Bokker verwikkeld in internationale oplichtingszaak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Bokker verwikkeld in internationale oplichtingszaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:46

Wat het begin moest worden van een rooskleurige toekomst met haar nieuwe paard eindigde echter in een nachtmerrie waar tot op de dag van vandaag nog geen einde aan lijkt te komen.

In oktober 2005 nam bokker Rivano een paard op proef nadat deze op basis van röntgenfoto’s was goedgekeurd. Bij aankomst op stal bleek het paard echter kreupel aan 3 benen te zijn. Rivano werd vervolgens medegedeeld dat ze het paard dan ook maar voor de volle prijs moest kopen. Omdat ze hier niet mee akkoord ging heeft ze in verband met een mogelijke rechtszaak een second opinion aangevraagd. Op de tijdens de keuring gemaakte röntgenfoto’s bleek tot ieders verbazing dat het paard opeens over ernstige chronische aandoeningen aan alle 4 de benen bleek te beschikken en was inslapen de enige humane optie. Deze aandoeningen moesten zelfs al jarenlang aanwezig zijn.
En dat ze niet de enige gedupeerde was bleek al snel.

Hoe het vanaf dat moment zou lopen kon niemand voorspellen. Nu precies een jaar later is het paard nog in leven, blijkt de dader vooralsnog een voorsprong op justitie te hebben en neemt de gedupeerdenlijst opmerkelijke vormen aan.

Lees hier het volledige achtergrond verhaal van Dak, het proefpaard van Rivano.

Sjoert

Re: Bokker verwikkelt in internationale oplichtingszaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:47

Omdat er nog veel ontwikkelingen plaats zullen vinden is met de moderator van [VN] afgesproken dat elke relevante update hier geplaatst zal worden. Reacties kunnen alleen in de link hierboven gepost worden. Zo blijft het [VN] schoon en overzichtelijk.

Wegens privacy- en veiligheidsoverwegingen kunnen helaas niet alle ontwikkelingen vermeld worden.

Moderatoropmerking:
In dit topic dus niet reageren!

Sjoert

Re: Bokker verwikkeld in internationale oplichtingszaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 11:30

20 oktober 2006
Dak is vandaag bij de dierenarts geweest om nieuwe röntgenfoto’s te laten maken. Ik heb de oude foto’s meegenomen zodat de dierenarts een uitspraak kan doen of het in een jaar tijd vooruit of juist achteruit gegaan is. Is het achteruit of hetzelfde gebleven dan is het beter hem alsnog in te laten slapen.

Uitspraak:
De oude foto’s waren moeilijk te openen op de computer in de kliniek, dus de officiële vergelijkingsverklaring krijg ik nog. Wel hebben we de nieuwe foto’s besproken en daar zijn in ieder geval dezelfde aandoeningen op te zien. Pluspuntje: hij had in zijn achterbeen botwoekeringen, maar daar is nu door het doorwoekeren brugvorming ontstaan. Dat is eigenlijk goed nieuws. Hoewel de officiële verklaring nog komt kon de dierenarts melden dat Dak goed draaft voor een paard met zulke aandoeningen en er nu geen acute noodzaak was hem uit zijn lijden te verlossen.

Maar of ik hier nu mee geholpen ben? Als Dak toevallig wel kreupel gelopen had? Was de DA dan tot dezelfde conclusie gekomen?
We wachten nog even het officiële eindrapport af, maar het ziet ernaar uit dat het: ‘ietsie pietsie' beter geworden is. Maar hoe nu verder?

Lees het volledige Verslag van de Dag hier:
viewtopic.php?p=19375946#p19375946

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:31

Om jullie deelgenoot te maken van het zen-proces dat Wachten heet, hier een kleine update.

Heb van PayPal een bericht gehad dat Mandy 1000,- naar me heeft overgemaakt, met de persoonlijke mededeling dat de rest erna komt. Omdat ik geen PayPal account heb, heb ik haar gevraagd om het per bank te doen. Het nieuwtje: Vandaag een mail ontvangen dat ze het hele bedrag nu per bank gaat overmaken.

Klinkt als geweldig nieuws.
Maar het motto blijft: Eerst zien, dan geloven.

Ik dacht toch: ik schrijf het hier even, want dan kunnen we samen wachten of ze het dit keer echt gaat doen. En als ze het weer niet doet, kunnen we samen weer verontwaardigd zijn.
Gedeelde smart, is halve smart. Knipoog

Moderatoropmerking:

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:55

Volgend jaar komt er een nieuwe zender op de kabel waar 24/7 alleen paardenprogrammas worden uitgezonden. Op zich al geweldig nieuws natuurlijk.
Krijg ik opeens een verzoek of er voor deze nieuwe zender misschien een reportage gemaakt mag worden over Dak & zijn verhaal…

Heb vandaag telefonische contact gehad en binnenkort bespreken we de details.
Dak op nationale TV! (en ik ook ben ik bang, Nagelbijten / Gniffelen )

Had al een tijdje het idee dat ik het leuk zou vinden als Dak een soort van “vereeuwigd” zou worden. Met een foto in een tijdschrift bijvoorbeeld. Of op TV bij Peter R… Dan heeft hij voor me gevoel echt bestaan.
Moet eerlijk bekennen dat ik niet wist dat deze zender eraan zat te komen, daarom was de verassing extra groot. We weten nog niet precies wat de insteek zal worden, maar Dak staat in de hoofdrol.

Dak heeft nu al sterallures en eist dat Mari van de Ven zijn haar doet…

Voor de geïnteresseerden in HorseChannel hier 2 bokt links:

Jeugd gezocht voor talkshow:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=691738&hilit=

24 paarden TV:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=144&t=650694&hilit=

Moderatoropmerking:

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:49

Korte nieuwsflits:

Mandy heeft 100 euro via PayPal naar me overgemaakt.
Heb het naar mijn eigen bank overgemaakt, en als het er is, vind ik het pas *echt*.
Nog vele euro's te gaan! Maar goed, de antibiotica & luchtwegverwijders zijn (waarschijnlijk) alvast deels vergoed...

Moderatoropmerking:

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:06

Afbeelding

Vandaag 5 februari 2007 is Dak in zijn wei door de dierenarts ingeslapen.

In november merkte ik al dat de achteruitgang sneller ging dan verwacht. Ik had besloten tot 15 februari te wachten op een wonder, tenzij eerder ingrijpen noodzakelijk was.
En achteruit ging het snel, terwijl alle paarden naar het hek galoppeerden kwam Dak als laatste aangestrompeld, hij zag er zo moe uit. Mijn hart brak hem zo te zien. Niets herinnerde aan dat fiere paard van toen. Wanneer was eigenlijk de laatste keer dat ik hem heb zien draven? Het was december en mijn besluit stond vast. Op Bokt heb ik er niets over geschreven. Ik vond het zo erg, het besluit stond vast, maar misschien was ik nog in de ontkenningsfase. Heb de dierenarts gebeld, hij stond me heel netjes te woord, nam alle tijd. Ik zei hem half februari.
Maar plots kwamen we in een stroomversnelling terecht. Door een samenloop van omstandigheden had hij die dag de kans gekregen de 7 jarige dochter van de pensioneigenaresse aan te vallen. Ze deed niets, was niet in zijn buurt, maar voor hem voldoende rede om haar aan te vallen, op de grond te gooien en te trappen waarbij hij haar arm raakte. Röntgenfoto’s wezen uit dat er niets gebroken was.
Wat moet je met een paard uitspoken om hem zo verknipt te krijgen dat hij zonder aanleiding een kind besluit aan te vallen die op een afstand langsloopt?

Ook zijn kogels waren weer dik, zijn voorbenen hield hij stijf. Maar misschien dat dit toch voldoende reden was om een goedkeuring te krijgen. Zou ik weer een NEE krijgen, dan weet ik niet wat ik gedaan zou hebben. In gedachte passeerde allerlei actie plannen de revue. Ik zag ons al bijna op Hart van Nederland..
De rechtsbijstand meldde weer dat hij pas ingeslapen kon worden als dat wettelijk gezien akkoord is. Het moet toch niet gekker worden dat een paard met pijn, uitzichtloze situatie, en toch ook een gevaar voor de omgeving, nog voor onbepaalde tijd in leven gehouden MOET worden omdat een alle wetten aan haar laars lappende -K- zich ergens verstopt heeft? DAT zullen we nog wel eens zien! In een mail heb ik omgeschreven dat het nu gewoon echt niet meer kon, onhoudbare situatie, etc., en het werd wachten op antwoord uit Duitsland. Toen kwam het “verlossende” antwoord: ‘Alleen als de DA een verklaring zou tekenen dat het inderdaad een onhoudbare situatie was en inslapen noodzakelijk.’ dan kreeg ik toestemming.

Toen ben ik alles gaan regelen.
Er was nog een tegenvaller dat het tegenwoordig niet meer mogelijk is de Rendac op dezelfde dag te laten komen, en hij dus een nachtje moet blijven liggen. Vind het een vreselijke gedachte.

Maar nu is het voorbij.

Ik troost me met de gedachte dat Dak nooit meer pijn zal hebben.
Niemand Dak ooit nog pijn zal doen.
Dak niemand meer iets kan aandoen.
En niemand Dak meer op kan komen eisen.

Lieve Dak, ik zal je nooit vergeten.
Ik koester alle mooie, leuke en grappige momenten met jou.
Het maakte me niet uit wat mensen over je zeiden, wij wisten wel beter.
Lieve schat, slaap zacht.

Ook jullie allemaal bedankt voor de steun! Het heeft echt veel voor me betekend.

Dak The Musical werd toch geen sprookje.
Ik draag het lied van James Blunt op aan mijn dappere paard.

I'd spend a lifetime with you.
I know your fears and you know mine.
We've had our doubts but now we're fine,
And I love you, I swear that's true.
I cannot live without you.

Goodbye my lover.
Goodbye my friend.
You have been the one.
You have been the one for me.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:07