*snif* Kasje is heel zielig ;(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

*snif* Kasje is heel zielig ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 22:02

Nou had ik gisteren een mooie wedstrijd gereden met een heel fijn resultaat, heb ik vandaag weer een domper Verdrietig

Ik was vandaag klaar met werken om 17.30 uur en ik wilde m'n gsm weer op geluid aan zetten, toen ik een voicemail oproep binnen kreeg. Een stalgenootje vertelde dat ze Kasje op het land had willen zetten, maar dat hij op 3 benen met moeite z'n stal uitkwam en echt katskreupel was op linksvoor Verdrietig Hij wilde daarna zelf z'n stal bijna niet meer inlopen van de pijn...

Dus ik had gelijk Patricia (bijrijdster) gebeld, omdat ik wist dat zij in de buurt woonde en al thuis zou zijn. Ze is gelijk naar stal gereden en idd Kasje was verschrikkelijk kreupel en wilde z'n been niet gebruiken en als het tegen de grond aan stond was z'n hele been heel hard aan het trillen. Dus ze heeft gelijk de VA gebeld en die zijn heel vlot gekomen. Ik ging zo snel als mogelijk ook richting stal. Toen ik daar aan kwam waren ze al met hem bezig.

Hij had beduidend veel pijn bij z'n hoef te merken aan het wegtrekken bij hamertikjes. Toen hebben ze z'n ijzer er onderuit gehaald om te kijken wat er kon zijn. Met lichte duimdruk op z'n zool bewoog z'n zool en Kasje begon te proberen omhoog te komen omdat het zo'n pijn deed Verdrietig Helaas moesten ze het toch onderzoeken, dus dat was heel vervelend en Kasje bleef steeds bij druk omhoog komen. Heel waarschijnlijk een spontane hoefzweer en een andere mogelijkheid was (wel een heel klein percentage vermoeden) een zoolkneuzing.

De VA wilde de zool niet openleggen nog, omdat als het wel een zoolkneuzing zou zijn dat het dan voor niets is geweest om de zool open te leggen en we dan een hele tijd bezig zijn voordat de zool weer hersteld is.

Ze hebben nu een flinke rol watten en een jute lap met verband om z'n voet heen gewikkeld en die helemaal nat gemaakt voor het druk en broei effect, voor het doorbreken van een waarschijnlijke hoefzweer. Ze hopen stiekem dat het een hoefzweer is, omdat hij al aan de zool gevoelig reageerd en het dan dus waarschijnlijk laag zou zitten en het wellicht gemakkelijker kon doorbreken. Nu moeten we het flink nat houden, minstens 4x per dag een emmer water er overheen. En maar hopen dat het werkt.

Verder is het de komende 2 dagen aankijken hoe het gaat. Het mocht eventueel hetzelfde blijven, maar liever beter natuurlijk. Slechter mag het sowieso niet gaan, dan moest ik gelijk bellen. Woensdagavond om 18.00 uur komt de VA weer om verder te kijken. Mochten ze het dan echt niet vertrouwen, dan willen ze er een foto van maken... In het gunstigste geval is het met een paar dagen weer 'goed', maar in het slechtste geval kan het wel eens een flinke tijd gaan duren Verdrietig

Kasje kijkt me ook steeds aan van 'Help me, ik ben zielig Verdrietig' Ik ben me gek aan het duimen dat het uiteindelijk meevalt en dat de pijn snel weg is...

Duimen jullie mee?... Verdrietig

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:03

Gatsie wat sneu zeg, ik ga zeker voor je duimen. Scheve mond

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:06

hè bah mayo, wat een kater na zo´n succesvolle dag... Nu hopen dat het idd een hoefzweer is die snel doorbreekt, des te eerder is ie er weer vanaf!!

*duim*

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:08

BAH!

echt klote! Ik duim voor je hoor

sterkte Ach gut
voor jou, en kasje!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:17

aah wat kl*te!
ik duim voor je mee!

Dag lieve mama...

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:19

Duimt met beide duimen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:24

Ach jeetje, ik ben vanmorgen aan het dokteren geweest met Voice, die was ook erg beroerd, waarschijnlijk verstopping gehad en nu aan de spuitdiarree en koliek.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:31

Ik vind een paard op drie benen altijd zo zielig... en je kunt er zo weinig aan doen, behalve het hem zo comfortabel mogelijk maken. Arme Kasje, geef hem maar een knuffel van mij en ik hoop dat hij zijn zere voet snel weer kan gebruiken. Mijn vroegere pony had ook ooit een hoefzweer, die is uiteindelijk blootgelegd en toen was het vrij snel over. Sterkte meis!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 22:35

Bedankt lieverds Lovers Het is zo rot dat je niets meer kan doen dan wat je al doet... 't is toch je kindje... Het komt wel goed hoor, dat blijf ik geloven... maar ik vind het zo verdrietig voor hem Verdrietig

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:51

wat erg zeg! Nou op mijn duimen kun je rekenen hoor Knipoog *duimduimduimduimduim*

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:52

Jeetje, wat een tegenvaller na zo'n super dag!
Sterkte Mayo, voor jou en Kas! Ach gut

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:05

Arm paard. Je verhaal lijkt erg op een zoolzweer. Daar kunnen ze accuut zo vreselijk kreupel op gaan. Laten we hopen dat de zweer snel doorbreekt.
Beterschap met je patientje

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:32

gadverdamme mayo! echte klote! en al helemaal omdat het nu zo lekker gaat met rijden... Boos! Hopen dat het idd een hoefzweer in dan maar... pff dat dat zo spontaan kan opzetten...! Veel sterkte ermee!

(zorg je wel dat je tenminste een klein beetje slaapt vanacht Knipoog )

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 07:43

Ik had het aan de telefoon al gezegd, bah wat vervelend. Ik hoop dat het snel weer over is. Geef hem maar een flinke knuffel.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:42

Tis ook altijd wat met die paarden Haha!.

Hopelijk is het inderdaad een hoefzweer en is het snel weer over .

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:54

Ik duim ook mee voor je! Arme Kas... Ik hoop dat ze er snel achterkomen wat het nu precies is.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:15

Naz schreef:
Jeetje, wat een tegenvaller na zo'n super dag!
Sterkte Mayo, voor jou en Kas! Ach gut


Laat je snel weten hoe het nu met hem gaat???

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:24

Ja het was echt zo zielig om te zien. Ik voelde me vreselijk toen ik hem van stal haalde en hem zo zag strompelen.
De VA zat in de auto toen ik belde dus die waren vrij snel op stal gelukkig.
Nu maar hopen dat het snel beter gaat.. afwachten tot woensdag!
Kasje.. Ach gut

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 09:30

Bedankt voor alle lieve reacties... rond begin van de middag ga ik naar stal om z'n watten weer nat te maken, dus als ik terug ben zal ik een update doen *duim*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:54

Arme Kasje! Ik hoop echt voor hem dat het een zweer is en dat deze doorgebroken is.
Heb net een paar weken ellende met Kevin achter de rug, ook hoefzweren en dan afwisselend aan 3 hoeven, was de ene doorgebroken kreeg hij een zweer aan de andere.....
Kevin had aan 2 hoeven ook zoolkneuzingen, zeer pijnlijk allemaal en het paard weet niet waar hij het moet zoeken.
Ik heb Kevin op het land gezet omdat hij in zijn stal niet graag gaat liggen, op het land heeft hij het veel beter gehad en is ook uitgebreid gaan slapen, misschien dat het wat is voor Kasje?

Geef hem maar een hele grote knuffel van mij en mocht je tips willen (als het nog niet is doorgebroken), pb maar even.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:04

Nou heel veel sterkte voor jou en Kasje zal voor jullie duimen

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:07

Tuurlijk duimen wij mee
Wat zielig voor 'm zeg! Hopelijk komen ze er snel achter wat ie precies heeft. Heel veel sterkte! Ach gut *duim*

*geen onderschrift*

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:16

Tuurlijk duimen wij voor jou,

Wat erg is dat he als ze zielig kijken en je kunt niets voor ze doen.
Nu goed duimen dat het weer snel beter gaat.

Wel lastig als ze neit precies weten wat er is.
Is goed balen.

Nou meid sterkte en hou je taai. Ach gut

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:49

Ik ga ook voor jou en Kas duimen Knipoog
Ik weet hoe zielig het is als je paard op 3 benen strompelt.
Ik hoop voor je dat het idd een hoefzweer is.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 13:03

Bedankt voor jullier lieve reacties en geduim Knipoog

Ik ben net weer even bij hem geweest en z'n ogen staan al wat meer helder. Hij staat nog niet vol op z'n voet, maar hij durft 'em wel iets mee te gebruiken met het lopen, hij zakt er iig niet meer doorheen en hij trilde net ook niet. Hij was ook heel braaf met het natmaken Lovers Nog even gekroeld en toen moest ik helaas weer terug naar kantoor. Vanavond ga ik weer.

Dus er lijkt iig iets vooruitgang in te zitten, maar ik durf het alleen nog niet te hard uit te spreken...

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, NinaCharlie, Pellelilly, Westerntrail en 50 bezoekers