KREEG TELEFOON VAN LICORS FOKKER!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

KREEG TELEFOON VAN LICORS FOKKER!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 13:11

Ik kreeg vanmorgen (toen ik überhaupt op de trein zat Haha! ) een telefoontje in het Frans... UIT SPANJE!! Bleek het Licors fokker te zijn!

Ze had gehoord van de rijschool in Ronda dat ik een fokproduct van hen had gekocht. Nu wordt er 21, 22 en 23 november een dressuurclinic in Barcelona georganiseerd op hun fokkerij, gegeven door een bekende (naar het schijnt, ik ken hem niet) Portugese instructeur (naam vergeten).

Alle eigenaren van paarden uit hun fokkerij zijn uitgenodigd, ik dus ook MET Licor uiteraard! Ze vroeg of ik geïnteresseerd was en natuurlijk was ik dat, maar ik zei dat het me qua transport NET iets te veel geld zou kosten...

Toen vroeg ze hoeveel het dan wel kostte... En of ik wel zou komen als het transport door hen betaald werd... Natuurlijk wil ik dan komen !!!! Ze ging het nog even overleggen.... maar ze meende dat dus serieus! Ik snap er niets van...

Vervolgens heeft ze me nu net een mailtje gestuurd met de website van de fokkerij! Neem hier even een kijkje: www.mont-rubi.com Het blijkt ook een wijnkweker te zijn, en alle paarden krijgen drank-gerelateerde namen! Licor dus Haha!

Echt super om te zien waar Licor is opgegroeid! Hij heeft het zeker niet slecht gehad, hoewel ze de veulens al op tweejarige leeftijd naar binnen halen, maar in Spanje gaat het er vaak veel slechter aan toe! En Licor lijkt als twee druppels water op zijn vader, qua bouw dan toch, niet qua hoofd! Kijk zelf maar:
Afbeelding
Afbeelding
Hij moet enkel nog wat meer vanuit de achterhand worden getraind (zijn we trouwens hard mee bezig), zodat hij ook zo’n gespierde kont krijgt Haha!
Op de site staat ook een video van Conseller, Licors draf is wat minder, maar zijn galop lijkt er sterk op!

En dit is zijn spierwitte overgrootvader, Licors hoofd heeft er wat van weg:
Afbeelding

Ben echt helemaal blij!! Het is echt heel erg uitzonderlijk dat ik deze info over hem heb, in Spanje zijn er immers zo veel fokkers, en de meeste zijn erg afgelegen en heel traditioneel, dus veel informatie kan je er niet over krijgen...
Laatst bijgewerkt door Idra op 15-09-03 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:17

tf da je da allemaal bent te weten gekomen, als k de kans kreeg om te gaan, zou 'k zeggen, doen!!!!!

(btw, de website werkt bij mij ni)

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 13:19


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:31

Jeetje wat gaaf zeg!!
Dat zou wat zijn,als zij het transport voor je betalen..Dan zou ik het echt doen hoor! Wat heb jij het getroffen zeg!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:42

Wow wat een gewelidge kans!
Echt dfantastisch, nu kan je iedereen showen hoe mooi Licor wel niet is!

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:46

Gaaf zeg!!!
Leuk dat je dat allemaal te weten bent gekomen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:03

Onwijs gaaf, prachtige fotos trouwens maare No-Way dat ik mijn paard wederom op en neer naar Spanje zou laten gaan, ik zou wel heel graag heengaan maar zonder paard..

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 14:06

Licor heeft echt geen enkele last gehad van de verhuizing, hij voelde zich meteen prima na 1 dagje rust, dus ik denk dat hij het wel zou aankunnen... Maar ja, voor hetzelfde geld gaat het hele reisje niet door dus nog niet te hard dromen! Knipoog

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:09

hoi,
wat waaaaaanzinnig leuk en wat een spontane eerlijke intresse...echt heel gaaaaaaaf! OK dan! ....als je gaat [en je hebt groot gelijk ] let dan wel aub op de eventuele nodige entingen [als die nodig zijn ]
als je het doet heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel plezier ...geniet er allebij van!!!! *LOL* *LOL* .... Cheese! ...
gr,sas.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:12

Wat waanzinnig gaaf. als ze het betalen zou ik het wel doen. een geweldige ervaring zeg!!!!!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:46

geweldig joh! echt leuk Lachen als je gaat, maak je dan wel foto's?

groetjes!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:20

Lijkt me heel leuk, nu nog hopen dat het doorgaat!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:57

Dat is gaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!
Echt leuk, ik hoop dat het door gaat. Ik weet alleen niet of ik Licor mee zou nemen, 't is toch een hele reis en niet geheel risicoloos.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:03

Jee zeg, ik ben dubbel jaloers!
Eerst vind je je droompaardje en vervolgens mag je met hem op de kosten van een ander nog lekker weg naar Spanje.
Je treft het goed zeg! Geweldig.
Hopelijk gaat het door, zo ja: wij zien na afloop graag foto's Knipoog

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:46

Zo zeg, gaat wel lekker zo hé! Haha!

Snoepreisje naar Spanje, beetje lessen van 1 of andere bekende ruiter vergezeld door zoveel Spaans moois ... Dromen

Als ik jouw was zou ik zowiezo gaan, met of zonder Licor Haha! (en vergeet je digi niet Schijnheilig )

Hou je ons op de hoogte?

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:15

wat gaaf zeg! Misschien hebben ze ook nog wel veulen foto's van Licor (als je die tenminste zelf niet hebt)

Kan je daar mooi even met je hunk gaan lopen pronken als het allemaal door gaat!!
Ben benieuwd!

oja bij mij doet de site het ook niet misschien moet je even de link van home pagina hier neerzetten Verward misschien dat hij het dan wel doet!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:17


angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:21

Woow! Super! Echt leuk, even een gratis reisje naar Spanje, mét paard, nog wat lessen...

Digi niet vergeten he Haha!.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:22

wat gaaf zeg! ik hoop voor je dat het doorgaat,zon kans krijg je niet weer!! we horen het wel he

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:29

Supergaaf joh! Ik zou ook wel willen weten waar mijn stoere mannie vandaan komt en hoe hij als veulen was. Je hebt echt geluk dat je dat weet en contact met ze hebt. Ik zou alleen ook niet mijn paard weer helemaal terug gaan slepen. Misschien leek hij er rustig onder maar je weet nooit wat er omgaat in zo'n koppie en leuk zal hij het denk ik niet vinden!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:28

hey gaaf joh, als je de kans krijgt zou ik gaan als ik jou was.
Zulke kansen krijgt je niet elke dag.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:55

...en hoewel het dan wel 'regentijd' is, is de regenkans altijd nog omgekeerd aan die van de Lage Landen.
Mont-Rubi is zonder meer de moeite waard als je uitgenodigd wordt best wat reiskosten waard, wat dát is echt een buitenkans op een geweldige ervaring. De deur van die wereld gaat niet voor iedereen open!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 09:41

Huertecilla, ken je de fokkerij dan?

Ik zal nog eens goed denken over het opnieuw vervoeren naar Spanje van Licor. Feit is wel dat het niet all the way to Andalucia is... Barcelona is een stuk minder ver weg. Volgens mij kan het met de juiste begeleiding en voldoende rust niet mis gaan. Maar goed, voorlopig gaan we nog nergens heen dus eerst even afwachten wat er wordt beslist Lachen .

Ik weet niet of ik wel zou gaan ZONDER paard... Daar is ook niets over gezegd, anders zou die mevrouw dat toch gesuggereerd hebben? We zien wel... Feit is dat ik nu financieel ook nogal krap zit, wegens reeds veel kosten gehad aan mijn ‘vers’ paard. En ik blijf nog even een arme student, dus snoepreisjes kunnen er niet zo maar af Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:13

........ Ik heb helemaal lamgeslagen, weet je wel hoe jaloers en bewonderend je mensen maakt, nadat je Licor gekocht en gehaald had? En dan dit aanbod.... WOW, echt super joh. Als we Huertecilla geloven is dit echt een super de luxe unieke ervaring. Toppie, ik zou ervoor gaan, zeker als die mensen je willen helpen. .... Ik ben echt nog helemaal lamgeslagen hiervan WOW....

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 12:22

... ik ben ook maar een mens hoor Haha! Tong uitsteken... Heb gewoon zoveel tegenslagen gehad het afgelopen jaar dat deze serie gelukstreffers wel een heel erg leuke afwisseling is Lachen

Het gaat mij eigenlijk vooral om het feit dat ik nu weet waar Licor is geboren, dat ik zijn vader kan zien etc. (Is niet vanzelfsprekend voor een Andalusier, aangezien er zoveeeeeel ggkde dekhengsten zijn...)
En daar ben ik heel erg heppie om!

En die clinic, dat zien we dan wel weer... Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze daadwerkelijk die kosten zouden betalen... Gaat nl. over een hele hoop geld, je zou er bij wijze van spreke een flinke haflinger van kunnen kopen Haha!