Paard heeft jeuk aan zijn neus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marja25
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: omgeving Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 17:40

Mijn paard heeft nu al een aantal dagen jeuk aan zijn neus, tijdens het rijden wil hij elke keer schuren, en hij klappert elke keer met zijn lippen.
Ik zie niets bijzonders aan zijn neus.
Wat zou het kunnen zijn?

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 18:02

hier staat een paard met precies dezelfde sypmtomen. De gaan nu de komende 6 weken een aantal uitproberen, maar nu gaat het al een tijdje goed door de gevoelige plekken in de smeren met citroen. Misschien dat jij het ook eens kunnen proberen!

Marja25
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: omgeving Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 21:47

Weten ze al wat dat paard heeft aan zijn neus?
Als mijn paard het blijft houden dan zal ik het zeker proberen met citroen.
Hou me op de hoogte, ik ben er wel erg nieuwsgierig naar en als ik resultaten heb met de citroen, dan laat ik het wel weten!
Groeten Marja

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 15:02

Mijn paard wilt altijd zijn neus schuren aan zijn voorbeen. Maar dat alleen tijdens het rijden. Het is eigenlijk een tik bij hem. Zodra hij stilstaat doet hij het en telkens aan zijn rechter voorbeen. Het is om het schuim van zijn mondoeken de doen.
Ik mag hij niet toelaten tijdens het dressuurrijden, maar wel als we een rustpauze houden. Haha!

Bij mij is het niets erstig. Heeft je paard het ook in de stal? Verward Spreek je echt van erge jeuk? Verward

Marja25
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: omgeving Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 16:26

Mijn paard doet het voornamelijk tijdens het rijden, maar met poetsen loopt hij ook wel te jeuken.
Het is erg irritant met rijden ook omdat hij zijn hoofd dan omhoog gooit tijdens het klapperen met zijn lippen. Hij heeft dit nog nooit zo erg gehad en het lijkt wel of het de ene dag erger is dan de andere dag!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 17:01

Hoi Marja

Er bestaan allergieën bij paarden die dergelijke reacties kunnen opleveren maar het vreemde is dat die vooral in de zomer voorkomen. Zo zijn sommige paarden bvb allergisch voor zonlicht, anderen allergisch voor kleine vliegjes in hun neus.
Mijn vierjarige merrie doet het ook. Ze wil bvb haar neus over de grond schuren als je haar van de weide haalt, schudt veel met haar hoofd bij het rijden en wil continu haar neus aan haar voorbenen schuren. Door tijdsgebrek staat ze al een maandje stil dus ik weet niet of het slechtere weer voor verbetering heeft gezorgd.

groetjes

Anja

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 18:40

Ai, wat lastig. Is er niemand die weet wat eraan te deon? Verward Ik zou het niet willen meemaken! Lips are sealed

Verenaxox
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:49

Mijn paard heeft hetzelfde onder het rijden en stopt hij en gaat met zijn neus langs zijn voorbenen in winter of zomer en ook met buitenrijden zelfs als ik niet rijd doet hij het heb geen idee wat het is graag hoor ik wat je eraan hebt gedaan en of het heeft gewerkt

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:19

Balte schreef:
Hoi Marja

Er bestaan allergieën bij paarden die dergelijke reacties kunnen opleveren maar het vreemde is dat die vooral in de zomer voorkomen. Zo zijn sommige paarden bvb allergisch voor zonlicht, anderen allergisch voor kleine vliegjes in hun neus.
Mijn vierjarige merrie doet het ook. Ze wil bvb haar neus over de grond schuren als je haar van de weide haalt, schudt veel met haar hoofd bij het rijden en wil continu haar neus aan haar voorbenen schuren. Door tijdsgebrek staat ze al een maandje stil dus ik weet niet of het slechtere weer voor verbetering heeft gezorgd.

groetjes

Anja


Pollen kunnen ook de oorzaak zijn en sommigen zijn zelfs extreem gevoelig voor bijvoorbeeld regen (of zelfs miezer) druppels. Je kan eens proberen een "neusnetje" op je hoofdstel te zetten.
http://petssupermart.com/estoredata/upl ... snetje.png

JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Paard heeft jeuk aan zijn neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:34

Pssst, kijk eens naar de datum van dit topic :+

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Paard heeft jeuk aan zijn neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:14

Lol ^^ Ik heb gewoon braaf gereageerd op een topic uit de actieve lijst ^^. Misschien is een slotje wijs, ik zal vast niet de laatste zijn.