erg gaaf uit! Ik vind het zo onwijs knap dat je het druft! Ik ben 1 keer naar boekelo geweest en het is heel erg gaaf om te zien die cross.
dit jaar heb ik weer kaarten maar het is net dat weekend van de dvt dus ik ga maar niet

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:44

Wat je allemaal niet met een endurancepaard kan doen he Party!!

*grin*

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21


IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:21

He dat is bij Smeld Haha! Gaan ze bij ons van stal ook altijd heen. Ik ga dan vaak mee foto's maken Haha! Ziet er mooi uit de foto's die weigering is grappig Haha!

21-5-2010 Luc geboren!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:28

machie schreef:
de cross is op zondag, als het goed is...
weet nog niet percies wanneer het is Scheve mond


Zaterdag is de cross.
Ik ben er waarschijnlijk ook,misschien groomen.

Foto`s zijn leuk!
Afsprongetjes zien er stoer uit!

Brabantse Fries ;)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:56

Zo! Dat ziet er écht goed uit!
Knap van jullie dat jullie dat durven.
Volgens mij moet je paard toch wel veel vertrouwens in je hebben om zoiets te doen (en andersom natuurlijk ook)
Echt goed! OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers