Balans....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Balans....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 21:28

Na heel wat getwijfel of ik het hier zou plaatsen, doe ik het toch maar....

Na 2 - 3 maanden zonder zadel gereden te hebben, rijd ik nu sinds een tijdje weer met zadel..... Een vzh-zadel van een stalgenootje overgenomen... ligt prima op Banjer.

Maar nu komt het... ik kan in dat stomme zadel mijn evenwicht en balans niet meer vinden...
voorbeeldje: Banjer heeft tegenwoordig buien dat ze niets liever wil dan hard lopen... op bepaalde momenten mag ze van mij... zonder zadel zit ik alles uit, blijf recht boven haar... maar met zadel schiet ik met mijn bovenlichaam van voren naar achter...

Mijn "sterke punt" is (volgens mij) dat ik mijn hele lichaam onafhanfelijk van elkaar kan bewegen, dus ik heb niet het idee dat ik op Banjer's rug bonk.....

Hoe kan ik mijn balans met zadel weer vinden??? Ter verduidelijking... we rijden western, maar wegens financiële situatie rijden we met een vzh-zadel.... beugels korter en langer ook al gedaan....


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:32

Zitles nemen aan de longe, of zonder beugels rijden?
Verder proberen je zelf zolang mogelijk te maken en te kijken waar je heen gaat, dus geen euro's zoeken Tong uitsteken

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:32

kan gewoon zijn dat dat zadel je helemaal niet past.

een simpel vb?

heb een ander zadel gekocht waar ik heerlijk in kan doorzitten, wat ik in m'n vorige zadel (jawel, ook een dressuuurzadel, gewoon ander merk) niet kon.


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 21:36

Ineke: als je geldgebrek hebt MOET je wel naar euro's zoeken... Schijnheilig

Kattebeest... hoe bedoel je? een zadel dat mij niet past?? zou heel goed kunnen hoor.... ik heb er alleen nog nooit van gehoord... Haha!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:43

sommige zadels zijn zo hard als een plank als het ware en stuiter je op en neer. of het kan zijn dat je kont er niet goed inpast ofzo, of dat het niet goed zit bij je knieen. Kan in ieder geval veel oorzaken hebben. Test het eens uit met een ander zadel, misschien?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 22:04

hmmm dat kan idd Suleika... het is een zadel van S&K... voor het mooie voor mijn achterwerk iets te groot denk ik.... ik weet niet of het op deze foto goed te zien is? (overigens weet ik niet wat ik verder aan het doen ben... volgens mij met de binnenteugel naar buiten sturen ofzo Verward )

Afbeelding

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:40

Wat grappig dat je zonder zadel beter kan zitten dan met zadel, is alleen maar positief denk ik! Ik denk dat je gewoon geen fijn zadel hebt om in te zitten eigenlijk... In een veelzijdigheidszadel zit ik ook voor geen meter
Zo te zien op de foto mis je inderdaad je balans... zonder beugels rijden vind ik nog steeds een hele goeie oplossing voor alles Bloos

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:15

Ik zou neit weten wat er mis is en wat je eraan kan doen....maar dat je niet prettig zit is duidelijk te zien op de foto....

Plaatje klopt ook niet helemaal.

Toch maar weer even zonder rijden, deze doorverkopen en verder sparen voor ene zadel wat wel klopt?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:04

het is niet zo heel goed te zien op de foto, maar aan de hand van je zit te zien likt het of je zadel wat te ver achterover ligt. Hierdoor kun je niet meer goed rechtop zitten en word je in een verkeerde houding gedrukt.

heb je misschien een foto met alleen dit zadel op banjer zonder jou en schabrak????

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:22

ja het zadel lijkt niet goed te 'passen' bij je knieen vind ik (als ik het goed zi tenminste). En net als wat sity zei, het lijkt idd dat je onprettig zit op dat zadel! Ik kan zo btw niet goed zien of het te groot is voor je achterwerk Tong uitsteken maar dat kan idd wel zo zijn ja!

groetjes!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:50

heeee vera!

nou wat ik op msn ook al zei.... lange beugels en zitten op die kont Haha!
net zoals je eigenlijk zit zonder zadel, en zo op de foto te zien kunnen je beugels wel ietsje langer... dus.. *LOL*

kuzzzz je kippie!!!!

Dag lieve mama...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 07:44

Sily"]
Toch maar weer even zonder rijden, deze doorverkopen en verder sparen voor ene zadel wat wel klopt?
[/quote]
Heb ik ook aan gedacht... maar zonder zadel buitenrijden vind ik niet zo verantwoord.... maar ik ben al aan het sparen.... Lachen

[quote="sjakie"]
het is niet zo heel goed te zien op de foto, maar aan de hand van je zit te zien likt het of je zadel wat te ver achterover ligt. Hierdoor kun je niet meer goed rechtop zitten en word je in een verkeerde houding gedrukt.

heb je misschien een foto met alleen dit zadel op banjer zonder jou en schabrak????
[/quote]Foto zal ik zondag maken... (Ostheopaat is gister geweest, mag zondag pas weer rijden of zadeltje erop.. Banjer is gekraakt....) maar we hebben gister wel weer gekeken en het lijkt idd wat achterover te liggen, maar drukt volgens mij (en nog 2 anderen... Knipoog ) achter niet in de rug....

[quote="Suleika schreef:
ja het zadel lijkt niet goed te 'passen' bij je knieen vind ik (als ik het goed zi tenminste). En net als wat sity zei, het lijkt idd dat je onprettig zit op dat zadel! Ik kan zo btw niet goed zien of het te groot is voor je achterwerk Tong uitsteken maar dat kan idd wel zo zijn ja!

groetjes!
idee had ik ook al... Haha! als ik met langere beugels rijd, dan zitten mijn knieën net iets voor de wrongen... (of achter... is maar niet van welke kant je het bekijkt... Haha!)

Echt heel erg onprettig zit het zadel niet... het heeft een redelijk diepe zit... en bij een vrolijke Banjer met buitenrit kan ik me iig wel met 1 hand goed eraan vasthouden (waar normaal zo'n "bokriempje" zit....)

en Kippie: ik doe mijn best... Haha!

Olybol
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 08:29

Volgens mij moet je gewoon even naar je zadel laten kijken, misschien moet het ding wat opgevuld worden. Zo op het eerste gezicht lijkt het of je ook niet recht kan zitten in het zadel, dus dan klopt het precies wat je zegt en kan je dus geen balans vinden. Het is het proberen waard, denk ik.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:15

Moet je eens in mijn zadel gaan zitten, die zit als een huis Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:58

mss voor jou summertje, kan best zijn dat iemand anders daar helemaal niet op kan zitten.

dat is het net. ieder paard/ruiter is anders.

dus voor sommigen is bvb model X van merk Y hét absolute topzadel. da's dan een zadel waar je dan 'automatisch' goed op komt te zitten.

terwijl dat zadel voor iemand anders een nachtmerrie is.

op een zadel dat niet lekker zit voor jou, kan je niet ontspannen, kan je niet in evenwicht zitten, kan je je zitbeenknobbels niet voelen, niet recht zitten,....

die onafhankelijke zit die je hebt, moet je wel kunnen bewaren volgens mij als je een 'voor jou en je paard' passend/ goed zittend zadel hebt.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:19

het zadel kan misschien wel goed liggen op Banjer maar hij moet ook op jouw maat zijn.
het is belangrijk dat je een niet te groot of te klein zadel hebt want dan kun je nooit helemaal lekker zitten.
Ik had (tweedehands) een 18 inch zadel gekocht waar ik nooit echt lekker op gezeten heb.
na een tijdje sparen voor een nieuwe de zadelpasservice laten komen, bleek dat ik een 17 inch moest hebben. die heb ik nu en sindsdien zit ik veel beter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers