Met Heros en Lilly op concours geweest!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Met Heros en Lilly op concours geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 17:30

Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst met Loopzicht's Lilly Marlene (van Obession) en mijn eigen pony samen op concours geweest (in Lierderholthuis).
Met mijn eigen pony ging ik voor de 3e keer M1 starten en met Lilly voor het eerst! (ze is pas 3!) in de B starten. Omdat er voor Lilly kopers kwamen kijken was ik wel een klein beetje zenuwachtig!

Het losrijden met Heros ging niet zo heel geweldig, maar ook niet slecht.
De eerste proef ging wel erg slecht, en toen we op B moesten aanspringen in de rechtergalop sprong hij zelfs op links aan Bloos Schijnheilig dat is ons echt nog nooit gebeurd . Maarja, daarna bijna gelijk door naar de 2e proef, die was in de Z-ring. Heros voelde al iets lekkerder aan, en toen mochten we beginnen.
De draf ging iets minder, maar de Galoponderdelen (en daarvan zitten er in proef 28 gigantisch veel!) gingen echt super!!

Met Lilly ging de eerste proef best netjes ook als was ik nogal gespannen omdat haar eventuele kopers stonden te kijken, maar ondanks dat ging het wel ok. De 2e proef ging naar mijn gevoel zelfs nog beter, ook al was ze helemaal "leeg". Toen moesten we wcahten op de prijsuitreiking.

1e proef met Heros in de M1: 147 (verdiend!)
2e proef met Heros in de M1: 1e prijs met 168!!! (ik was zoooo blij! 10 7-ens achter elkaar! bijna allemaal voor de galop!)
1e proef met Lilly in de B: 157!! en dat voor haar allereerste proefje! als 3 jarige!
2e proef met Lilly in de B: 151 (die vond ik zelf be\ter gaan dan de eerste, maar ben zeker niet ontevreden!)

Ik ben echt heel blij met de resultaten! 168 in de M, dat had ik niet eens durven dromen! Ik had nooit verwacht dat het zou goed zou gaan in de M1, vorige week Apeldoorns kampioen, nu weer 1e, echt super van mijn pony Lachen en mijn korte tijd met Lilly heb ik ook super afgesloten met die winstpunt! (helaas is ze de dag erna verkocht, gelukkig is Heros er nog! Lovers )

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:58

Gefeliciteerd met je 1e prijs.. Lachen Echt cool dat het zo goed ging..
Nou veder nog veel suc6 met je pony!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:47

Joh is Lilly nu toch verkocht ja? Nouja jij hebt in ieder geval van dr kunnen leren en zij ook van jou.
Jammer van je ene proefje met Heros die niet zo lekker ging maar die andere 3 gelukkig wel Lachen Fijn hoor

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 22:01

Maaike schreef:
Joh is Lilly nu toch verkocht ja? Nouja jij hebt in ieder geval van dr kunnen leren en zij ook van jou.
Jammer van je ene proefje met Heros die niet zo lekker ging maar die andere 3 gelukkig wel Lachen Fijn hoor


ja idd! Het was wel heel anders na bijna 5 jaar eigenlijk alleen maar op Heros serieus gereden te hebben! Nu pas merk ik eigenlijk hoe erg Heros veranderd is vannaf zijn 3e toen ik er voor het eerst op zat, en hoe hij nu is.

En achja, we rijden pas net M1, en het gaat al 100000x beter dan verwacht Lachen en in de 2e proef hebben we heel wat rechtgezet

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 10:45

Nou dat is zo te horen goed gegaan! Goed hoor, gefeliciteerd! OK dan! Party!!
De 2e proef met Heros heeft hopelijk alles weer goed gemaakt na de eerste proef Knipoog En super hoor, de eerste keer met Lilly. Toch ook wel weer een beetje jammer dat ze verkocht is want het is natuurlijk een hele ervaring om een jonge pony op concours uit te brengen.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:48

hardstikke goed joh dat is een hele dikke winstpunt.
en dan heb je lilly toch heel goed voorgereden dat ze meteen de dag erna verkocht was dus daar mag je ook best trots opzijn.

Annash
Blogger

Berichten: 26511
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:04

heey super biep!!! ik zei op de Gelderse toch dat Heros goed kon lopen?! haha Tong uitsteken had ik mooi goed gezien Haha!

en lilly... tja das gewoon helemaal tip top joh! en zo'n jong diertje .. doet me denken aan Dancer 1 jaar geleden Tong uitsteken