Welke hengst voor deze merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Welke hengst voor deze merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 20:20

hi heb het al eerder gevraagd maar ben er nog niet uit. en kunnen jullie gelijk de goede en slechte punten van haar opnoem het is een lorenzo W (v. Ramiro) X ufarno

Afbeelding

Afbeelding

dit is ze dan


Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 20:25

dacht zelf aan de hengsten raddison indoctro sheraton ohorn flemmingh ik wil er graag een springhengst op mijn merrie is ook springen gefokt maar ze dressuurt beterdan dat ze springt ze heeft mooie gangen de draf zou ruimer mogen en een sterkere achterhand het is een laatrijppaard wat denken jullie er van welke hengsten kunnen en welke absoluut niet Jazz misschien isets of zijn zoon Norway ??? ik weet het niet!!!! er is zoveel keus

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:40

Je merrie lijkt me wat fijntjes voor zover ik het kan beoordelen op de foto's. Flemmingh zou ik daarom niet doen. Karandasj is misschien ook een optie voor je, fijn springpaard met goede gangen.

Als je graag een springhengst wilt zou ik niet voor Jazz of Norway gaan Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 20:45

wil je wat meer over karandasj vertellen ken hem niet echt en klopt jazz en norway zijn dressur hengsten beetje jammer ik wil er graag een springer op omdat ik weer wil gaan springen maar het paard moet ook goed kunnen dressuren de merri eis inderdaad fijntjes we dachten eerst ook dat haar papieren waren verruild met een ander paard maar bleek toch niet zo te zijn.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:06

Volgens mij met dank aan MissHIS Knipoog , stond toevallig ook op mijn PC Schijnheilig . In mijn profiel zie je een dochter van hem.

Karandasj 92.7645 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 18-05-1992
Kleur: Zwart(-bruin)
Stokmaat: 1.67 m
Pijpomvang: 21,5 cm

Verrichting 1995
Stap 7,5
Draf 8
Galop 8
Rijproef 8
Springen ohz 8,5
Springen vrij 8
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9

Totaal 75 punten
Plaatsing 1e van 27 (16)

Fokker D.W. Klein Velderman, Diepenveen

Fedor x Corrie Keur van Irco Polo x Risole van Meridiaan x Nanka van Cordon NWP x Telma van Leopold NWP

HK Den Bosch (04-02-1995) 3e plaats

Sterk gebouwde, langgelijnde rijtypische hengst. Het hoofd kon iets fijner uitgesneden zijn.

Bloedopbouw
De afstamming is zowel aan vaders- als moederszijde springgericht. Fedor doet van zich spreken als kwaliteitsvol springpaard, zoon van Darco die op wereldniveau sprong als zoon van de beproefde combinatie Lugano van La Roche en Codex. Van moederszijde wordt daaraan toegevoegd het bloed van Marco Polo via Irco Polo (Okay Jumper) en Meridiaan die de USA het internationale springpaard Northern Magic bracht. Moeder Corrie is overigens volle zuster van het springpaard Volvo´s Dollar Girl en onderstreept daarmee nogmaals de springgerichte bloedopbouw.

Moederrapport 1995
De moeder is een voldoende ontwikkelde, goed in het rijpaardtype staande merrie met sprekend hoofd en mooi oog. De nek is lang. De hals is goed van lengte en richting. De schoft kon langer. De schouder kon meer lengte hebben en mocht schuiner zijn gelegen. Rug en lendenen zijn goed gespierd en aangesloten. De croupe is goed van lengte en heeft een goede helling. Het voorbeen is wat strak en kort, het achterbeen is goed gesteld. Het beenwerk zou even meer kwaliteit mogen uitstralen. De stap is ruim en krachtig, de draf kon meer schoudervrijheid tonen; het achterbeen wordt wél voldoende ondergebracht.

Verrichting Ermelo 1995
Eerlijk, betrouwbaar, evenwichtig. Veel bereidheid om te werken, laat zich zeer goed bewerken. Drie goede basisgangen met voldoende ruimte, kracht en souplesse. Laat zich in dressuur fijn rijden, geeft zijn ruiter een goed gevoel. Ruim voldoende tot veel aanleg als dressuurpaard. Laat zich ook bij het springen goed rijden. Goede reactie; springt goed in de manier, veel afdruk en vermogen. Als springpaard veel tot zeer veel aanleg, geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel. Normaal stalgedrag.

Afstammelingen 1996 (veulens)
De veulens vormden een voldoende uniforme collectie. Ze zijn goed ontwikkeld, sterk gespierd en voldoende langgelijnd. De geprikte veulens waren amper voldoende rijtypisch, de geselecteerde veulens konden worden gekwalificeerd als voldoende rijtypisch. De geprikte veulens hadden eenvoudige hoofden met soms een bolle profiellijn. De geselecteerde veulens hadden goed gevormde hoofden. De veulens hebben weinig nek en ook de lengte van de hals is soms wat beperkt. De hals is breed aangezet en sommige veulens hebben iets onderhals. De schoftontwikkeling is wisselend. De schouder is soms steil en kort. De schouder is wel goed gespierd. De rug/lendenpartij is goed van lengte, soms wat week en ruim voldoende gespierd. Hoewel de staartwortel wat hoog is ingeplant, heeft de croupe een goede lengte. De goed gespierde croupe zou schuiner moeten liggen. De veulens hebben een goede, lange doorlopende broekspier. Het correct gestelde voorbeen is soms wat ingesnoerd. Het achterbeen is wat klein gehoekt en de insteek van de pijp in het spronggewricht is tamelijk scherp. Het fundament is goed ontwikkeld. De stap is ruim en gemakkelijk. De draf heeft souplesse en balans. De veulens missen nog wat afdruk en oprichting en sommige veulens gaan achter wat breed. Twee thuis geïnspecteerde veulens passen in het beeld van de collectie. De veulens gingen vergezeld van goede moeders.
Getoond: 24 (+2) veulens uit 124 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (Elsevier/RBI)

Website: www.watermolen.net

Hij kwam vorig jaar binnen op 1 in de KWPN-springindex voor hengsten met 4 t/m 6 jarige nakomelingen met een fokwaarde van 158. Oftewel een goede springvererver. Hij springt onder Willem Greve en heeft voorheen internationaal 1.40/1.50 gelopen onder Roelof Bril.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 09:57

Cantos zou misschien ook een goede hengst zijn.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 21:15

heelerg bedanktlijkt me wel een leuke hengst karandasj

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 21:52

schop

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:47

Van karandasj heb ik een aantal nakomelingen gezien op de IAN en ik kon er niet wild van worden Zijn gewoon mijn beesten niet...

Indoctro vind ik een hele fijne hengst, geeft ook wel wat meer massa en dat kan jouw merrie wel hebben. Er is ook een hele fijne zoon van hem goedgekeurd bij het AES, de oudste nakomelingen worden aankomend jaar drie, maar er zijn er een aantal die ik er erg goed uit vind zien.

Cantos vind ik ook 'leuk', maar die zou ik op jouw merrie niet aanraden
Dan zou ik eerder voor Casantos gaan, maar daar is nog niets bekend van de nakomelingen(hengst is 3 jaar).

Ik weet niet hoe jou merrie zelf van karakter is? Misschien is Animo wat Verward
Of ferro of een zoon van hem? (die willen vaak ook wel aardig springen )

Ik ken sinds kort wel een goed springende Jazz(eindelijk de uitzondering gevonden Party!! Knipoog ), maar als je een springer wil zou ik die gok toch niet nemen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 01:28

mijn merrie is erg werkwillig en vind het leuk als ze het goed doet en lin de omgang ook super is niet altijd onder de indruk van je maar het word steeds beter ferro ben ik zelf niet zo'n fan van heb veel nakomelingen van hem gezien die niet goed liepen of wat mankeerden.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:08

Citaat:
dacht zelf aan de hengsten raddison indoctro sheraton ohorn flemmingh


Wil je perse Van De Lageweg ? Pak dan Silverstone, hengst die tenminste fantastisch springt, goede rug.

Radisson/Sheraton ben ik niet zo gek van, of je moet een merrie hebben met een HELE sterke bovenlijn, maar ik kan de foto's niet zien,d us kan ik niet zeggen!

.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 14:46

de foto's doen het niet meer Verward

Live,LOve,'ndLaugh

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 14:59

Alikesflame schreef:
hi heb het al eerder gevraagd maar ben er nog niet uit. en kunnen jullie gelijk de goede en slechte punten van haar opnoem het is een lorenzo W (v. Ramiro) X ufarno

Afbeelding

Afbeelding



dit is ze dan


Afbeelding
van de voorkant

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 15:24

foutje ging niet helemaal zo als het moest wou er nog een foto bij plaatsen maar goed zo lukt het ook wel

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 15:35

Het zou wel aan mijn computer liggen maar ik zie ze nog niet!!!
Staan er ook foto's van in je profiel want dan kan ik daar wel ff kijken!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 15:38

ik stuur ze wel ff naarje toe

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 15:59

ow jah jij was dat dus die, die foto's stuurde?? Haha!
Echt super tof paard!!!!!!!
Maar ik zou echt even niet weten welke hengst daar geschikt voor is!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 17:31

Bloos ik word er verlegen van dank je wel. weet echt niet welke hengst erop moet zijn zoveel leuke nou cantos word het in iedergeval niet ik zit dus te denken aan nr1. sheraton 2.indoctro(eigenlijk 1 maar ja hij is zo duur) en voor de restradisson en nog een paar ben er in elk geval nog lang niet uit.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:29

Mja, nu doen de foto's het.

Ik kijk naar de eerste foto en dan denk ik, wil je een springpaard fokken zal ie wat meer horizontaal gebouwd moeten zijn. De rug lijkt me zo iets week op die eerste standfoto.

Wat zou ik dan niet doen.... Een Indoctro of Indorado afstammeling erop zetten, waarom, holsteiners staan bekend om hun zwakkere rug. Wat dus wel het belangrijkste is van mens/dier en dus ook paard. Wat je bij veel indoctro nakomelingen ook terugziet, ook bij Sheraton, weke rug , weinig schoft, vertikale halsaanzet met veel front. Anti-springpaard gebouwd.

Maar goed, de meningen zijn er vast over verdeeld.

Ik zou dus meer een hengst pakken als Silverstone, franse paarden hebben vaak een betere bovenlijn als holsteiners.

.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 18:53

ja klopt ze is wat week maar silverstone vind ik niet echt en leuke hengst hij lijkt mij zo duf

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:19

Citaat:
ja klopt ze is wat week maar silverstone vind ik niet echt en leuke hengst hij lijkt mij zo duf


Op de sprong is hij zeker niet duf, maar je moet geen hengst pakken die je niet aan staat.
Maar als iets week is zou ik daar zeker op letten en zeker geen holsteinse hengst op zetten, dus ook zeker geen indoctro of afstamming. Want de rug is het belangrijkste van een paard/mens.

.

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:10

Wij hebben ook een karandasj op stal en dat is echt een super beest, heel braaf in de omgang en heel werkwillig. Dat paard heeft een goede manier van lopen en kan ook nog eens goed springen. Zijn volbroer ervan, die is nu 4 heeft tijdens de competitie een 4e plek weten te behalen. Als ik een springhengst zou kiezen zou mijn voorkeur toch wel voor karandasj uit gaan. Ik heb de hengst zelf ook meerdere malen op concours gezien en was daar heel braaf.

Groetjes Sanne en Olrike N Lovers

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 20:47

Ja de rug is zeker belangrijk Is het verstandig het aan het stamboek voor te leggen of is dat geen idee.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:18

Zie ook het afstammelingenrapport inmiddels van Sheraton, zie de opmerking over de rug. Ik zou deze hengst dus zeker niet op jou merrie nemen.

Verder laat jezelf gewoon adviseren en geloof niet alles zo maar vlekkeloos, veel mensen hebben via een of andere link zomaar een connectie met een hengst waarvoor ze praten.

.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 20:04

ja heb het ook gehoord dus die word het sowieso niet meer misschien orame of cabochon wat vind je hier van


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers