Wat vinden jullie van dit paardje+ vraagprijs foto

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Wat vinden jullie van dit paardje+ vraagprijs foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 23:46

Hoe vinden jullie dit paardje:

(hieronder meer info, over de vraagprijs en meer info over het paardje!)
Laat even weten wat jullie ervan denken, ik vind het namelijk erg goedkoop, maar ik kan me vergissen!?

Sirena 2 jaar.
Afbeelding

Sirena 2 jaar.
Afbeelding

Sirena 1 maand + moeder.
Afbeelding

Sirena haar vader.
Afbeelding


Dear Tessa,

Yes we did get your mail.

I think with € 5.000,- you will be able to buy a very good Andaluz horse without papers. I wouldn’t bother so much about PRE papers as they are so much more expensive. And the ordinary spanish horses are also very good.

We do want to sell our beautiful mare Sirena; she is dark brown (castana) with black mane and tale. Her father was a very beautiful strong stallion whom we have sold 2 years ago, and her mother a black andalusian mix mare. Sirena was born here in our stable 15th December 2001, so she will be 3 next year.

She grew up with our family and with other foals, so she is used to peaople and to be tied and washed even with the farriar to have her feet cut she behaves well now.

I will have a look for some pictures or at least I can take some next weekend. I found 3 pictures, 1 from last year and 1 from April 2003 and one as a foal with 4 weeks old. But now she looks much more like a horse!

One picture I found of her father, the brown stallion.

But what shall we do if you like her and someone else also wants to buy her.

We only decided to sell her recently because now we have got the quarterhorses, we have to sell a few horses…

The price now would be € 1.500,-. Next year we don’t know…

I think she will be a very very good riding horse, knowing her parents and seing her now.

And brown andaluzian horses are special because they are mostly white.

So why not think about buying a young horse now; the money you would safe on the purchase price you can put into keeping her stables on a yard in a field with other horses (cheaper than a box) and still safe a lot of money.

Sirena has got strong bones and joints, her father had really a strong body

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:50

Dus ze heeft wel papieren? Ze lijkt zichzelf wel een beetje tegen te spreken. Eerst zegt ze: "I think with € 5.000,- you will be able to buy a very good Andaluz horse without papers."
Daarna zou ze haar 'perfecte' paard met een superkleurtje wegdoen voor €1.500,-
Het is wel goedkoop iig.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 23:58

dat van die 5000 euro, dat was een vorige vraag van mij en dat gaat over een PRE andalusier, dit paardje op de foto is geen PRE, dat is het verschil Lachen

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:10

Ik vind het een mooie dame hoor, ik wil ooit ook nog eens een bruine Anda of Lusitano maar die zijn zo ontzettend duur!
Waar komt ze vandaan? Ze staat in het buitenland toch? Dan zal je voor invoeren in Nederland ook wel een aardig bedrag kwijt zijn denk ik?
Ik zou haar sowieso laten keuren en indien goedgekeurd gaan beslissen, het is idd wel erg goedkoop maar misschien heb je gewoon geluk?

Die vader, die wil ik wel hebben Kwijl

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:52

ik heb geen verstand van dit ras Bloos , maar heeft ze niet een beetje korte hals?
het is misschien niet duur voor een paard, maar denk aan transportkosten en overige papierrompslomp om haar in te voeren
suc6 *LOL*
en ja die vader Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:59

Je kunt ook via geloof ik Gemma van Dijk een spaans paard kopen en dan weet je wat je in handen hebt opzich is de prijs leuk maar het kost ook een hoop geld om haar hier te krijgen....

...Dreaming with my eye's wide open...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:01

Ik vind de hengst op de foto erg iel voor een andalusier en betwijfel of hij raszuiver is. Hiu heeft niet rastypische kenmerken vind ik.

De hond is de betere mens

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:02

Mmmm ik zou er niet te happig op zijn de prijs is naar mijn idee veel te laag.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:05

idd ,een vreemd verhaal
ook het beestje zelf vind ik niet bepaald super, korte nek, en die foto van toen ie een veulen was daar staat ze niet echt voordelig op! (kromme benen,korte hals en heel beknopt lijf)

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:26

eerst eens gaan kijken (als je de mogelijkheid hebt) enlaten keuren.
Maar als je voor het paardje 'valt', dan zou ik zeggen: volg je hart!
De prijs is wel redelijk netjes hoor.


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:50

ik vind de prijs best laag, ik zou toch even alles controleren van te voren...als veulen was het geen mooie merrie vind ik.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:54

ohw ja en hij heeft wel erg korte manen voor een 2-jarige (normaal trekken ze toch de manen van dit ras niet ???)dus ze kan goed ook nog eens zomereczeem hebben !

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:56

Het is wel goed koop, maar ze ziet er mooi uit!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:33

Ik sluit me aan bij wat Desiree zei, de vader heeft meer van een Arabiertje weg als van een Andaluzier of PRE.
Ik zou haar inderdaad eerst gaan bekijken en laten keuren, dan neem je het zekere voor het onzekere. Hoe weet je zeker dat zij het ook echt is, die ze op transport zetten..? Een "paard op bestelling" zou me nooit zo trekken, ik zou er zelf heen willen en het paard willen zien, en zien lopen etc etc.


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:55

crossmonster schreef:
ohw ja en hij heeft wel erg korte manen voor een 2-jarige (normaal trekken ze toch de manen van dit ras niet ???)dus ze kan goed ook nog eens zomereczeem hebben !


De manen worden op jonge leeftijd toch een paar keer afgeschoren zodat ze later mooier en voller worden?

It never eats, it never sleeps, it never stops...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:57

Kais"]
[quote="crossmonster schreef:
ohw ja en hij heeft wel erg korte manen voor een 2-jarige (normaal trekken ze toch de manen van dit ras niet ???)dus ze kan goed ook nog eens zomereczeem hebben !


De manen worden op jonge leeftijd toch een paar keer afgeschoren zodat ze later mooier en voller worden?
[/quote]

kijk weer wat geleerd!! want dat wist ik niet, maar klinkt idd wel logisch!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:36

op de eerste foto haalde ik er echt geen andaluzier eruit Verward
ik dacht dat die hengst op de laatse foto een arabier was Haha!
ik zou ermee oppassen als je hem/haar zou willen kopen...

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 21:32

Koortje schreef:
Ik sluit me aan bij wat Desiree zei, de vader heeft meer van een Arabiertje weg als van een Andaluzier of PRE.
Ik zou haar inderdaad eerst gaan bekijken en laten keuren, dan neem je het zekere voor het onzekere. Hoe weet je zeker dat zij het ook echt is, die ze op transport zetten..? Een "paard op bestelling" zou me nooit zo trekken, ik zou er zelf heen willen en het paard willen zien, en zien lopen etc etc.


ik ben sowieso van plan daar eens langs te gaan, zeker voordat ik het paardje koop, ik laat een paard niet zomaar op transport zetten zonder dat ik weet met wat voor paard ik te doen heb, en inderdaad, omdat ze zo goedkoop is heb ik haar hier op bokt gezet zodat jullie je mening kunnen geven, ik vond het al zo raar voor een andalusier, ook al is het geen PRE...

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 22:39


Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:57

Tja die papa, wauw... wat een paard... Het is idd wel erg goedkoop en ook al is het geen PRE, ik zou het denk ik niet vertrouwen! Succes... OK dan!

Don't cry because it's over, laugh because it happened!
Whatever doesn't kill you, will only make you stronger!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:03

Kais"]
[quote="crossmonster schreef:
ohw ja en hij heeft wel erg korte manen voor een 2-jarige (normaal trekken ze toch de manen van dit ras niet ???)dus ze kan goed ook nog eens zomereczeem hebben !


De manen worden op jonge leeftijd toch een paar keer afgeschoren zodat ze later mooier en voller worden?
[/quote]

Ik geloof dat ze het juist bij merries heel kort afscheren. De hengsten hebben wel lange manen.

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 23:39

wat ik denk over dat paard, ik ken die mensen van wie ze komt al wel een tijdje en het is een goede bron, maar ze weten dat ik niet wedstrijden ga rijden, alleen recreatie en spaanse rijstijl leren, misschien dat ze daarom dit paard aanbieden... en bedenkt, ze kan nog NIKS, ze kent de hoefsmid en kan aan de hand meelopen,maar das alles, of vinden jullie het dan nog erg goedkoop?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 10:52

lunatje schreef:
wat ik denk over dat paard, ik ken die mensen van wie ze komt al wel een tijdje en het is een goede bron, maar ze weten dat ik niet wedstrijden ga rijden, alleen recreatie en spaanse rijstijl leren, misschien dat ze daarom dit paard aanbieden... en bedenkt, ze kan nog NIKS, ze kent de hoefsmid en kan aan de hand meelopen,maar das alles, of vinden jullie het dan nog erg goedkoop?


Ik denk dat er zo'n paarden zeker in Nederland ook te vinden zijn. Ik zou er de moeite niet voor doen om zo'n paard uit Spanje te halen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:08

Dit paard komt van de site waarlangs ik Licor heb gekocht. Deze mensen verkopen twee soorten paarden: langs de ene kant bemiddelen ze voor PRE's (meestal MET papieren) voor andere mensen (waaronder de Real Maestranza de Caballeria van Ronda, waar Licor vandaan komt, deze zijn overigens gestopt met paarden te verkopen, tenzij heel erg dure, denk dan aan 25 000 EUR en meer), en langs de andere kant paarden van eigen kweek of paarden die ze eerst hadden angekocht voor de fecreatie en nu weg moeten doen.

Feit is dat ze nu, naast het fokken van PRE's (MET papieren, ze hebben 1 APTA merrie en 1 APTO hengst) en andalusiers (ZONDER papieren, zoals deze), nu ook nog quarters hebben gekocht, 1 dekhengst en 1 merrie met veulen plus een jaarlinghengst. Ze moeten dus enkele paarden verkopen.

Ik weet niet wat ik van de merrie moet denken, maar ik vind sowieso de paarden die zij verkopen (van hunzelf dan) niet echt de moeite. Ik ben natuurlijk naar andere kwaliteiten op zoek geweest dan Lunatje nu, maar toch, papieren hoefde voor mij ook niet per sé. Dressuurtalenten zul je niet vinden, wel betrouwbare buiten-paarden. Maar ik denk idd zoals Lisette dat je zulk een paard ook in Nederland of België kan vinden. Verder heb je geen enkele referentie van hoeveel Spaans bloed er nu preciesinzit, dus een Cruzado heb je eigenlijk ng niet helemaal. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat belangrijk is voor jou.

Ik denk wel dat de prijs die ze ervoor vragen, schappelijk is, en zeker niet te weinig, ze heeft immers geen papieren en ze is nog jong, ze kan nog niks, enz... Ook haar vader had geen papieren als ik het zo lees. En idd, transportkosten komen er ook nog eens bij (tussen de 700 en de 1000 EUR). Voor zo'n recreatiepaard zou ik ook niet naar Spanje zijn gegaan.

Verder kan ik je ook zeggen dat het heel erg betrouwbare mensen zijn, ze gaanje heus niet zomaar wat aansmeren. MAAR koop haar zeker niet voordat je haaar irl gezien hebt, het kan namelijk erg tegenvallen Lachen

Probeer het eens bij Catelijne? www.mercadoecuestre.com
Zij zal paarden weten staan van een beter kwaliteit ZONDER papieren, en ze zal je ook graag willen helpen! SUCCES!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:38

Even een beetje of topic, maar ik vind het eigenlijk toch wel erg dat als je je paard voor een schappelijke prijs wil verkopen, meteen iedereen denkt dat er iets mis mee is... (denk ik zelf meestal ook hoor Knipoog )

Ik vind 1500 Euro voor dat paard zeker niet teveel. En of ie nou papieren heeft of niet, hoeft voor het paard niets uit te maken (behalve als je ermee zou willen fokken natuurlijk).
Verder zou ik ook eerst willen weten wat je koopt, dus dan toch maar eerst "even" gaan kijken. En mocht het wat zijn, ik ken meerdere mensen die hun paard hebben laten overkomen uit Engeland, Spanje etc. en dat is volgensmij allemaal goed bevallen.
Ik vind het zo van de foto in ieder geval een mooi gebouwd paard, staat mooi op zijn benen, maar inderdaad lelijk als veulen, maar de lelijkste veulens worden de mooiste paarden zeggen ze Knipoog
Succes..

Back in the saddle Haha! 20-9-2008


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pony2024, troi, Vecar en 82 bezoekers