wie heeft zijn paard ook verloren?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

wie heeft zijn paard ook verloren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 18:21

onze merrie wanda is in maart dit jaar overleden.zij was een 5 jarige tinker merrie en drachtig van crosby.toen zij 10 en een halve maand drachtig was(ze hoefde dus nog maar 2 weken)is zijn in de kliniek tijdens een operatie overleden.ik zou graag willen praten met mensen die ook hun paard zijn kwijtgeraakt om wat voor reden dan ook.
als begin van dit forum: loving memory aan alle paarden die in dit forum genoemd worden....
wanda we miss you Huilen

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596


    Tanneke

    Berichten: 3730
    Geregistreerd: 31-08-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:25

    Nou, ik ben 3 paarden verloren.

    het eerste paard was een Belgisch trekpaard. Eveline. Zij is in de kliniek in Kerken geopereerd aan koliek. De dag erna kreeg ze een hartstilstand.
    Huilen
    het tweede paard was ook een Belgisch trekpaard Vera. Zij is vermoord door een kennis. (wat ik hem NU nog steeds niet heb vergeven)
    Huilen
    En vorig jaar heeft een minipony een dood veulentje gekregen 2 weken te vroeg. Het veulentje bleef klem zitten met 1 beentje.
    Huilen
    En dan nog 's een rijpaardveulen van familie. Die had zijn been gebroken. (misschien al 8 jaar geleden of nog langer)
    Huilen
    Veel sterkte met het verlies van jou paard. Vriendjes zijn?


    Nuage

    Berichten: 16585
    Geregistreerd: 29-12-01
    Woonplaats: Assendelft

    Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:29

    TurboTinker kijk eens op www.tinkerwereld.com bij de Tinkermonumenten. Dat is een plek waar je een monumentje kunt plaatsen voor je overleden Tinker. Mijn overleden Tinkerruin staat er ook bij, Jack. Er staat ook een merrie op die is overleden pasgeleden, zij had haar veulen al wel gehad. Die heeft het gelukkig gered.

    Tivoli

    Berichten: 8709
    Geregistreerd: 16-09-03
    Woonplaats: Leidse Achterhoeker

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 18:59

    he esme,ik heb je verhaal gelezen in de battie of tinkerland,over jack...kan dat?hij lijkt(of leek)wel een beetje op mijn duuk...

      Jasper 121017

      ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

      Tivoli

      Berichten: 8709
      Geregistreerd: 16-09-03
      Woonplaats: Leidse Achterhoeker

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 19:00

      en tanneke?vera is vermoord?hoe dan en waarom?zoiets moet je ook nooit vergeven!!!!:(

        Jasper 121017

        ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

        IngridHar

        Berichten: 1739
        Geregistreerd: 04-03-03
        Woonplaats: Geesteren

        Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:10

        3 jaar geleden is mijn kwpn-er overleden. Waarschijnlijk vergiftiging. Ik had hem gekocht van mijn eerste geld dat ik verdiende met een vakantie baantje. Hij kon geweldig springen Haha! maar helaas heb ik hem nooit kunnen bereiden. Hij is overleden toen hij 3,5 was, we wilden net gaan beginnen met inrijden. Ik had hem niet verzekerd dus had helemaal niets meer

        21-5-2010 Luc geboren!

        stapie
        Berichten: 9
        Geregistreerd: 11-09-03
        Woonplaats: maassluis

        Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:14

        5 jaar terug heb ik mijn fries af moeten maken omdat hij een gebroken hoefbeen had!
        2 maanden terug is mijn merrie afgemaakt ,omdat zij erg pijn had aan haar benen ze had namelijk atrose en was niks meer aan te doen!

        Tivoli

        Berichten: 8709
        Geregistreerd: 16-09-03
        Woonplaats: Leidse Achterhoeker

        Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 19:20

        dus nu heb je geen paard meer?met je friesje,hoe kwam dat gebroken hoefbeen??? sterkte ermee...

          Jasper 121017

          ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

          Visitor2
          Berichten: 686
          Geregistreerd: 08-08-03

          Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:24

          vroeger hadden mijn pappie en mammie een paard dat zo ineens zonder reden doodviel op een wedstrijd,

          ze hebben ook een paard gehad dat in de sloot is gekomen en later is overleden

          toen had ons zelfgefokte veulentje een ziekte dat in nederland maar gemiddeld bij 10 paarden per jaar voorkomt en is daaraan ook overleden

          en als laatste is mijn lieve c ponytje een schimmeltje dat blacky heette afgemaakt wegens ernstige peesblessure

          Whild

          Berichten: 3920
          Geregistreerd: 26-03-03
          Woonplaats: Limburg

          Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:24

          ik moet er niet aan denken dat een van mijn verzorgpaardjes weg zouden gaan. En ze zijn niet eens voor mij. Kan het me niet voorstellen Scheve mond
          sterkte ermee allemaal Vriendjes zijn?

          If it's not real, you can't hold it in your hand, you can't feel it with your heart
          And I won't believe it
          But if it's true, you can see it with your eyes
          Oh, even in the dark

          stapie
          Berichten: 9
          Geregistreerd: 11-09-03
          Woonplaats: maassluis

          Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:26

          ik heb op dit moment nog een pony een nrps echt een leuk ding had ook nog veulen maar die is verkocht omdat ik er geen tijd voor had en vind ik zielig en zeker voor een jong beest!

          waarschijnlijk heeft mijn fries een gebroken hoefbeen gekregen doordat hij in de trailer over de voorstan is gesprongen en vast heb gezeten, was een eng gezicht omdat zo te zien!

          Tivoli

          Berichten: 8709
          Geregistreerd: 16-09-03
          Woonplaats: Leidse Achterhoeker

          Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 19:36

          ja dat zeker..dan denk je echt bij jezelf:had ik nou maar.....

            Jasper 121017

            ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

            stapie
            Berichten: 9
            Geregistreerd: 11-09-03
            Woonplaats: maassluis

            Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:41

            ja psies maar je kon op dat moment niet veel doen alleen het beest op zijn gemak stellen, maar we hebben er een jaar nog alles aan gedaan maar was echt niks meer aan te doen Boos!

            jackim

            Berichten: 596
            Geregistreerd: 19-07-03
            Woonplaats: hoofddorp

            Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:44

            het tweede paard was ook een Belgisch trekpaard Vera. Zij is vermoord door een kennis. (wat ik hem NU nog steeds niet heb vergeven)
            -------------------
            Tanneke, kvin dit wel een heel gruwelijk voorbeeld. Boos!
            Wil je vertellen wat er is gebeurd of neit? Verward
            Alvast allemaal heel erg veel sterkte

            Joyce

            Berichten: 6371
            Geregistreerd: 02-05-01

            Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:49

            Ik heb mijn pony ook verloren. Een 3 jarige shetlander, dribbel. Hij was mijn eerste pony. 22 december '02 overleed hij aan droes. Eigelijk heel onverwachts ookal was hij ziek en ookal was ik bang.
            Ik kan je zeggen dat het vreselijk is om een zeil aan te treffen in je stal, als je je maatje er levend verwacht..
            Hij werd ziek op mijn stageplaats. Hij was meegeweest, ik ging daar 5 weken intern. Ze hadden me niet verteld dat er droes was geweest een hele poos voor we kwamen, maar het is dus wel daar blijven hangen en hij werd ziek. Ik mis hem nog iedere dag, en nog steeds kwaadheid. Waarom werd juist hij ziek, en waarom kwam hij als jonge pony er niet boven op? Hij was altijd zwakjes, maar ik hield van hem, en ik wilde hem niet kwijt. Hij moest het halen, hij was nog te jong Scheve mond En onbegrip.. Waarom vertelde ze me niet dat er droes was geweest?
            Die rot vraag, waarom.. Nee, nog steeds kan ik het niet verwerken. Te veel vragen, die nooit beantwoord zullen worden.
            Voor een uitgebreid verhaal :
            http://dribbel.joyce-online.info/hoe_overleed_hij.htm
            Dribs Lovers

            xcynthiax

            Berichten: 3319
            Geregistreerd: 11-09-03
            Woonplaats: hoogvliet

            Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:07

            mijn vriendin is dr 4-jarige paard kwijtgeraakt...
            ze was een starndrit aan het maken en opeens viel die dood neer Huilen

            ..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
            ik zal je nooit vergeten!!!

            Tivoli

            Berichten: 8709
            Geregistreerd: 16-09-03
            Woonplaats: Leidse Achterhoeker

            Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 20:18

            tjee,ik hoor hier echt hele zielige verhalen.ik moet er even bij vertellen dat wij het veulen van onze merrie in de buik zagen bewegen toen ze zelf al dood was...sterkte allemaal he.....

              Jasper 121017

              ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

              Belker

              Berichten: 15293
              Geregistreerd: 28-05-01
              Woonplaats: Veluwezoom

              Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:21

              Gaija is een jaar geleden ingeslapen. Ze had problemen met haar voeten. Er was geen andere mogelijkheid meer.

              Fiesta, freiberger, what else?

              xcynthiax

              Berichten: 3319
              Geregistreerd: 11-09-03
              Woonplaats: hoogvliet

              Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:24

              pfff...ik ben blij dat ik dit allemaal niet mee hoeft te maken, maar ik wens iedereen heel veel sterkte

              ..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
              ik zal je nooit vergeten!!!

              Pascha

              Berichten: 4289
              Geregistreerd: 20-06-01

              Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:29

              Mijn paard is ook afgemaakt, door ernstige rugproblemen kon hij niet meer fatsoenlijk lopen en vooral niet meer draven. Alles dankzij een peesklap. ik heb hem half juli weggebracht...

              Tivoli

              Berichten: 8709
              Geregistreerd: 16-09-03
              Woonplaats: Leidse Achterhoeker

              Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 20:32

              hoe oud was je paard toen pascha??? sterkte he...

                Jasper 121017

                ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

                JollyJumper

                Berichten: 1325
                Geregistreerd: 17-12-02
                Woonplaats: Vortum Mullem

                Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:47

                Het heeft bij mijn paard niet veel gescheeld. Hij is vorig jaar met spoed geopereerd (ook in Kerken, die zijn wel goed hierin hoor!) en heeft 2 weken op het randje van de dood gezweefd. Hij had maar 20 % kans om het te halen. Maar hij heeft het gered en is weer helemaal goed geworden. Maar ik ben er toen totaal overspannen van geweest. Elke morgen belde ik of ie er nog was.... En dan elke avond op bezoekuur (iedere dag 2 uur rijden) en maar hopen dat als je daar was, hij nog leefde... En toen hadden ze hem ineens in een andere stal gezet. Ik dacht dat ik een hartstilstand kreeg toen ik bij die lege stal kwam!
                Maar mijn paard leeft gelukkig nog en ik heb iedere dag weer plezier met hem. Jullie allemaal sterkte gewenst!

                Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
                Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

                Tivoli

                Berichten: 8709
                Geregistreerd: 16-09-03
                Woonplaats: Leidse Achterhoeker

                Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 20:52

                hehe,ff een fijn verhaaltje tussedoor...thanx!hadde we ff nodig....

                  Jasper 121017

                  ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

                  Tancreda4

                  Berichten: 24015
                  Geregistreerd: 12-01-03
                  Woonplaats: ZuidHolland

                  Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:10

                  Vorig jaar, 30 september...

                  Mijn lieve verzorgpaardje Tancreda, mijn beste vriendinnetje, mijn alles...
                  Ze was zooo verschrikkelijk lief, knuffelig, en voelde alles aan. Hoe ik me voelde... Verdrietig? Dan was zij het luisterende oor, en de hals waar ik uren bij kon uithuilen, zonder dat ze een vin verroerde...

                  Helaas was ze erg onvoorzichtig... Ik denk dat er iets mis was in haar hoofd ofzol... Ze was in heel korte tijd veranderend van druk wild paard, tot een rustig paardje dat je amper in draf kreeg... En elke dag wel kleine wondjes erbij...
                  Heel onvoorzichtig, en ik maakte me altijd weer ongerust hoe ik haar zou aantreffen, wat voor wondjes ze nu weer zou hebben... Haar stal totaal uitsteeksel vrij, toch wist ze wondjes te krijgen...

                  Een kniewond (was in de wei gebeurd) dat gehecht moest worden... Arme Tancreda! Als jaarling al eens gehechte flankwond die zo'n 30 cm lang was!!!!!!
                  En toen ik vorig jaar op vakantie was, gebeurde het verschrikkelijke... Ze is op een of andere manier in de sloot beland, en haar been lelijk opengehaald... Geen Da erbij "want ze had al zoveel da kosten gehad"... Dus aankijken...

                  Het werd steeds erger, vreselijk veel wildvlees, en ze liep op 3 benen... Ze was heel erg afgevallen, en ik schrok me dood toen ik vna vakantie terug was! Gelukkig kwam ze gelijk snel aan toen ik er weer was. Ze bleef heel vrolijk en vooral heel lief. Het was erg moeilijk voor mij om haar zo te zien, ze trooste me altijd weer...

                  7 weken heeft ze zo gelopen, 7 weken met vreselijk veel pijn... 7 WEKEN!! Echt vreselijk gewoon... Zij kon niet meer, ik kon niet meer... Ze stond de grootste deel van de dag duffend in de wei... Ze was op...

                  Ik was bijna opgelucht toen ze weg ging, ze is eindelijk uit haar lijden verlost! Helaas heeft ze op 3 benen nog in de trailer naar de slacht moeten gaan... Gelukkig heeft ze nu geen pijn mer, maar mis haar nog steeds... Vooral op momenten dat ik me rot voel, ik heb geen troostende schouder meer om op uit te huilen... Boos!

                  En dit jaar weer hetzelfde liedje bijna... Genderose zal ook worden afgemaakt... Maar ik ben zo aan haar gehecht nu... Ze is zo vreselijk lief... Ze zal het nooit bij Tancreda halen, maar ze is toch mijn beste vriendin, mijn alles!! Echt vreselijk... Ik wil er niet aan denken, geniet van elk moment, maar in mijn achterhoofd weet ik dat ik haar snel moet gaan missen... Verdrietig

                  Tivoli

                  Berichten: 8709
                  Geregistreerd: 16-09-03
                  Woonplaats: Leidse Achterhoeker

                  Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 21:20

                  wie heeft het dan in godsnaam bedacht dat ze niet naar de dierenarts moest?!?!dat is te dom voor woorden.sorry hoor.... en dat ze raar werd in haar hoofd,misschien had ze en tumor,of een hersenbloeding gehad???en wat is er loos met genderose???is ze al je-weet-wel of gaat ze?echt vreselijk voor je dat je dit moet mee maken,en vooral als het nog een keer gaat gebeuren.en duuk is ook mijn uithuilschouder,mijn beste vriend en ik word altijd vrolijk van hem,,,hij was ook een keer bijna....geweeest en ik heb toen niet geslapen.....en teon hij gewoon ziek was wou ik niet meer naar huis,mijn ouders hebben me toen bij hem weg moeten slepen....gelukkig is duuk weer helemaal gezond..... meld je het even
                  dat over genderose??? sterkte he

                    Jasper 121017

                    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596


                    Wie is er online

                    Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler, kwinney, Marsie2, Vagabondo en 120 bezoekers