Primeline?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Primeline?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 20:01

Iemand al eens gebruik gemaakt van een systeem zoals bijv van Primeline.nl voor Dell? Koop nu en betaal over 12 maanden? Is het zo dat Primeline van te voren gaat kijken naar je inkomen etc?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:03

Ze toetsen bij BKR of je daar te boek staat als wanbetaler of niet.
That's it volgens mij.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 22:09

Ik stel te moeilijke vragen? Ik vraag alleen of er bokkers zijn die er gebruik van hebben gemaakt en die een antwoord weten op mijn vraag, als niemand een antwoord weet heb ik pech, maar waarom zou dat te moeilijk zijn? Verward Maargoed, iig bedankt voor jullie antwoorden Lachen.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:35

Koop niks wat je (nu) niet kunt betalen, tenminste, dat zou ik niet doen. Spaar dan nog even wat langer. Typisch Amerikaans om alles op afbetaling te kopen, helaas komt het ook steeds meer naar NL...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 23:04

Ik vind het opzich wel een oplossing, als ik gewoon elke maand 125 euro naar mijn spaarrekening laat overstorten (dus niet handmatig doe), dan heb ik het over een jaar dubbel en dwars bij elkaar, zeker als ik ook nog af en toe wat extraatjes daarheen stort en nog een maandelijks bedrag van mijn ouders.

Estranged

Berichten: 74
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:05

Darkfairy666 schreef:
je stelt te moeilijke vragen voor bokkers.


Spreek voor jezelf Haha!

Ze zullen inderdaad bij het BKR in Tiel toetsen of je openstaande schulden hebt. Zorg dat je voor jezelf zeker weet dat je na de gestelde periode het geld bij elkaar kunt hebben!

Lees voor de rest goed de voorwaarden door en laat je goed informeren door mensen in je omgeving of het op het internet. (Google:
http://groups.google.nl/groups?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=primeline&lr=lang_nl&sa=N&tab=wg)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:08

Primeline zou ik mee uitkijken. Kijk goed hoe de rente is (en of je niet eigenlijk driedubbel aan het betalen bent) en hoe de voorwaarden zijn.
Is het een lening of is het huurkoop?

Ik zou het zelf nooit doen (maar dat komt doordat in de schuldhulpverlening 9 van de 10 klanten een schuld hebben bij Primeline: die BKR toetsing zijn ze dus best soepel mee: zelfs de meest uitzichtloze gevallen kunnen nog lenen via Primeline ).

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 23:15

Het is geen lease oid. Het is echt uitstel van betaling, met geen rente.

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:16

primeline niet zulke goede ervaringen mee.. ze hebben nu geen rente en daar adverteren ze mee. maar dan ineens heb je wel rente.. ik weet niet meer precies hoe het zat... En wanneer je over je betaal datum heen zit heb je helemaal een woekerrente!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:19

haha syph, met geen........je bedoeld zeker zonder :p

sorry ben beetje flauw vandaag Knipoog

maar as het echt zonder rente is zou ik het gewoon doen, als je er zeker van bent maandelijks te kunnen sparen, dus jezelf ook echt 'dwingt' dmv automatische overschrijving, dat geld te sparen!
zodat je dus volgend jaar dat geld ook echt hebt!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 23:19

Als je zorgt dat je fatsoenlijk optijd betaald. Als er in het contract niets staat over rente invoering in verloop van de periode kunnen zij je niets maken. Gelukkig is mijn paps goed met contracten en administraties Haha!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:25

primeline kijkt alles na!!
Of je een vaste inkomen heb en of je over 12 maanden ook nog wel dat vaste inkomen hebt! als er een kans bestaat dat jij over een aantal maanden geen vast inkomen meer hebt gaan ze niet met je in zee.
Je moet overigens uitkijken met wat voor rente je erover moet betalen. Het is namelijk niet gratis, zij moeten er namelijk ook aan verdienen!

Ik zelf zou niet snel via afbetaling kopen, leen het liever van mijn ouders of een ander familie lid.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 23:29

Die mogelijkheid moet je dan wel hebben Lizz. Daarnaast, het is een uitgestelde betaal, wat wat anders is dan een lening of afkoop. En verdienen doen ze er wel op, er is een eenmalige kosten a 59.95. Op leasen verdienen ze al veel meer.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:34

Over die mogelijkheid heb je groot gelijk.
Toen ik het neerzette, zat ik al te twijfelen of je wel of niet rente moet betalen. En nu jij het hebt over die eenmalige kosten begin ik helemaal te twijfelen!! Verward
Ik zal het morgen even aan mijn vriend vragen! Die heeft ook iets via primeline gekocht.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:59

Ik heb het even voor je na gevraagd bij mijn vriend!
Die vertelde dat als je op afbetaling doet (bijv. elke maand een bedrag) dat je er dan wel rente over moet betalen, maar als je het bijv. over 12 maanden in 1 keer betaald dat je dan geen rente hoeft te betalen.

Hij heeft trouwens een fiets op afbetaling, hij betaald in jan 2004 dus ik kan nog niet zeggen of het bevallen is. Maar tot nu toe geen rare dingen mee gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:03

Primeline is wel gratis.
Dus geen rente
Alleen wel als je niet betaald op de afgesproken tijd.
Dan zit je er aan vast en hoe het dan werkt weet ik niet.

Maar dat jaar uitgestelde betaling is veilig.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:06

Op zich is primeline gaan slechte organisatie. Zolang jij maar op tijd betaald. Pas als jij niet voor een bepaalde datum betaald wordt er rente berekend.
Ik zou er wel mee oppassen. Je moet gewoon zeker weten dat je dat bedrag in bijv. 2005 WEL kunt betalen.
Mijn vader werkt bijna dagelijks met primeline en we zien gewoon heel vaak dat mensen het bedrag niet op tijd kunnen betalen. De rente die jedan betaald is echt gigantisch hoog.
Als jij nou bijvoorbeeld weet dat je volgend jaar je spaarloon vrij krijgt kun je het gewoon dan in 1 keer aflossen.

Denk er iig heel goed over na.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:33

Als je het geld nu niet hebt, gewoon nu niet kopen... Lachen
Je kunt wel van alles willen, maar als je het nu niet kan betalen, kun je beter EERST 12 maanden sparen en dan kopen, ipv andersom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:02

Je kunt ook zeggen, dat geld heb ik al, maar ik kan het nog lekker een jaar op de bank laten staan Lachen
Niet dat dat met de huidige rente opschiet, maar oke Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 10:03

Ik ga elke maand een automatische overschrijving laten doen, zodat ik het geld volgend jaar zeker heb, plus rente en rekening houdend met extra kosten. Ik zorg dus dat ik zeker 300 euro meer heb dan als eigenlijk nodig is, mocht er toch iets fout gaan. Bedankt voor jullie reacties!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:06

Ik pas voor mezelf toe: Koop niet wat je niet kan betalen... en geef geen geld uit wat je niet hebt...
Voor dingen zoals pc, kleding, luxe-spulletjes enzo toch zeker... Heb je het geld niet, moet je maar sparen tot je het hebt en dan pas kopen...

Voor dingen als een huis e.d. is het wel anders als je daar een lening voor aangaat ofzo... of koop op afbetaling voor een auto... Maar voor de dagdagelijkse dingen of voor een pc o.i.d. no way dat ik ooit geld zal lenen of op afbetaling kopen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:07

ik HAD een primeline kaart en dat is gewoon een Doorlopend Crediet. Je kan dus vrij simpel heel duur geld krijgen van Primeline. Ik zou het niet doen want het kost echt een berg geld. Ik heb m verknipt toen ik mn lening afbetaald had. En ik doe het noooooooit meer.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 10:07

Pc is geen dagdagelijks ding aangezien mijn school, stage en hobbie er mee te maken heeft. De pc is in feite voor mij belangrijker dan een auto (Die al drie dagen 's morgens niet wil starten Boos! ).

Gijsenkim het gaat niet over een lening of lease zoals ik al eerder noemde, het gaat om een uitgestelde betaling Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:14

Persoonlijk vind ik zoiets wel eng, als je het geld nog niet hebt.
Je weet nooit wat er in een jaar gebeurd, dus lees de voorwaarden erg goed, hoe het zit, na dat jaar.
Want Primeline doet dat gratis lenen niet zomaar, denk dat er veel niet betaald krijgen en dat hun daarop zoveel verdienen.

Wij hebben ook een keer meegedaan met primeline.
Marco wilde een nieuwe motor. En zijn oude om in te ruilen.
We hadden het geld staan, maar wij hebben afgesproken dat we een pot hebben voor onvoorziene dingen.
Daar mogen we niet aan komen voor iets wat niet met spoed nodig is.
Dus als we die pot niet meerekenden kwamen we 2000 gulden te kort.

Eigelijk waren we toen maar wat rond aan het kijken, voor wat voor motor hij over een poos eigenlijk wilde.
Maar er werd onverwacht hoog geboden voor zijn oude motor, dat het ook jammer was, dit te laten schieten.
Dus ja, wat dan Lachen

Toen hebben we een dus meegedaan met primeline, wetende dat we het geld eigenlijk hadden, maar er van onszelf niet aan mochten komen.
Een geruststellende gedachte, mocht er met het sparen plotseling iets fout gaan.
Gelukkig hebben we binnen dat jaar netjes betaald, zonder aan onze pot te hoeven zitten.
En je bent dan idd netjes van Primeline af, zonder verder gezeur.