bestaat er een waterdichte zomerdeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

bestaat er een waterdichte zomerdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:03

ik heb mn paard niet naast mn huis staan, en ben op de avonden aangwezen om te rijden, en nu in september begint het al aardig fris te worden vindt ik sávonds kan het al aardig afkoelen.

Is het nu verstandig om een zomerdeken op te leggen, die waterdicht is, en zoja bestaat die ook echt?

Wie heeft er wat tips, een goed merk oid.... voor me want ik wil niet dat mn paardje koude vat ik kan het dek er namelijk zelf overdag niet afhalen daar ze te ver weg staat, dus ze moet wel de hele dag met dat dek oplopen, alhoewel het soms nog best warm kan zijn, kan dat geen kwaad?

Groetjes Chiqa, ps het is een arabier.


Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:07

Bij divoza hebben ze van die dunne waterdichte dekens van Pagony, zijn helemaal niet zo duur! Ze zijn gevoerd met alleen katoen dacht ik.
Misschien is dat wat?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:07

Hey ik heb een ongevoerde waterdichte deken van Harry's Horse..Bevalt prima dat ding..Je kan er eventueel ook nog een dekentje onder doen..Of een niet-waterdichte winterdeken met deze er boven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:23

okee bedankt voor jullie tips ik wist echtniet dat die bestonden ik dacht dat zomerdekens niet waterdicht waren!
Ga ik er toch maar een aanschaffen!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:12

Chiqa schreef:
okee bedankt voor jullie tips ik wist echtniet dat die bestonden ik dacht dat zomerdekens niet waterdicht waren!
Ga ik er toch maar een aanschaffen!


Dat dacht ik ook altijd en heb hetzelfde probleem dat mijn paardje ook niet naast me huis staat. Dus heb dit jaar maar een regendeken gekocht van hh voor rond deze tijd van het jaar maar die is nu nog veel te warm, hij gaat er helemaal van zweten Boos!
Dus ik ga ook maar eens bij Divoza kijken voor zo'n deken Lachen

Siësti van de Rythpluim

meagan_sarah
Berichten: 175
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:48

Ik heb de pagony tiger outdoor lite (volgens de advertentie 100% waterdicht) en ik heb mijn paardje er van de week een uurtje mee in de regen gehad en toen lekte hij op twee plaatsen door. Kan een fabricage fout zijn maar ik zou het toch in de gaten houden aangezien jouw paardje de hele nacht buiten staat. Ook vind ik de binnen "voering" niet echt handig lijkt een beetje op nylon (schuift ook behoorlijk) en ik denk dat als je paardje die de hele nacht op heeft hij best wel gaat zweten. Ik ben niet erg tevreden over de deken. Maar goed dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:56

hm best lastig om dus een goede knappe zomerdeken te kopen, een die je paard niet overdag het schompes laat zweten, maar gewoon lekker is en ook nog echt waterdicht....
Ik ga zeker nog verder speuren en dus niet over een nacht ijs!

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:39

Bucas / Rambo / Rhino / Horsewear Ireland worden altijd warm aanbevolen door gebruikers hiervan.

Ik ga er deze winter (als het nodig is Lachen ) voor het eerst 1 gebruiken ,
ben benieuwd !

Overigens noem je een dunne waterdichte deken geen zomerdeken ,
maar gewoon een regendeken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:48

pmarena schreef:
Bucas / Rambo / Rhino / Horsewear Ireland worden altijd warm aanbevolen door gebruikers hiervan.

Ik ga er deze winter (als het nodig is Lachen ) voor het eerst 1 gebruiken ,
ben benieuwd !

Overigens noem je een dunne waterdichte deken geen zomerdeken ,
maar gewoon een regendeken Lachen


bedankt voor je tips Pmarene, ik zal er zeker mee aan de slag gaan alhoewel...het weer is nu wel weer errug mooi he?


pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 05:43

Ja idd , daarom kun je nu mooi vast op zoek gaan , want voor je het weet.... *bibber* Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:40

Ik had de mijne deze afgelopen dagen ook onder een ongevoerde HH regendeken staan maar daar kwam hij 's middags drijfnat onder vandaan. Aangezien ik niet de mogelijkheid heb om steeds dekens te wisselen heb ik gister een katoene zomerdeken van HH gekocht. Deze kan hij overdag ophouden en 's nachts ook. Zodra er weer regen in de lucht zit dan gaat zijn regendeken er weer op. Maar voor de middaguren is deze echt te warm en ademt niet voldoende..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:41

KellyenXena schreef:
Hey ik heb een ongevoerde waterdichte deken van Harry's Horse..Bevalt prima dat ding..Je kan er eventueel ook nog een dekentje onder doen..Of een niet-waterdichte winterdeken met deze er boven..


Die heb ik ook en die bevalt mij uitstekend De ongevoerde regendeken van HH.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:41

meagan_sarah schreef:
Ik heb de pagony tiger outdoor lite (volgens de advertentie 100% waterdicht) en ik heb mijn paardje er van de week een uurtje mee in de regen gehad en toen lekte hij op twee plaatsen door. Kan een fabricage fout zijn maar ik zou het toch in de gaten houden aangezien jouw paardje de hele nacht buiten staat. Ook vind ik de binnen "voering" niet echt handig lijkt een beetje op nylon (schuift ook behoorlijk) en ik denk dat als je paardje die de hele nacht op heeft hij best wel gaat zweten. Ik ben niet erg tevreden over de deken. Maar goed dat is mijn mening.
ik heb ook deze deken en is bij mij wel helemaal waterdicht.
met het hele warme weer vindt ik hem niet geschikt omdat hij een nylon voering heeft van binnen maar voor herfst deken heel geschikt.
Mag ik vragen op welke plekken hij doorlekte?
die van mij heeft laats de hele middag buiten gelopen en helemaal droog.
ik heb ook de pagony medium voor als het straks kouder wordt

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:15

MirandaB schreef:
Ik had de mijne deze afgelopen dagen ook onder een ongevoerde HH regendeken staan maar daar kwam hij 's middags drijfnat onder vandaan. Aangezien ik niet de mogelijkheid heb om steeds dekens te wisselen heb ik gister een katoene zomerdeken van HH gekocht. Deze kan hij overdag ophouden en 's nachts ook. Zodra er weer regen in de lucht zit dan gaat zijn regendeken er weer op. Maar voor de middaguren is deze echt te warm en ademt niet voldoende..


Hihi, ik dacht dat ie drijfnat was van de regen, maar je bedoelt van het zweten Haha!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:16

Djilan"]
[quote="MirandaB schreef:
Ik had de mijne deze afgelopen dagen ook onder een ongevoerde HH regendeken staan maar daar kwam hij 's middags drijfnat onder vandaan. Aangezien ik niet de mogelijkheid heb om steeds dekens te wisselen heb ik gister een katoene zomerdeken van HH gekocht. Deze kan hij overdag ophouden en 's nachts ook. Zodra er weer regen in de lucht zit dan gaat zijn regendeken er weer op. Maar voor de middaguren is deze echt te warm en ademt niet voldoende..


Hihi, ik dacht dat ie drijfnat was van de regen, maar je bedoelt van het zweten Haha!
[/quote]

haha dat dacht ik dus ook! Ik heb geen regen gezien namelijk!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:18

Je kunt ook een spray bij Divoza kopen die je dekens waterdicht maakt....

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:24

Jady schreef:
Je kunt ook een spray bij Divoza kopen die je dekens waterdicht maakt....
is ook maar een tijdelijk paarden middel heb ik wel eens gehoort, kijk maar als je je schoenen inspuit.... Haha! Haha!

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:50

ik ben ook zeer tevreden over de pagony lite. Ik heb hem nu al 2 jaar en geen klachten hierover

ik hou van mij sjappie

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:35

Heb een waterdichte, ademende zomerdeken van Harry's Horse en hij bevalt super. In de ergste plensbuien blijft mijn paard droog. Ook staat hij er niet onder te zweten.
Heb ook de waterdichte winterversies ervan, en hier ben ik ook zeeeeer tevreden over. Voor mij nooit meer een andere deken dan een HH.

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:55

Ik ben persoonlijk absoluut anti Pagony, ik heb er ooit eens een zomerdeken van gehad nou dat was eens en nooit meer. Vreselijk slechte pasvorm, het was meer een lap stof dan een fijne deken voor mijn paard..
Dan maar wat meer geld uitgeven aan een fijne deken.

Als je een maatje 195 nodig hebt heb ik hier een ongevoerde regendeken voor je te koop...moet je me maar even een PB'tje sturen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maessie, Marjelle1992, Toushie en 35 bezoekers