klophengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

klophengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 09:26

Ik heb te horen gekregen dat mijn niet zo brave ruin klophengst kan zijn Haha! ....hoe is dit na te kijken?
Moest vorige week toevallig voor wat anders naar de kliniek en de dierenarts daar zei dat ze dacht dat hij best nog klophengst kon zijn (hij was heerlijk onmogelijk Boos! )....ben er toen niet verder opingegaan maar nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig of hij dit is... Verward
Hoe kijken ze dit na?

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:28

Een klpphengst wil volgens mij zeggen dat een van de ballen niet geheel is ingedaald en dus nog in de buikholte zit. Hoe ze dat nakijken, geen idee. Waarschijnlijk met een scan en een echo

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:38

Dat klopt, wat Esther zegt. Wij hebben er ook een op stal gehad. Hij had er veel pijn van. Het is wel zeker een jaar of 7 geleden. Ik meen dat de dierenarts er toen aan gevoeld heeft??? Weet het niet meer zeker. Ze hebben het met een operatie weer goed gekregen.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:22

Roduque is waarschijnlijk ook klophengst.
Dit betekend dat er 1 bal niet geheel ingedaald is.

Iedereen vertelde dat dit gevoeld kan worden door de DA,maar die zegt dat het alleen via een bloedtest mogelijk is.
Zodoende kunnen ze dan aan de mannelijke hormonen kijken of het een klophengst is.

Nou,Duukie hoeft van mij geen ruin te worden want het is zo'n lief paardje,het is gewoon net een ruin!

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:25

Jady schreef:
Roduque is waarschijnlijk ook klophengst.
Dit betekend dat er 1 bal niet geheel ingedaald is.


of 2 ballen niet

of helemaal niet ingedaalt zijn,kan ook nog

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:40

Alleen als ie in het lieskanaal zit is de bal door een (ervaren) DA te voelen, in de buikholte niet. Dan geeft alleen een bloedtest uitsluiting.
Er wordt met een tussenpoos van 1 of enkele uren bloed afgenomen, na test 1 wordt iets (euh.... kweet niet meer precies hoe of wat) ingespoten. Vervolgens gaan beide bloedmonsters naar het lab. Uitslag duurde bij mij wel een weekje. Hardstikke klophengst was ie. Heb hem laten opereren in Bodegraven daarna.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:08

Ik heb ook een klop hengst en hij kan ook gewoon bevruchten.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 00:08

Ik had je al gemaild hoe het met Stan was gegaan... Na die 8 dagen dat hij op de Faculteit heeft gestaan, hebben ze een bloedtest gedaan. Er zat geen testosteron (of hoe je het ook schrijven mag) meer in zijn bloed, dus OPERATIE GESLAAGD! Nou ja, zo goed als dan, he...