bestaat de perfecte pensionstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

bestaat de perfecte pensionstal

ja
26 (20%)
nee
57 (45%)
bijna
41 (33%)

Totaal aantal stemmen: 124


baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

bestaat de perfecte pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 14:00

ik heb inmiddels al 4 pensionstallen/manege's versleten en overal is wat.Kennen jullie dit probleem.Of bestaan ze echt nog wel.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:03

Ik heb er al 7 gehad , en overal was wel wat.

Iedreen heeft andere ideen dus voor niemand zal het ooit perfect zijn.
Ook op mijn huidige stal zijn dingen waarvan ik denk dat ik dat zelf heel anders zou aanpakken.l

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:07

Ik neem aan dat er pensioneigenaren zijn die het iedereen naar het zin willen maken, alleen heb je met zoveel mensen zoveel meningen en is er altijd wel iets niet goed of verkeerd of zou het iets anders gedaan moeten worden.

ben blij dat ik ze thuis heb staan Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:07

Sommige mensen zijn nu eenmaal minder snel tevreden dan andere........

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:13

Niemand en niks is perfect Haha!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:21

Mijn stal (met mensen) vind ik redelijk perfect!
Op een paar van die kapsones figuurtjes na,is Molenkamp een grote familie!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:22

Nee, overal is wel wat. Het kan altijd beter.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:29

Wij hebben een goede binnenbak en een goede buitenbak, grote weides en een spuitplaats met koud water.
We staan met vijf pensiongasten en twee eigen paarden.
De paarden worden 's ochtends gevoerd, daarna buiten gezet, aan het eind van de middag binnen gehaald en om half zes weer gevoerd.
's Avonds krijgen ze nog wat ruwvoer.
De stal moet je zelf uitmesten, maar dat is zo gebeurd. In overleg willen zij dat ook best eens doen, bijv. met vakantie.
Er is veel in overleg mogelijk.
En de prijs is acceptabel.

Ik ben dus erg tevreden over deze stal OK dan!

Tja en perfect.... wat is perfect? Dan had er nog warm water op de spuitplaats gekund, maar dan is er altijd wel wat te klagen.
Laatst bijgewerkt door Kitty op 16-09-03 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:29

nope het bestaat niet hoewel waar ik laatst stond met me pony was best wel heel erg oke, alleen geen binnenbak, en niet in de buurt van bos... de meeste stallen waar ik heb gestaan, waren de eigenaars erg onaardig en waren er ook onderlinge ruzies, waardoor je toch met iets minder plezier naar stal gaat

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:29

Het is nergens perfect.
Maar dat vind ik geen reden om paarden
van hot naar haar te slepen.
Als je paard een goede verzorging krijgt,
probeer dan over andere ergernissen heen
te stappen.
Elke verhuizing werkt traumatisch voor een paard.
.

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:30

Voor ons is de stal waar Arsen staat perfect en dat de ene persoon je beter ligt dan de ander, tsja...... Ontwijk ze wel.
Het paard is er gelukkig (voor zover dat meetbaar is) en dat vind ik wel heel belangrijk.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:33

Kitty schreef:
.........Tja en perfect.... wat is perfect? Dan had er nog warm water op de spuitplaats gekund, maar dan is er altijd wel wat te klagen.


Dat warme water regel je toch in een zaterdag-ochtend?
Je tikt even een badgeyser op de kop bij Henny van der Most en de plaatselijke klussenman sluit dat ding in een handomdraai aan.
Vast wel een gasleidingje in de buurt waar je even een T-stukje tussen kan plaatsen. En anders doe je dat toch even zelf. Een knelkoppeling kan zelfs je moeder aanleggen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:37

Ik vind waar ik nu sta toch bijna perfect! Mis alleen het solarium en af en toe een deken verwisselen is geen probleem, maar stalhouder is niet van plan alle dekens en zo te gaan verwisselen...
Maar verder dik te vrede!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:46

Barb schreef:
Ik neem aan dat er pensioneigenaren zijn die het iedereen naar het zin willen maken, alleen heb je met zoveel mensen zoveel meningen en is er altijd wel iets niet goed of verkeerd of zou het iets anders gedaan moeten worden.


Helemaal mee eens. De een wil het zus en de ander wil het zo, we zijn nu eenmaal allemaal verschillend en op een pensionstal komen al die verschillende meningen bij elkaar. Vaak een kwestie van geven en nemen, en in dit geval het welzijn van het paard vooropstellen.

'Absoluut perfect' bestaat IMO niet, 'bijna geheel naar wens' komt meer in de buurt. En wat voor de een een ideale stal is, hoeft dat voor een ander nog niet te zijn. Dat is heel persoonlijk: de een voelt zich meer thuis op een stal met veel wedstrijdruiters, de ander absoluut niet. Als een stal niet naar jouw wens is, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat het een slechte stal is.

En heb je je paarden thuis staan, dan komen daar vaak weer andere nadelen bij kijken: minder faciliteiten (binnenbak, springmateriaal) en je moet altijd zelf iets regelen met voeren en buiten zetten als je eens een weekend weggaat of in vakanties. Op een pensionstal gaat de dagelijkse verzorging gewoon door en ook voor het onderhoud van stallen, bak, weiland etc. ben je daar niet zelf verantwoordelijk. Paarden aan huis hebben staan heeft zo z'n voordelen, maar zeker ook z'n nadelen.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:50

De perfecte pensionklant bestaat vrees ik ook niet Haha!

Ik sta nu op een hele fijne stal, het enige wat ik mis is weidegang in de winter, de rest is gewoon goed. Mijn paarden - en die hebben het voor het zeggen - hebben het er in ieder geval prima naar hun zin, met allebei een ruime buitenbox, goed voer en weidegang.

Er zijn wel eens mensen bij ons weg gegaan, naar een manege zonder enige grasspriet of losgooibak, omdat ze een gezellige grote kantine wilden Verward . Dan denk ik wel eens "verkoop je paard dan en ga in de kroeg zitten!" Scheve mond

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:58

Bij ons ontbreken de uitrijmogelijkheden, een 20*60 binnenbak en een echte springtuin, maar verder hoor je me zeker niet!

overigens hebben wij (= mijn moeder!) in een kleine dertig jaar exact 4 stallen gehad!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 16-09-03 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:04

Ik heb 'nee' gestemd. Op elke stal is wel wat. Het is maar net hoe erg je die zaken vind en hoeveel waarde je daaraan hecht.

Voordelen wegen nu nog erg op tegen de nadelen op dus voorlopig verhuizen we niet Lachen .

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:12

Het enige wat ik 'mis' is een binnenbak. maar die is daar 5 min. stappen vandaan dus dat is ook te overzien. We staan er alleen in de zomer voor de weidegang, en ik heb echt helemaal niets te klagen

Aardige mensen, zijn altijd bereid iets te doen als ik er geen tijd voor heb, en ik hoef niet bang te zijn dat ze nat regent want dan hebben ze het dek er al omgegooit. Daarnaast hele goede uitrijmogelijkheden, hele goede omheining en een 20*60 buitenbak en een longeerpaddock.

Voordeel van bij kennissen staan die gewoon en paar paarden bij hun eigen paard willen hebben. Weet ook niet of dit echt onder pensionstal valt.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:12

Dit is ook mijn 3e stal en waar ik nu sta voel ik mij behoorlijk tevreden en heb het er goed naar mijn zin.

Het belangrijkst is ook dat mijn paard het goed heeft. Er is natuurlijk altijd wel wat te klagen of iets waar je niet helemaal happy mee bent maar ik denk dat het ook een beetje water bij de wijn doen is Verward Voor staleigenaren moet het ook weer moeilijk zijn om al die mensen, met hun verschillende eisen wat betreft hun paard, tevreden te houden.

Ik denk niet dat de perfecte stal bestaat

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:13

De diverse posters "verslijten" nogal wat stallen zo te zien.......

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:19

Ik ben al 4 stallen in de afgelopen 25 jaar "kwijt" geraakt omdat ze ophielden te bestaan.... Randstad he, wég grond, hallo huizen.....

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:22

ik ken een PERFECKTE pensionstal
de stal waar jasker staat
ruime binnen boxen, waar ze ook naar buiten kunnen kijken, grote weides, buitenbak, vlak bij het bos, en heel gezellig *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:22

Ik heb ook al aardig wat stallen gehad. In deze streek is de perfecte stal nu eenmaal niet te vinden.
Dus zoek je iets wat er een klein beetje op lijkt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:30

ja!!

1 stal is echt helemaal perfect!maar ken meerdere stallen vlak bij mij die echt heel erg goed zijn!

de meest pefecte stal die ik ken, daar wordt er heel de dag door de mest uit de stallen gehaald, 5x per dag gevoerd, oa lucerne, maispulp(als dat op is gewone pulp) brok en haver, 3x per dag hooi/kuil(wat je maar wil)
paarden komen iedere dag in de wei, in de stapmolen, als t buiten gevaarlijk bevroren is of het regent echt te hard dan komen ze los in de binnenbak, worden dan zelfs ff opgejaagd zodat ze niet alleen maar stilstaan in de bak.

medicijnen geven ze aan je paard als dat nodig is, als ik mn paard sta te poetsen voor t rijden en de bak is wat stoffig wordt ie meteen voor je gesproeid!
of als er de avond ervoor de clublessen van de rijvereniging zijn geweest en de bak dus echt een hoefslag heeft, wordt de bak nog even snel gesleept!

als ik vraag of mn paard voor ik ga rijden in de molen kan hoef ik maar te zegegn hoelaat ik de dag erna kom, dan staat ie een halfuur/uur(wat je maar wil) voor ik er kom in de molen, en als ik daar aankom wordt ie er uit gehaald!

echt perfect!
binnen&buitenbak, voldoende springmateriaal, hele fijne bakken om in te rijden!hulp als het zelf ff niet lukt!

en zo zijn er meer goede stallen hier in de buurt, maar deze is toch wel echt super!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:42

Ik vind mijn stal echt heel goed.
Ik heb alles wat ik nodig heb:
-Losgooibak.
-Longeerbak
-Stapmolen.
-Binnenbak
-Buitenbak 20 x 40
-Buitenbak 20 x 60 (zoiets)
-3spuitplaatsen,waarvan 1 met ook warmwater.
-Goede uitrijmogelijkheden (dobbeplas,delfse hout,ikea bos)
-Veel weiland.
-Grote kantine.


So,im happy with it!