Slik... tis weer zover

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Slik... tis weer zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 17:29

Stotteren... niet uit mijn woorden komen... faalangst... mensenvrees... het heeft allemaal met elkaar te maken en is elke keer opnieuw tijdelijk!

Maar waar het door komt of vandaan komt? Geen idee...

Vandaag merkte ik t, ik moest in de les voor de klas komen en kwam totaal niet meer uit mijn woorden in het begin, ik kon mezelf nog toespreken dat ik ff ergens anders aan moest denken en toen ging het wel goed, maar dit is het begin van een erge periode...

Ik snap het niet... er zijn van die periodes dat ik echt niets durf en stil val, etc... Normaal gesproken ben ik wel verlegen, maar niet bepaald stil/non-actief... eerder hyperactief en veels te open *LOL*

Zou t een tweede persoonlijkheid zijn? Schijnheilig Knipoog Achja, ik moet er maar aan wennen dat ik soms weken/maandenlang niet zo'n held ben en de rest van het jaar gewoon alle risico's neem en iedereen aanspreek...

Je bent apart of niet... Verward


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:39

wel een beetje apart ja..
Maargoed ik heb het zelf ook Haha!
Maarja ik ben er wel aan gewend..

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:07

ik heb t ook ik durf echt niet voor de klas ik haat t iedereen zit je zo aan te gapen en moet over een tijdje spreekbeurt ned. word echt een hell.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:18

Iedere gek heeft z'n gebrek Leon Tong uitsteken.


Maar ff serieus, is het een tijdelijk iets dat je eens in de zoveel tijd hebt? Komt het vaker terug? Soort van faalangst?

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:28

Dat kan te maken hebben met bepaalde zaken/veranderingen in je leven. Als je voor jezelf op een rij zet wanneer dat telkens is en wat voor omstandigheden daarbij kwamen kijken vind je er misschien een lijn erin. Misschien een goede tip om dat eens op papier te zetten, als je er nu niet achterkomt kun je het gebruiken voor de volgende keer.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:36

Pff, ik heb hetzelfde, maar dan constant. Gewoon in 'n klein groepje mensen, 5 ofzo, dan lukt het allemaal wel. Maar zo gauw het een wat groter groepje is... pff, dan kom ik niet meer uit m'n woorden en krijg een knalrode kop.
Verschrikkelijk. We kregen vandaag te horen, dat we over een aantal weken een spreekbeurt Engels in de klas moeten doen, over een boek dat je hebt gelezen. Ik zit me er nu al over op te winden. Niet dat ik me zorgen maak om dat engels, dat lukt me slapend, maar om het voor de klas staan. Ik krijg al hartkloppingen en 'n knalrode kop als ik eraan denk. Echt vervelend.

Ik heb ook geen idee wat je eraan kunt doen. Wel vreemd voor je dat je het steeds tijdelijk hebt, da's misschien nog wel rottiger dan het constant te hebben.
Als er iemand 'n oplossing weet, graag Haha!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:37

Zou ook simpelweg te maken kunnen hebben met je leeftijd. Niet om het niet serieus te nemen, dit is heel vervelend als het gebeurd. Maar rond jouw leeftijd had ik daar ook heel erg last van. Niet dat ik ging stotteren en verlegen werd, maar op andere manieren. Het lijkt dan net of je jezelf niet meer bent, of opeens weer heel iemand anders. Volgens mij heeft het echt te maken met jezelf ontdekken en jezelf leren kennen want het raakt steeds meer in balans.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:08

En het heeft ook nog eens te maken met je hormonen. Er schijnt elke maand een periode te zijn van enkele aaneengesloten dagen dat je minder goed uit je woorden kunt komen.
En ik heb het ook nog wel eens hoor, als ik voor de klas sta.
De ene dag kan ik wel aan 300 leerlingen lesgeven bij wijze van spreken, de andere dag weet ik bij 10 van de zenuwen al niet meer waar ik het zoeken moet. Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:15

Ik ben altijd vreselijk nerveus maar schijn toch de kunst van het presenteren en praten in het open te verstaan Haha!. HEel raar want voor die tijd is het doodeng. Ik heb ooit een cursus presentatie gedaan, had ik mijn presentatie gegeven, kreeg ik de vraag 'waarom ben je hier'?
huh? Haha! Nou om te leren presenteren? Nou was niet nodig Haha!

Maar, veel oefenen en doen SD. Kan je ook achterhalen of er steeds als je dat hebt dezelfde aspecten in voorkomen?

'Paint' it 'Black'

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:32

volgens mij heb je mij gewoon al te lang niet meer gezien! Dit zijn afkickverschijnselen Haha! Cool Schijnheilig

Nee serieus ik denk ook dat het te maken heeft met je leeftijd! andere mensen leren kennen, keuzes maken! wordt je allemaal heel onzeker van!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:36

Of ben je soms verliefd? Lovers En kun je bij de gedachte aan hem/haar niet meer uit je woorden komen Haha!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 21:13

Siempie: het is idd steeds iets tijdelijks...

een periode dat ik net zo'n watje ben, behoorlijke depri-buien heb en nog veel meer... Ik houdt t dan maar op de leeftijd, dat ik er nog wel overheen kom Knipoog

binky: verliefd ben ik wel, dan stotter ik ook wel eens of kom ik niet uit mijn woorden, maar dit is anders *LOL*

Onzeker ben ik heel mijn leven al geweest over mezelf, sinds het uit is (of eigenlijk al tijdens de relatie) met Dennis werd ik steeds zekerder over mezelf. Maar idd ik ben een soort van nieuw leven begonnen, nieuwe vrienden en alles... misschien dat ondoordacht dat de oorzaak is... dat ik dan ook bij oude bekenden spontaan zo onzeker word.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:18

Gelukkig wet je wel dat het weer overgaat.
Gewoon een onzekere periode in je leven.
Is heel normaal, hoe vervelend het op dit moment ook mag zijn.


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:41

snowdon schreef:
Siempie: het is idd steeds iets tijdelijks...

een periode dat ik net zo'n watje ben, behoorlijke depri-buien heb en nog veel meer... Ik houdt t dan maar op de leeftijd, dat ik er nog wel overheen kom Knipoog

binky: verliefd ben ik wel, dan stotter ik ook wel eens of kom ik niet uit mijn woorden, maar dit is anders *LOL*

Onzeker ben ik heel mijn leven al geweest over mezelf, sinds het uit is (of eigenlijk al tijdens de relatie) met Dennis werd ik steeds zekerder over mezelf. Maar idd ik ben een soort van nieuw leven begonnen, nieuwe vrienden en alles... misschien dat ondoordacht dat de oorzaak is... dat ik dan ook bij oude bekenden spontaan zo onzeker word.


Nieuwe vrienden want hij heeft Fasel geknufd (was lekkel he Haha! ).

'Paint' it 'Black'

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:44

Ik stotter dus de laatste tijd ook soms, als ik boos ben ergens over of als ik iets heel enthousiast wil vertellen. Als ik boos ben kan ik zo een minuut stilzijn voordat er een woord uitkomt, heel frustrerend. Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:47

misschien heeft het te maken met je hoormoonspiegel ofzow whaha ik zou het niet weten!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:48

Ik herken dit wel een beetje. Als ik een tijdje niet lekker in mijn vel zit dan kan ik ook zo vreemd reageren.. Bij mij duurt het dan een paar weken en dan gaat het weer over als ik me ook weer wat beter voel..
Ik probeer wat afleiding te zoeken en ga op die momenten situaties waarin ik problemen verwacht liever even uit de weg. Misschien niet de beste oplossing, maar het scheelt wel veel stress en onzekerheid.

* To Belg, or not to Belg *

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 22:06

Fasel schreef:
Nieuwe vrienden want hij heeft Fasel geknufd (was lekkel he Haha! ).


*LOL*

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:31

Ik ken het gevoel wel ja, maar tips? Pfoe geen idee...

Maar ik help je wel over je stilheid heen hoor in Lunteren Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Machie

Berichten: 15996
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:39

Fasel schreef:

Nieuwe vrienden want hij heeft Fasel geknufd (was lekkel he Haha! ).


echt niet, hij heeft mij gemeet *LOL*
(denkt aan zn vorige avatar Tong uitsteken)

maar sterkte ermee, leon Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 00:08

Ik dacht al even in de les, gaat dit wel goed Verward Joh, maak je niet druk, je zegt zelf het is tijdelijk, dus is het tijdelijk en gaat het ook weer over. Sterkte in ieder geval zou ik zeggen. Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 05:03

En Machie??? Waarom denk je dat die avatar er niet meer is? Omdat mijn knuf lekkerder was dan die van jou Haha!

'Paint' it 'Black'

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:21

Ik heb ook last van die periodes dat ik in een keer weer het onzekere miepje ben, last van faalangst enzo. Dan gaat het weer hardstikke goed en ben ik weer zekerder van mezelf. Ik heb er geen oplossing voor, behalve dan misschien mee leren leven. Ik weet wel dat er bepaalde mensen zijn die je in een onzekere dip kunnen praten, daar probeer ik dus zoveel mogelijk bij uit de buurt te blijven. En waar ik momenteel over aan het denken ben: stel ik niet te hoge eisen aan mezelf (en anderen) oftewel ben ik te perfectionistisch? Ik probeer nu ook te accepteren dat iets goed is, en het dan niet nog beter willen doen, erg moeilijk overigens.

Sprakeloos

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 11:58

Fasel schreef:
En Machie??? Waarom denk je dat die avatar er niet meer is? Omdat mijn knuf lekkerder was dan die van jou Haha!


*LOL* *Tss jullie zijn allebei lievvv hoor!*

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:05

snowdon"]
[quote="Fasel schreef:
En Machie??? Waarom denk je dat die avatar er niet meer is? Omdat mijn knuf lekkerder was dan die van jou Haha!


*LOL* *Tss jullie zijn allebei lievvv hoor!*
[/quote]

Zolang ik de lieVste maar ben Clown Schijnheilig

'Paint' it 'Black'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, TessaxQuincy en 131 bezoekers