hoeveel kost een engels volbloed van net 14 jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
rooz

Berichten: 685
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Haarlem

hoeveel kost een engels volbloed van net 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 20:24

Ik krijg dus waarschijnlijk een engels volbloed van 14 jaar, renbaan gefokt, 1.65 en nog steeds erg fit en zeker niet geschikt voor beginners, heeft M dressuur gelopen maar word door zijn huidige eigenaar alleen gebruikt voor recreatie. De jongen waarvan hij is weet niet wat hij ongeveer voor hem moet vragen dus weet hier iemand hoeveel hij ongeveer zou moeten kosten?
Ik heb daar namelijk geen verstand van want dit word mijn eerste eigen paard en ik kan ook nergens een engels volbloed van 14 vinden die te koop staat en waar is dus de prijs van zou kunnen afleiden
oja het tuig zit er ook nog bij.

alvast bedankt!!

Paar Nieuwe Foto's Op Mn Profiel Haha! Haha!


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:26

Mijn gok, 1500 euro.
Lijkt me een nette prijs.

Maar eh... de meeste Engelse volbloeden zijn niet zo heel geschikt als eerste paard. Zeker niet van de renbaan af... Weet je het zeker dat het goed komt?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:30

Als het paard al M dressuur gelopen heeft, zal het wel niet 'zo'n rennerig typje zijn. Kan best een goed eerste paard zijn hoor! Is ook al 14 jaar, vergeet dat niet!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:57

Dees schreef:
Mijn gok, 1500 euro.
Lijkt me een nette prijs.

Maar eh... de meeste Engelse volbloeden zijn niet zo heel geschikt als eerste paard. Zeker niet van de renbaan af... Weet je het zeker dat het goed komt?


Ik ben het hier wel mee eens eigenlijk...Het is misschien wel wat verstandiger om een wat rustiger paard te kopen..Pas ermee op hoor meid,ik weet natuurlijk niet wat voor ervaring je al hebt enzo..Als je nog niet al te veel ervaring hebt,raad ik het je af..
Maar toch succes gewenst natuurljk!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:53

Mag ik vragen wat de afstamming is van dit paard, ben nl. altijd erg geinteresseerd in Volbloeden.

Toos paardloos

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:31

Engels volbloed zijn vaak behoorlijk lichtgeraakt, geen makkelijke tiepjes. Of dat geschikt is als eerste paard, nou ik weet het niet hoor...

Laat je het paard trouwens wel keuren door een veearts? Ik weet niet of het dier gekoerst heeft, maar het is zowieso belangrijk om te weten waar je aan begint!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:39

Pascha schreef:
Is ook al 14 jaar, vergeet dat niet!

14 jaar is in de bloei van zijn leven hoor. Je moet mijn 14-jarige eens tekeer zien gaan. Verkijk je dus niet op de leeftijd.
Waar ik meer bang voor ben met een paard wat van de renbaan komt, is versleten benen.
Ik zou hem dus zowiezo goed na laten kijken bij de aankoopkeuring

Goedgekeurd onderschrift :)

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:48

Billy"]
[quote="Pascha schreef:
Is ook al 14 jaar, vergeet dat niet!

14 jaar is in de bloei van zijn leven hoor. Je moet mijn 14-jarige eens tekeer zien gaan. Verkijk je dus niet op de leeftijd.
Waar ik meer bang voor ben met een paard wat van de renbaan komt, is versleten benen.
Ik zou hem dus zowiezo goed na laten kijken bij de aankoopkeuring
[/quote]

Inderdaad goed kijken naar de benen. Kijk of de pezen netjes strak staan en of er geen verhardingen op de benen zitten. Ik heb ook ooit eens een volbloed van de renbaan willen kopen, maar zijn benen waren al helemaal op. Vooral de achterbenen waren helemaal verhard. Niet gekocht dus!

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:51

Ik zou hem ook zeker een paar weken op proef nemen, het kan best zijn dat bij het uitproberen je paard eerst ff flink is gereden (dat was bij mij trouwens andersom, was een week niet gereden bij proefrit Haha!)

En het lijkt me geen handig eerste paard, ik heb ook voor een wat rustiger ras gekozen.
maar je moet het helemaal zelf weten, als je goed kan rijden en je krijgt veel lessen en je vertrouwd hem wel, moet je het maar doen!

rooz

Berichten: 685
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 17:29

het paard is renbaan gefokt maar was niet snel genoeg dus is op zijn 2e verkocht zonder papieren dus de afstamming weet ik niet. Het is een heel lief paard en ik heb hiervoor een tijd een draver gereden dus dat komt allemaal wel goed en ik doe het samen met mijn tante en die kna ook heel goed rijden dus of het wel verstandig is daar hoeven jullie je denk ik geen zorgen om te maken, allemaal volwassen toezicht en ik rij al 5 jaar dus ik denk dat dat wel goed komt! We laten hem natuurlijk ook keuren, ik krijg van iedereen te horen: koop nooit een paard zonder hem door de dierarts te laten keuren dus dat laten we zeker doen. Ook kent mijn tante de eigenaar wel en dus wetenw e zeker dat het een goed paard is en hij loopt echt heel mooi hoor dus ik weet bijan zeker dat er niks mis is met zijn benen, zo wel dan gaan we verder zoeken want we willen een goedgekeurd paard!

heel erg bedankt iig voor jullie hulp!!

Paar Nieuwe Foto's Op Mn Profiel Haha! Haha!

rooz

Berichten: 685
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 17:31

sorry van de spelfouten Clown ik kan niet typen

Paar Nieuwe Foto's Op Mn Profiel Haha! Haha!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:35

neem hem ook op proef
een maandje ofzo
ik denk dat ie ongeveer 2000,- waard is

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:46

ik heb een halve volbloed dublin x john you to berry ze is een keur merrie!! en 13 jaar m dressuur mensen hadden stalle te wijnig 1600 euro vind ik erg goedkoop maar ik heb er veel plezier van. het is ook mijn eerste paard maar van zoon gevoelige heedhoofd leer je goed rijden als je goede begelijding hebt.

rooz

Berichten: 685
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 19:05

bluehunter schreef:
ik heb een halve volbloed dublin x john you to berry ze is een keur merrie!! en 13 jaar m dressuur mensen hadden stalle te wijnig 1600 euro vind ik erg goedkoop maar ik heb er veel plezier van. het is ook mijn eerste paard maar van zoon gevoelige heedhoofd leer je goed rijden als je goede begelijding hebt.


hij doet hem weg omdat hij er niet genoeg tijd voor heeft dus ik denk niet dat hij heel erg duur is maar die man/jongen houd echt zoooo veel van dat paard dus hij zal mij en mijn tante in het begin ook begeileden enzo.

Paar Nieuwe Foto's Op Mn Profiel Haha! Haha!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:22

ik dnek dat je er zon 1700 euro voor kan vragen


rooz

Berichten: 685
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 12:45

dus hij zal rond de 2000 euro moeten gaan kosten?
jullie horen de prijs van me zodra ik hem weet

Paar Nieuwe Foto's Op Mn Profiel Haha! Haha!

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:00

weet wel waar 2 te koop staan ,bereden ,merrie's van 6 en 8
vraagprijs 1200 euro,ik zelf zou er gaan kijken maar heb mijn paardje afgelopen weekend gevonden,geen volbloed Haha!

nadeel voor jouw is over de grens heen achter osnabruck in duitsland.

nog een leuk adresje in duitsland
www.rennpferdevermittlung.de

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:08

Als ik het zo lees ben jij niet echt het type wat een volbloed moet nemen als eerste paardje. Maar daar kom je vanzelf wel achter.
Daarbij is een volbloed totaal verschillend van een draver en heeft jou draver ervaring niet veel te maken met wat je nu gaat aanschaffen, een ex renpaard.

Misschien moet je maar eens gaan rondkijken op de site http://www.volbloeds.nl
en dan het stukje over ex renpaarden. Misschien krijg je dan wat meer inzicht in het gene waar je aan begint. Paarden met een gebruiksaanwijzing..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:01

uuuhm , je rijdt pas 5 jaar he? nou dan ben je geen beginner maar kwa eigen paarden hebben ook geen vergevorderde , ik zou het niet doen , ze zijn erg gevoelig engels volbloeden

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:08

boygirl schreef:
uuuhm , je rijdt pas 5 jaar he? nou dan ben je geen beginner maar kwa eigen paarden hebben ook geen vergevorderde , ik zou het niet doen , ze zijn erg gevoelig engels volbloeden


mee eens !!!
een volbloed blijft altijd een hittepetit , en 5 jaar is nog niet onwijs veel, zeker niet als dat 5 jaar alleen in manege lessen is!
14 jaar is wel een mooie leeftijd
m dressuur zegt nog niets, ik ken zat mensen die elke week op concours gaan, en zo hun puntjes bij elkaar sprokkelen, maar goed rijden hoeven ze daar dus niet voor te kunnen.

en ervaren tante,sja allemaal leuk en aardig, maar JIJ wilt een paard voor jezelf en ik neem aan dat je lekker buiten wil kunnen rijden enzo.....niet echt vertrouwd voor een onervaren ruiter, op een volbloed....maar das mijn mening!

rooz

Berichten: 685
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 12:44

Ik heb anderhalf jaar eigen paarden gereden van mensen en het paard word van mij en mijn tante dus ik rij hem 3 a 4 keer in de week. Het is geen ex renpaard, hij heeft nooit een wedstrijd gelopen maar is alleen gefokt als renpaard en op zijn 2e verkocht omdat hij niet snel genoeg was. Volgens zijn eigenaar zou ik goed op hem kunnen rijden en mijn tante ook. Natuurlijk blijf ik lessen volgen, heb nu al anderhalf jaar prive les op bijrijd paarden gehad dus volgens mij komt het wel goed hoor, het is niet zo'n heethoofd maar gewoon een onwijs snel paard dat erg gevoelig is en daar heb ik ervaring mee hoor!
en crossmonster ik heb 3 en een half jaar manege lessen gehad en dus nu 1,5 jaar prive les dus ik ben geen onervaren ruiter en ik heb voor dit paard gekozen en daar blijft het bij.

Paar Nieuwe Foto's Op Mn Profiel Haha! Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:28

toch blijf ik erbij dat een braver en rustiger paard veel beter is als eerste paard.
maar desalniettemin wens ik je alle geluk vd wereld toe
en pas alsjeblieft op, vooral met buitenrijden

rooz

Berichten: 685
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 17:34

crossmonster schreef:
toch blijf ik erbij dat een braver en rustiger paard veel beter is als eerste paard.
maar desalniettemin wens ik je alle geluk vd wereld toe
en pas alsjeblieft op, vooral met buitenrijden


zal ik doen!! Ik wil hem eerst goed leren kennen en ik begin ook in de bak hoor! OK dan!

Paar Nieuwe Foto's Op Mn Profiel Haha! Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:47

mijn eerste paard (20 jaar geleden) was een Engels volbloed, was toen ook al een jaar of 14. Wat heb ik daar een angsen mee uitgestaan zeg, ik heb ermee gejaagd, gesprongen, gedressuurd en heb hem na 2 jaar verkocht na een ongeluk en heb van schrik 7 jaar geen paard gereden.
Als ik opstapte en per ongeluk mijn been aanlegde, ston ik meteen 10 km verderop.

Ik heb nu een zeer trage koudbloed en er zijn dagen dat ik daar zelfs niet opstap.

Ik weet het, ik ben nu oud en bejaard, maar als ik als eerste paard iets bravers had gehad, was ik nu niet zo'n scheiterd geweest!

Maar, betaal er niet teveel voor, 14 jaar is een hele leeftijd en wees voorzichtig, ze zijn snel!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:06

Ik snap dat wanneer je 14 bent en je wilt iets, je ervaringen en dergelijke van anderen in de wind slaat.

Succes met je volbloed, zoals ik hier jou (onervaren, want 3.5 jaar manege en 1.5 jaar prive les is onervaren) reacties lees, ga je zeker nog wat met het dier te stellen krijgen. Want je moet heel goed weten waar je aan begint als je aan volbloedjes begint....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 96 bezoekers